هم‌اندیشی یلدایی استاندار کرمان و اصحاب رسانه با محوریت سالگرد سردار دل‌ها

هم‌اندیشی یلدایی استاندار کرمان و اصحاب رسانه با محوریت سالگرد سردار دل‌ها

در آستانه شب یلدا و چند روز مانده به شروع مناسبت‌های سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها استاندار کرمان نخستین نشست هم‌اندیشی خود را با اصحاب رسانه با محوریت برنامه های این سالگرد شامگاه سه‌شنبه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گرچه این نشست کمتر در قامت جلسه هم اندیشی بود و هم مدیران از ابتدا شروع به ارائه گزارش عملکرد کردند و هم رسانه ها پرسش های متعددی مطرح کردند، اما نفس برگزاری این دورهمی صمیمانه و تبادل برخی مسائل و مشکلات در جای خود بسیار مهم و دارای فواید متعدد ارزیابی شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان به همراه همه معاونان خود و برخی مدیران کل ستادی در جمع خبرنگاران و مدیران رسانه استان حضور یافتند و اگرچه محوریت اصلی جلسه هم اندیشی برای برگزاری بهتر مراسم سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود اما در سایر بخش ها و مسائل نیز هرکدام از خبرنگاران پرسش یا نظری داشتند ارائه کردند.

باتوجه به شمار بالای فعالان رسانه ای حاضر در این نشست در محل هتل جهانگردی شهر کرمان و پرسش های متعدد، نشست حدود سه ساعت به طول انجامید و خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی نقایص و مشکلات موجود را چه در برگزاری مراسم سالگرد طی سال های گذشته و نیز سایر بخش ها مطرح کردند و خواستار رفع آنها شدند.

از جمله این درخواست ها، ایجاد معاونت زیارتی در استانداری، اجرای طرح جامع گلزار شهدا و اتاق خبر در این مکان در دهه مقاومت، ایجاد زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی و تولیدات رسانه ای، درخواست دیدار اهالی کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز کرمان(مناسبت شهادت حاج قاسم)، ایجاد سایه بان و سامانه های گرمایشی در گلزار شهدا، توسعه بخش حمل و نقل درون شهری به سمت گلزار، بهسازی ورودی های شهر و مسیرهای بزرگراهی به منظور دسترسی بیشتر به گلزار شهدا، ایجاد سامانه پیامکی برای زائران گلزار شهدای خارج از استان و چاپ نشریات و ویژه نامه های چندزبانه بود.

همچنین ایجاد کمیته بین الملل در ستاد سالگرد، ایجاد اِلِمان شهدای مراسم تشییع پیکر سردار دل ها در محل گلزار شهدا و بهره گیری از هنرمندان بنام در ساخت تندیس های حاج قاسم، گسترش موکب ها در تمامی سطح شهر، تامین آب آشامیدنی سالم در پارک ها برای مسافران و ارتقای سیمای بصری شهر کرمان از جمله دیگر مسائل اصحاب رسانه بود.

هم‌اندیشی یلدایی استاندار کرمان و اصحاب رسانه با محوریت سالگرد سردار دل‌ها

استاندار کرمان در ابتدای سخنان خود در جمع اهالی رسانه از دغدغه های خود و مسئولان کرمانی در زمینه برگزاری صحیح و بی عیب و نقص برنامه های سالگرد سپهبد شهید سلیمانی گفت.

فداکار که تاکید کرد حاج قاسم نه تنها برای ایرانیان و مسلمانان که بر گردن بشریت حق دارد از برنامه های متعددی که برای آیین بزرگداشت سردار سلیمانی تدارک دیده و عزم جزم دستگاه های اجرایی مختلف در برگزاری این آیین در استان کرمان گفت.

وی از رسانه ها نیز درخواست کرد با اطلاع رسانی مناسب، فضای مناسب اجتماعی را بسط دهند تا اقشار مختلف مردم نیز همچون گذشته آماده پذیرایی از زائران مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی باشند.

استاندار کرمان تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی و کاهش شمار بیماران مبتلا به کرونا امسال حضور تعداد پرشماری از زائران مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را در کرمان شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده برای تامین زیرساخت های مورد نیاز در راستای پذیرش زائران این شهید بزرگوار تصریح کرد: جزییات برنامه های دهه مقاومت از طریق دستگاه های اجرایی مرتبط به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در راستای مهیا شدن کرمان برای پذیرایی از زائران انجام و نشست های زیادی برگزار شده است گفت: به منظور دسترسی بهتر به محورهای منتهی به گلزار شهدا و جنگل پردیسان قائم (عج) اقداماتی برنامه ریزی و انجام شده به طوری که در تامین زیرساخت هایی از جمله تامین روشنایی، آب، فیبر نوری و گاز در این منطقه مشکلی وجود ندارد.

وی به ظرفیت اندک هتلینگ کرمان در مقابل تعداد پیش بینی شده زائران در سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد: از ظرفیت های مردمی در این راستا استفاده خواهد شد.

فداکار از رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه درخواست کرد مشکلات و موانع موجود در ۲ آیین سالگرد شهید سلیمانی را طی ۲ سال گذشته بررسی و به ستاد برگزاری مراسم اعلام کنند تا در راستای رفع این موانع اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه سردار دل ها به گردن بشریت حق دارد و مایه افتخار کرمانی هاست گفت: بیش از ۳۰ موکب طی دهه مقاومت در سطح شهر کرمان فعال خواهد شد.

آدم هیچ شخص یا جریان سیاسی نیستم

وی با تاکید بر اینکه سردار دل ها به گردن بشریت حق دارد و مایه افتخار کرمانی هاست گفت: بیش از ۳۰ موکب طی دهه مقاومت در سطح شهر کرمان فعال خواهد شد. استاندار کرمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی طرفی سیاسی خود در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها گفت: من آدم هیچ شخص یا جریان سیاسی نیستم.

فداکار با بیان اینکه من پای اعتقاد و کار ایستاده ام اظهارداشت: زمانی که با یک گروه نیستم از همه طرف مورد هجمه قرار می گیرم.

وی برخی هجمه های گروه های سیاسی را بی اهمیت دانست و افزود: سعی کرده ام وظیفه ام را انجام دهم و از پیشنهادها، اطلاعات و نقدهای اصحاب رسانه استفاده کنم.

بیشتر افراد فریب خورده در اغتشاشات آزاد شده اند

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اخیر اشاره و تصریح کرد: اکثر افراد فریب خورده در اغتشاشات اخیر استان کرمان آزاد شدند.

وی با تاکید بر اینکه همه این افراد که برای اعتراض به خیابان ها آمده بودند به جز تعداد کمی که دست نشانده دشمن بودند همه فرزندان خودمان هستند، اظهارداشت: مسئولان امنیتی، قضایی و انتظامی نیز درصدد انتقام جویی نیستند.

فداکار اظهاغرداشت: بنای کار ما گوش دادن به سخنان این افراد است.

نوکری مردمی که در شرایط اقتصادی فعلی با دشمن همراهی نکردند افتخار است

فداکار همچنین گفت: نوکری کردن برای مردمی که در شرایط دشوار اقتصادی فعلی با دشمن همراهی نکردند را به آقایی ترجیح می دهم؛ نه تنها پای این مردم بلکه باید کف کفش این مردم را بوسید که در این شرایط سخت اقتصادی با دشمن همراهی نکردند.

هم‌اندیشی یلدایی استاندار کرمان و اصحاب رسانه با محوریت سالگرد سردار دل‌ها

هر شهرستان کرمان یک ویژه برنامه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز از اجرای ویژه برنامه در هر یک از شهرستان های استان کرمان در سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

رحمان جلالی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم امنیتی و انتظامی به منظور برگزاری سومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی اندیشیده شده است اظهار داشت: موکب‌هایی که قرار است در این ایام خدمات رسانی کنند نیز در این زمینه آموزش ها را فراگرفته اند.

وی به برگزاری برنامه‌های دهه مقاومت در کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: حضور مداحان بزرگ کشوری و وجود راهنمای میهمانان خارجی در گلزار شهدای کرمان از جمله برنامه های طرح ریزی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: ویژه برنامه شهدای تشییع با عنوان «شهدای حماسه ۱۷ دی‌ کرمان» نیز از جمله برنامه های این ایام است.

تلاش برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزی به نام کرمانی ها

وی با اشاره به اینکه ۱۷ دی‌ در مراسم تشییع شهید سلیمانی حماسه بزرگی با اجتماع پرشمار تشییع کنندگان در کرمان به وقوع پیوست گفت: در این راستا پیگیر دیدار با مقام معظم رهبری در روز ۱۷ دی ماه هستیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اخیر کشور اشاره کرد و گفت: کرمان در اغتشاشات اخیر جزو چهار استان اصلی کانون تهدیدات امنیتی بود؛ با وجود اینکه کرمان مورد تهدید بود اما با کمترین خسارت و بدون حتی یک کشته این برهه را رد کرد.

هم‌اندیشی یلدایی استاندار کرمان و اصحاب رسانه با محوریت سالگرد سردار دل‌ها

تشریح اقدامات زیرساختی در گلزار شهدا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز از حذف سنگی که در ارتفاعات کوه های صاحب الزمان(عج) (بالادست گلزارشهدا) قرار داشت و احتمال افتادن آن می رفت خبر داد و گفت: با وجود تلاش های بی وقفه مسئولان برای حذف این سنگ، همان روزهای انجام این اقدامات، برخی افراد به گمان کوه خواری در این منطقه انتقادات زیادی کردند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی افزود: بعد از برگزاری نشست های مختلف قرار بر این شد سنگ بزرگی با وزن احتمالی ۵۰ تن که در ارتفاعات مشرف به گلزار شهدای کرمان بود بعد از ایمن سازی خرد و به پایین منتقل شود.

وی ادامه داد: سرانجام این سنگ با زحمات زیاد خرد و منهدم شد.

آیت اللهی موسوی با اشاره به حضور زائران زیاد در گلزار شهدا و ممکن نبودن اجرای طرح جامع ساماندهی این گلزار در زمان اندک ( تا مراسم سالگرد امسال) اظهار داشت: طرح ترافیکی گلزار شهدا در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مصوب و اصلاح و بازگشایی معابر و نصب علائم ترافیکی انجام شده است.

وی به اهمیت روشنایی معابر گلزار شهدا در تامین امنیت اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از سه کیلومتر شبکه جدید برق در گلزار شهدا احداث شده و برای رفع مشکل آب این منطقه نیز یک منبع ۳۰ هزار لیتری آب، ۶۰ شیر آب برای موکب ها و هشت چشمه سرویس بهداشتی سیار نصب شده است.

آیت اللهی موسوی تصریح کرد: زیرسازی پارکینگ گلزار شهدا کرمان نیز انجام شده است و تا دهه مقاومت به بهره برداری می رسد.

هم‌اندیشی یلدایی استاندار کرمان و اصحاب رسانه با محوریت سالگرد سردار دل‌ها

به گزارش بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی با دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا، کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق و سایر همراهانشان را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار دادند و و به شهادت رساندند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا