مجالی برای رویای فوتبال دختران ایران‌

مجالی برای رویای فوتبال دختران ایران‌

بعضی وقت‌ها هرچقدر هم گمان کنی نگاه واقعی به جامعه داری باز توسط جوانان و نوجوانان این سرزمین غافلگیر می‌شوی مثل فوتبالیست‌های زیر ۱۷ سال دختر کشورمان که نشان دادند چقدر استعداد و البته انگیزه و اشتیاق برای این ورزش، آتیه آن و تاریخ‌سازی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار، میزبانی کرمان از مسابقات فوتبال دختران زیر ۱۷ سال کشور فرصتی بود تا هم از نظر فنی و هم مقوله مهم استعدادیابی آن هم در بخش دختران به این مقوله بیشتر پرداخته شود.

رییس هیات فوتبال استان کرمان که متولی میزبانی از این مسابقات بوده است می گوید نمی تواند باور کند اینچنین استعدادهایی در بخش دختران به این شکل، تمنا و انگیزه برای بارور شدن دارند زیرا می‌شد در خلال مسابقات همه چیز را از تلاش و تاکتیک تا انگیزه و اشتیاق در چشم و جسم و روح دختران نوجوان فوتبالیست کشورمان دید و باور کرد که دختران این سرزمین چقدر می توانند همپای مردان آینده ساز و تاریخ ساز باشند.

مسابقات فوتبال زیر ۱۷ سال دختران کشور از ۲۶ آذرماه در کرمان آغاز شد و تا ۳۰ همین ماه ادامه داشت که با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

رییس هیات فوتبال استان کرمان که متولی میزبانی از این مسابقات بوده است می گوید نمی تواند باور کند اینچنین استعدادهایی در بخش دختران به این شکل، تمنا و انگیزه برای بارور شدن دارند زیرا می‌شد در خلال مسابقات همه چیز را از تلاش و تاکتیک تا انگیزه و اشتیاق در چشم و جسم و روح دختران نوجوان فوتبالیست کشورمان دید و باور کرد که دختران این سرزمین چقدر می توانند همپای مردان آینده ساز و تاریخ ساز باشند.این مسابقات در فصل ۱۴۰۱ در این مرحله با حضور پنج تیم هیات فوتبال استان کرمان، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، جوان گرگان، کیان نیشابور و آنی پمپ تبریز به میزبانی ورزشگاه شهید سلیمی کیا در کرمان برگزار شد.

مجالی برای رویای فوتبال دختران ایران‌

پس از چندروز رقابت دختران نوجوان کشورمان در این رقابت ها سرانجام تیم جوان گرگان، قهرمان فوتبال دختران کشور شد و توانست با برتری مقابل تیم تبریز از رقیبانش پیش بیفتند.

درواقع گرگانی ها در این مسابقات با برتری برابر تیم های کیان نیشابور، هیات فوتبال کرمان و آنی پمپ تبریز و تساوی مقابل فولاد مبارکه سپاهان توانستند در مجموع با کسب ۱۰ امتیاز به عنوان قهرمانی فوتبال دختران ایران در رده سنی نوجوانان دست یابند.

تیم آنی پمپ تبریز نیز که در صورت کسب یک نتیجه تساوی هم می توانست عنوان قهرمانی مسابقات را به خود اختصاص دهد، با کسب سه پیروزی برابر تیم های نیشابور، کرمان و سپاهان و شکست در دیدار سرنوشت ساز مقابل جوان گرگان با کسب ۹ امتیاز به مقام دومی مسابقات و مدال نقره رسید.

همچنین تیم فولاد مبارکه با کسب ۲ پیروزی و ۲ نتیجه تساوی و مجموع هشت امتیاز عنوان سومی این مسابقات را به خود اختصاص داد.

تحلیل ناظران این بازی ها این بود که سپاهانی ها از جمله تیم های منظم و حرفه ای این دوره از مسابقات بودند که به لحاظ تدارکات و پشتیبانی نیز از تیم های فوتبال مردان این باشگاه کم نداشتند.

تیم هیات فوتبال استان کرمان نیز با ثبت یک پیروزی برابر کیان نیشابور، تساوی برابر سپاهان و ۲ شکست مقابل جوان‌ گرگان و آنی پمپ تبریز در مجموع با کسب چهار امتیاز به کار خود در این دوره از مسابقات خاتمه داد و دختران نوجوان فوتبالیست کرمانی که میزان هم بودند و انگیزه مضاعف برای قهرمانی داشتند، باوجود جنگندگی، دوندگی و متوسط سنی جوان تر تیم نتوانستند در مقابل حریفان به امتیاز بیشتری دست بیابند.

مجالی برای رویای فوتبال دختران ایران‌

براساس اعلام هیات فوتبال استان کرمان مسابقات مرحله نهایی نوجوانان دختر فوتبال کشور مطابق برنامه ریزی و جدول راهبایی تیم ها به این مرحله، می بایست با حضور هشت تیم دنبال می‌شد که در نهایت با غیبت سه تیم در این مرحله، مسابقات با حضور پنج تیم برگزار شد.

در مراسم پایانی این رقابت ها جام قهرمانی مسابقات توسط مهدی جهانشاهی رییس هیات فوتبال استان کرمان به تیم قهرمان مسابقات اهدا شد. در این مراسم خانم ریاحی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، خانم مولا نماینده اداره امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و همچنین سلطانی نایب رییس هیات فوتبال استان کرمان به عنوان مهمان حضور داشتند.

سرجمع تحلیل کارشناسان فوتبال که این بازی ها را نظارت کردند این بود که گرچه از نظر تاکتیک همچنان نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در این بخش از ورزش کشورمان هستیم اما با توجه بیشتر به نوجوانان فوتبالیست کشور می توان بیش از وضعیت کنونی انتظار داشت زیرا علاقه مندان و فوتبالیست های حاضر در این رقابت ها نشان دادند که در صورت مهیا بودن زمینه، بسیاری از کارها را خودشان رقم خواهند زد.

یافتن استعداد و ساختن آینده

اما در خلال برگزاری این مسابقات، صرفنظر از نحوه برگزاری و کیفیت میزبانی و نیز بازی ها، آنچه شاید بیشتر اهمیت داشته باشد نوع نگاه به این رده از ورزش بویژه فوتبال آن هم دختران کشور است که هم به استعدادیابی مناسب آنان بیانجامد و هم در عمل با زمینه سازی برای ظهور و بروز این استعدادها همراه باشد.

جهانشاهی رییس هیات فوتبال استان کرمان می گوید باتوجه به بعد ملی این دوره از مسابقات همه ظرفیت ها برای میزبانی شایسته و برگزاری حرفه ای و بی کم و کاست این دوره از رقابت ها به کار گرفته شد.

وی معتقد است که هم‌اندازه مسابقات رده های بزرگسال حتی در حد لیگ و سایر سطوح باید به مخاطبان ورزشی نوجوان و جوان کشور نیز اهمیت داد زیرا جدای از آثاری که در جامعه از منظر مسائل اجتماعی دارد می تواند طی چندسال آینده سطوح دیگر ورزشی کشور را نیز تقویت کند.

مجالی برای رویای فوتبال دختران ایران‌

وی در گفت وگو با خبرنگار اظهارداشت: نمی توان و نباید نوجوانان و جوانان را کم‌اهمیت تر از بزرگسالان دید و توقع داشت که آتیه ورزش نیز آتیه مناسب و مطلوبی داشته باشد؛ استعدادیابی به شکل اصولی همراه با ارزیابی های حرفه ای، توجه مالی و معنوی از ابعاد سخت افزاری و نیز حمایت ها و انگیزش ها از نوجوانان و نیز ایجاد زمینه بروز استعدادها بویژه در عرصه ورزش زنان آن هم فوتبال بسیار لازم است.

جهانشاهی تاکید کرد: در خلال برگزاری رقابت های نوجوانان فوتبالیست کشور ما با استعدادهایی مواجه بودیم که نه تنها از بعد فنی و تکنیکی، بلکه انگیزه و اشتیاق برای ادامه این مسیر، سرزندگی و رویاهای بسیار بزرگ را نوید می داد و چقدر خوب است که مدیران ورزشی کشور در هر بخش بویژه فوتبال این انگیزه ها و استعدادها را قدر بدانند و بتوانیم در شکوفاسازی آنها بیش از پیش موثر باشیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا