دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان: یگان پهپادی برای کنترل کویر جازموریان در نظر گرفته شود

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان: یگان پهپادی برای کنترل کویر جازموریان در نظر گرفته شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اینکه منطقه کویری جازموریان به پناهگاهی برای قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل شده است گفت: یگان پهپادی برای کنترل این منطقه در نظر گرفته شود تا تحرکات قاچاقچیان زیر نظر باشد.

به گزارش خبرنگار، احمد دهقانی قناتغستانی عصر چهارشنبه در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با تاکید بر پیشگیری از اعتیاد افزود: نهضت آموزش مهارتهای زندگی باید راه اندازی شود و مهارت های نه گفتن ، فرزندپروری و تاب آوری به صورت جدی مورد توجه شورای هماهنگی شهرستان ها باشد.

وی اظهار داشت: افراد به دلیل چالشها، نگرانی های روحی و روانی و سبک زندگی اشتباه گرفتار اعتیاد می شوند بنابراین پیشگیری می تواند در کاهش اعتیاد اثرات جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: تبلیغات شهری، امکانات شهرداری و شورای شهر، ظرفیت های رسانه ای، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشگیری از اعتیاد مشارکت کنند و البته این امور لحظه ای به نتیجه نمی رسد و زمان بر است اما باید دوره‌ای و مستمر باشد.

دهقانی قناتغستانی با بیان اینکه از کمک خیرین برای درمان اعتیاد بهره گرفته شود، افزود: در صورت تامین مکان برای نگهداری افراد معتاد با ظرفیت ۱۰۰ نفر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هزینه نفر روز را به موسسه‌ای که این کار را انجام دهد پرداخته می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: استفاده از همه روش های درمانی مهم است و درمان همه معتادان با یک روش درمانی امکان پذیر نیست لذا باید ظرفیت های درمانی افزایش پیدا کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با تاکید بر اینکه باید با نگاه جهادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر حضور یافت ادامه داد: شگردهای قاچاقچیان تغییر کرده لذا متولی و قاچاقچی اصلی وارد میدان نمی شود، بلکه با بکار گرفتن یک نفر به این کار غیرقانونی می پردازد بنابراین باید اموال آنها شناسایی شود و این موضوع به دادستان ها ابلاغ شده است.

فرماندار جیرفت نیز گفت: اولویت بر ساخت کمپ نگهداری معتادین مواد مخدر نیست بلکه باید کارهای زیرساختی انجام شود و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند برای مردم اشتغال ایجاد کنیم و همزمان دیگر گلوگاه‌های ورودی مواد مخدر را ببندیم.

احمد بلندنظر دلیل قاچاق مواد مخدر از شهرستان های جنوبی به مرکز کشور را عمدتا مربوط به بیکاری و نبود شغل مناسب دانست و افزود: متاسفانه معتادین اگر بخواهند برای ایجاد شغل وامی بگیرند کسی ضمانت آنها را نمی کند و از سوی خانواده و فامیل هم ترد می‌شوند.

وی افزود: قاچاقچیان مواد مخدر گستاخ شده‌اند و حتی مشاهده شده فرد زندانی در مرخصی از زندان هم دست به قاچاق مواد مخدر زده است لذا باید برخورد جدی تری با قاچاقچیان شود.

بلندنظر با بیان اینکه معتادان متجاهر دستگیر می شوند اما هیچکدام از کمپهای استان کرمان پاسخگوی نگهداری آنها نیستند و آنها را قبول نمی کنند یادآور شد: سهم جیرفت و جنوب کرمان در دستگیری قاچاقچیان بالا است اما در سهم دارایی هایی که به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داده می شود سهم اندکی دارد.

وی از انجمن حمایت از زندانیان که با کمک خیرخواهان کمک های شایانی به خانواده‌های زندانیان در جیرفت داشته‌اند، قدردانی کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا