پایانه مسافری کرمان سر ساماندهی ندارد

– بعد از خبری شدن مشکلات پایانه مسافربری کرمان و دعوای علنی اداره کل راهداری و شهرداری طی چندهفته پیش، تصور و حداقل مطالبه این بود که با فوریت، بخشی از کاستی‌های این مکان برطرف شود اما معاون استاندار نظر دیگری دارد.

به گزارش خبرنگار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان می‌گوید: هفته گذشته تیم استانداری از پایانه بازدید کرده اما تعطیلی مغازه ها و وضع سرویس های بهداشتی همچنان بزرگترین ضعف های آنجا بوده است.

آنطور که روابط عمومی استانداری کرمان اعلام کرد: جلسه پیگیری مشکلات پایانه مسافربری شهر کرمان موسوم به آدینه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و دیگر مسئولان برگزار و در این جلسه اعلام شده که ساماندهی پایانه در اولویت برنامه های کارگروه سفر استان قرار دارد.

اما سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در این نشست با صراحت از مشکلات این پایانه سخن گفته و آن را زیبنده مردم نجیب کرمان ندانسته است.

وی با بیان اینکه تداخل وظایف در مدیریت و ساماندهی مجموعه ترمینال بزرگترین مشکل در این بخش است، اظهارداشت: وضعیت ترمینال آدینه شایسته مردم نجیب کرمان نیست و متولیان باید به این وضعیت رسیدگی کنند.

پایانه مسافری کرمان سر ساماندهی ندارد

معاون استاندار کرمان با اشاره به بازدید هفته گذشته تیم حوزه عمرانی استانداری از این مجموعه، تعطیلی مغازه ها و وضعیت سرویس های بهداشتی را بزرگترین ضعف های ترمینال برشمرد و گفت: هزینه نگهداری و نظافت این فضا زیاد است.

وی البته پیشنهادی نیز ارائه و بیان کرده است: برای درآمدزایی و کمک به شهرداری می توان طرح هایی همانند جداسازی ورودی طبقه دوم و سوم که مربوط به واحدهای تجاری و هتل است که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، انجام داد و پس از آن نیز واگذاری غرفه های تجاری طبقه دوم،به صنف خاص تحویل داد و کسب درآمد از آن را اجرایی کرد.

براساس این گزارش، جلب سرمایه گذاری شرکت های حمل و نقل نیز از دیگر راهکارهایی بوده که در جلسه مطرح شده است؛ همچنین در این نشست قرار شد شهرداری با همراهی شورا طرح های پیشنهادی فوق را طی ۲ هفته بررسی و برای تصمیم گیری اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار، مشکلات مربوط به پایانه مسافری کرمان که مربوط به این روزها نیست و طی چندسال اخیر همواره محل انتقادها قرار داشته، اخیرا و در آستانه مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل ها بیشتر بر سر زبان ها افتاد و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در نشست خبری گفت که وعده های شهرداری برای ساماندهی مشکلات عملیاتی نشده است.

این مسئول البته در جلسه با خبرنگاران به طور مصداقی درباره وضعیت نامناسب این پایانه از مشکلات بهداشتی تا برخی دیگر مشکلات که به ضعف مدیریت برمی گردد صحبت کرد اما یک روز پس از آن، یکی از مدیران شهرداری کرمان نیز بسرعت پاسخ وی را داد و ضمن ارائه آمار از هزینه کردهای شهرداری در این فضا، توپ را به زمین دیگر نهادها مثل راهداری انداخت و از خود سلب مسئولیت کرد.

گویا در ابتدا، احداث این پایانه به همت بخش خصوصی در مشارکت با شهرداری یا دیگر نهادها همراه بوده و بخشی از مشکلات نیز احتمالا به همین نکته بر می گردد؛ حال آنکه شهروندان انتظار دارند حتی اگر در این زمینه هم مشکلی وجود داشته باشد به همت متولیان و در نتیجه هماهنگی بین بخشی حل شود زیرا پایانه، ضمن اینکه پیشانی این شهر در پیشگاه مسافران خارج از استان است، محلی برای تردد روزانه شهروندان برای سفر به سایر استان ها نیز به شمار می رود و همانطور که معاون استاندار کرمان گفته، وضعیت کنونی آن، زیبنده نیست.

پایانه مسافری کرمان سر ساماندهی ندارد

به هر حال، پایانه مسافری کرمان، تنها پایانه در کشور نیست که حل مشکلات مربوط به تداخل وظایف امور و ساماندهی ضعف های آن آنقدر سخت و پیچیده باشد؛ در کل استان ها و شهرستان های کشور از این پایانه ها وجود دارند و تعامل و هماهنگی بین شهرداری ها نیز با دیگر دستگاه های اجرایی را شاهد هستیم.

اینکه چرا با وجود این، مشکلات این پایانه همچنان سر ساماندهی ندارد، خود پرسشی است که معلوم نیست اولا چرا حل نمی شود و دوم هم اینکه مسئولان نهادهای نظارتی نیز چرا به آن ورود نمی کنند؟؛ مخصوصا اینکه مدیرکل راهداری کرمان گفته پیشتر حتی دستگاه قضا نیز به موضوع ورود کرده بوده اما همچنان مشکل حل نشده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا