در سیزدهمین روز از جشنواره افتتاحیه‌های پروژه‌های شهری شهرداری کرمان از فجر تا مبعث؛

موسسه کمک‌رسانی خیریه حضرت زهرا(س) افتتاح شد

صبح امروز در سیزدهمین روز از جشنواره افتتاحیه‌های پروژه‌های شهری شهرداری کرمان، از فجر تا مبعث، آیین افتتاح موسسه کمک‌رسانی خیریه حضرت زهرا(س) با همکاری بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، در این آیین که با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان، برخی از معاونان شهردار و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری و تعدادی از خیران و اعضای موسسه کمک‌رسانی خیریه حضرت زهرا(س) حضور داشتند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات شهرداری کرمان، بنیاد خیریه بناهای ماندگار است.
رامین امیرمداح افزود: این بنیاد افتخار دارد که در کنار خیران قرار گرفته و با همکاری با آنها، در زمینه ایجاد بسترهای مناسب برای انجام کارهای خیر، گامی هر چند کوچک بردارد.
وی افزود: این بنیاد سال‌هاست که در شهرداری کرمان فعالیت می‌کند و شاید برخی از الطافی که شامل حال شهرداری است، از برکات خدمات همین بنیاد باشد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان اظهار داشت: برای ساخت موسسه خیریه حضرت زهرا(س)، زمینی به‌مساحت 261 مترمربع از سمت شهرداری کرمان با 331 متر پروانه ساختمانی، به این موسسه داده شده و خیران محترم هم تمام تلاش خود را کرده و نسبت به احداث و افتتاح این موسسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کرده‌اند که جای تشکر دارد.
امیرمداح خاطرنشان کرد: از زمان ایجاد بنیاد بناهای ماندگار در شهرداری کرمان، 19 طرح شامل مرکز آموزشی، مسجد، فرهنگ‌سرا، مهمان‌سرا، مرکز مدیریت درمان و مراکز خیریه به بهره‌برداری رسیده است.
وی گفت: 9 طرح هم شامل کتاب‌خانه، مدرسه، سه مرکز نگهداری بهزیستی، انجمن نابینایان و مرکز ورزشی در حال اجراست و دو طرح هم به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان اظهار داشت: امروز ساخت «همراه‌سرای مادر» توسط خیریه رضوان، وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت 610 مترمربع، با 2400 مترمربع زیربنا، در پنج طبقه شامل گرم‌خانه، سالن ورزشی، خوابگاه و سالن فرهنگی آغاز خواهد شد.
وی گفت: مجموعه تفریحی فرهنگی ورزشی «بوچیا» نیز امروز کلنگ‌زنی خواهد شد که شامل 1954 مترمربع زمین است که 870 متر آن، سوله ورزشی و بیش از هزار متر آن نیز، شامل فضای سبز است که در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت و توسط هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان ساخته خواهد شد.
امیرمداح، به سومین مورد کلنگ‌زنی هم اشاره کرد و ادامه داد: سومین مورد مجموعه تربیتی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی «محبین» است که حدود ۴۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و قرار است در آن کلاس‌های آموزشی، سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی و خدمات دیگری توسط مجمع محبین اهل بیت (ع)ارائه شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  کرمان نیز در این مراسم گفت: افتتاح این موسسه را در آستانه مبعث پیامبر (ص) به فال نیک می‌گیریم.
سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان، یادگاری از دوران شهرداری مهندس «محمد جلال‌مآب» است که به‌نظر می‌رسد در این دوره شهرداری رشد بهتری هم پیدا کرده که جای تقدیر دارد.
وی افزود: آدم‌های ماندگار، اثرات ماندگاری را بر جای می‌گذارند و تفکرات ماندگار آنها همیشه در تاریخ می‌ماند که باید آنها را توسعه و گسترش داد.
وی از «محمد نظری» و همسرشان خانم «مرتضوی» به عنوان خیران ماندگار نام برد و گفت: به همت این دو بزرگوار خیر، کامل‌ترین، جامع‌ترین، زیباترین و کاربردی‌ترین مرکز نابینایان ساخته شده و در کرمان افتتاح خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، بیان کرد: غیر از بناهای ماندگار فیزیکی که باید از ساخت‌شان حمایت و تقدیر کرد، باید از آدم‌های ماندگاری که کارهای بزرگ خیر انجام می‌دهند نیز تشکر و قدردانی کرد.
وی پیشنهاد کرد: باید کار خیر اثرگذار انجام داد و در این زمینه، متاسفانه چون هنوز در کرمان، نقشه راهی برای امور خیر، تهیه و تدوین نشده، باید جهت جلوگیری از انجام کارهای خیری که زیاد تکرار شده و دیگر شاید، نیاز مبرمی به آنها نباشد و در مقابل، کارهایی باشد که به آنها نیاز است و در انجام آنها عقب هستیم، صاحب نظران «اتحادیه خیرین» را تشکیل دهند و همه خیران و کارشناسان جمع شده و براساس یک نقشه راه و تعیین اولویت امور خیر مورد نیاز، کار انجام دهند.
طبیب‌زاده ادامه داد: بعد از تشکیل این اتحادیه، باید کمک کرد امکانات زیادی را که بلااستفاده مانده و بنا به‌دلایلی فعال نیستند، با همکاری یکدیگر فعال کنیم تا در جهت امور خیر از آنها استفاده شود.
وی گفت: این کار یک حرکت جدی در جهت فعال کردن ظرفیت‌های استان در این زمینه است.
مدیر عامل موسسه خیریه کمک‌رسانی حضرت زهرا(س) نیز در این مراسم با اشاره به بنیان‌گذاران این موسسه آقایان شهیدزاده، محمد نظری، رضا نظری و همسرشان گفت: این افراد بانیان اصلی این موسسه هستند که از آنها به صورت ویژه تشکر می‌کنم.
محمود اسدی افزود: خیریه کمک‌رسانی حضرت زهرا(س) که از سال 1365 تاسیس شده، در حال حاضر 504 خانواده تحت پوشش دارد و مرکز توانمندسازی زنان این موسسه با نام «راه نوین» امسال در کشور رتبه دوم را کسب کرده است.
وی ادامه داد: مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان و کودکان کار این موسسه نیز 40 کودک را به صورت شبانه‌روزی نگهداری و حمایت می‌کند.
مدیر عامل موسسه خیریه کمک‌رسانی حضرت زهرا(س) با بیان اینکه زمین این بنا توسط شهرداری کرمان به موسسه داده شده و در بهمن 1399 کلنگ این مکان زده شده است، اظهار داشت: بعد از اخذ پروانه ساختمانی، توانستیم با کمک خیران شهر این مجموعه را طی یک سال بسازیم.
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا