برگزاری آیین تشییع و تدفین پیکر محمدعلی علومی در بم

مراسم تشییع پیکر محمدعلی علومی، نویسنده، طنزپرداز، اسطوره‌شناس و پژوهشگر بمی امروز در بم برگزار و در قطعه هنرمندان این شهر به خاک سپرده شد.

محمد رحیمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم با اشاره به اینکه محمد علی علومی هنرمند، نویسنده، طنز پرداز، اسطوره شناس و پژوهشگر معاصر ایرانی در سن ۶۳ سالگی در بم در گذشت، گفت: این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، است.

وی افزود: او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد. 

رحیمی تصریح کرد: تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صد‌ها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. 

وی بیان داشت: از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» اشاره کرد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم گفت: رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

پیکر زنده یاد محمد علی علومی صبح امروز از مسجد جامع بم بر دوش هنرمندان و مردم هنردوست این شهرستان تشییع و سپس در قطعه هنرمندان آرامستان بم تدفین شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا