قرارگاه مرکزی انتخابات در استانداری کرمان تشکیل می‌شود

جلالی از تشکیل قرارگاه مرکزی انتخابات در استانداری کرمان به منظور بررسی روند برگزاری این رویداد مهم خبر داد.

 رحمان جلالی چهارشنبه ۱۱ بهمن در همایش استانی اعضای هیئت‌های نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: از ابتدای سال، نقشه راه انتخابات استان را در چند حوزه و بر مبنای تأکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  طراحی کردیم و ضمن تشکیل کمیته‌های تخصصی، اولویت را بر آموزش قرار دادیم.

وی از تشکیل قرارگاه مرکزی انتخابات در استانداری به منظور بررسی روند برگزاری این رویداد خبر داد و افزود: این قرارگاه، شامل: میز مشارکت، میز امنیت، میز سلامت، میز اجرایی و میز رقابت و شور انتخاباتی است و از هفته آینده به ریاست استاندار برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه رأی مردم حق‌الناس است، خواستار کنترل دقیق فرآیند انتخابات در اجرا شد و بیان داشت: سلامت انتخابات از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  است و به مشارکت که قله فعالیت ماست منجر می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر ویژه برای آمادگی ۱۰۰ درصد در انتخابات، تصریح کرد: در قرارگاه مرکزی انتخابات، گزارش میدانی و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت بالا ارائه خواهد شد و جزئیات مربوط به سلامت، امنیت، اطلاعات و امکانات مربوطه بررسی خواهد شد.

رأی مردم امانت است

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، گفت: انتخابات، نماد مردم‌سالاری دینی و در دنیا پذیرفته شده است و نشانه مشروعیت و مقبولیت نظام‌های حاکمیتی است و از آن به عنوان شاخص مهم یاد می‌شود.  

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی از همان ابتدا به انتخابات توجه کرده و کمتر از ۲ ماه پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، انتخابات برگزار و پس از آن برای قانون اساسی نیز انجام شد، بیان داشت: مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها، کار بزرگی در جمهوری اسلامی بود که در دنیا بی‌بدیل است.  

استاندار کرمان با بیان اینکه شورای نگهبان در مسأله انتخابات محکم ایستاده است و چیزی تحت عنوان انتخابات کنترل شده و مهندسی شده وجود ندارد، گفت: شورای نگهبان نمی‌گذارد افرادی که صلاحیت ندارند، وارد شوند و طبیعی است که این ایستادگی برای اصول و وظیفه، هزینه هم داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، رأی مردم را امانت دانست و از وجود رقابت در حوزه‌های انتخابیه ابراز امیدواری کرد و افزود: باید به گونه‌ای اقدام شود که ضمن اجرای صحیح فرآیند انتخابات و تشریفات قانونی آن، از افراد جانبداری نشود و این موضوع را به فرمانداران نیز اعلام کرده‌ایم.

فداکار بر تأمین امنیت و مراقبت از صندوق‌های رأی تأکید و تصریح کرد: بیش از ۲ هزار صندوق اخذ رأی ثابت و سیار در استان داریم که اقدامات لازم برای رصد و تهیه اطلس از ماه‌ها قبل آغاز شده و تمهیدات لازم را انجام دادیم.  

وی با اشاره به رویکرد جدید تبلیغات در این دوره از انتخابات، تلاش برای مشارکت بالا و پرشور از سوی هیئت‌های نظارت را یک ضرورت بیان کرد و گفت: برای اولین بار تبلیغات کاندیدا‌ها در صداوسیما انجام می‌شود که کار بزرگی است و پیش از این متداول نبوده است؛ بنابراین باید سطح تبلیغات نیز بالاتر برود.

تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها در کرمان به ۳۸۴ نفر رسید

منصور ذوالعلی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه از افزایش تعداد آمار تأیید صلاحیت شده‌ها به ۳۸۴ نفر تاکنون خبر داد و گفت: هم اکنون صلاحیت ۶۶ درصد داوطلبان تأیید شده و احتمال افزایش آمار آن‌ها وجود دارد.  

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا