قبض‌های میلیونی برق صدای کرمانی‌ها را درآورد

قبض‌های میلیونی برق صدای کرمانی‌ها را درآورد

در حالی که در فصل زمستان مصرف برق و هزینه آن برای مشترکان نسبت به تابستان و اوج بار مصرف باید کاهش چشمگیری داشته باشد اما صدور قبض با رقم های بالا و گاها میلیونی برای برخی مشترکان طی روزهای اخیر شوک شدیدی به آنان در استان کرمان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگارافزایش مبلغ قبض های برق برخی مشترکان کرمان بویژه در جنوب این استان افزایشی ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی داشته است.

به طور مثال در قبض یکی از مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان که تصویر آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفته است، برای دوره ۳۶ روزه از ۲۸ شهریور تا سوم آبان ماه با مصرف یک هزار و ۸۵۲ کیلووات مبلغ ۲۶۷ هزار ریال محاسبه شده است، اما برای بازه زمانی سوم آبان تا ۱۰ دی به مدت ۶۷ روز با کارکرد یک هزار و ۴۳۰ کیلو وات با احتساب بدهی دوره قبل ۱۰ میلیون و ۹۸۶ هزار ریال محاسبه شده است.

قبض‌های میلیونی برق صدای کرمانی‌ها را درآورد

با توجه به اینکه تعرفه برق برای مناطق جنوبی کرمان که اقلیمی گرم دارند، به طور ویژه باید محاسبه شود و گرمای این مناطق حتی تا ماه های مهر و آبان نیز ادامه دارد، محاسبه بهای برق به صورت همسان با سایر مناطق اجحاف در حق مردم جنوب است که البته گویا ا ین مشکل در سال های گذشته نیز مشاهده شده و هر سال با پادرمیانی مسئولان و نمایندگان مجلس، به صورت مقطعی مشکل حل شده اما حل ریشه ای آن گویا قرار نیست انجام شود.

ساکنان مستقر در این مناطق گرمسیر می گویند چه فرقی بین آنان با برخی استان های گرمسیری وجود دارد که درگیر چنین مشکلاتی نمی شوند و تعرفه شان تغییر نمی کند؟

معاون امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان در توضیح این مساله در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به تکرار این مساله در سال های گذشته گفت: تعرفه مصرف برق به صورت سراسری و توسط هیات وزیران با مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین و توسط نرم افزار و با توجه به الگوی مصرف محاسبه می شود.

محمود محمود آبادی افزود: از ابتدای آبان نرخ مصرف برق مناطق گرمسیری مانند مناطق عادی محاسبه می شود که تا سقف ۲۰۰ کیلو وات هزینه کمی برای آنها محسوب خواهد شد، اما هر چه میزان مصرف برق مشترکان بالا برود، به صورت پلکانی هزینه برق مشترکان بالا می رود.

وی تصریح کرد: به طور مثال مشترکی که مصرف تا ۲۰۰ کیلو وات با نرخ ۳۰۷ تومان به ازای هر کیلو وات برای او محاسبه می شده است، اگر مصرف برق زیاد داشته باشد تا یک هزار تومان نیز برای هر کیلو وات ساعت باید بپردازد که همین موضوع قبض برق را افزایش شدیدی می دهد.

معاون امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان بیان کرد: حتما مشترکان باید توجه داشته باشند که تعرفه برق در ماه های سرد سال برای مناطق جنوب کرمان مانند سایر نقاط کشور محاسبه می شود و باید برای جلوگیری از افزایش هزینه مصرف برق الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: مشکلات تعرفه برق در سال های گذشته نیز برای کسانی که الگوی مصرف را برای مناطق جنوبی کرمان رعایت نکرده اند وجود داشته است و در این شرایط حتما به مشترکان و شهروندان توصیه می کنیم برای گرمایش از وسائل برقی پرمصرف مانند بخاری برقی، آبگرمکن برقی یا کولر گازی کمتر استفاده کنند.

محمود آبادی گفت: گاهی ممکن است در قرائت کنتور اشتباهی پیش بیاید که مشترکان می توانند با مراجعه به امور مشترکان شرکت برق محل زندگی خود از جزئیات قبض برق اطلاع پیدا کنند و در صورت اشتباه قبض برای آنها اصلاح می شود.

پاسخ مدیران برق شمال کرمان

به گزارش خبرنگاراین مساله در محدوده شمال کرمان که هوای خنک تری دارد نیز مشاهده شده؛ گرچه مبالغ کمتر از قبوض جنوب کرمان است اما باز مشترکانی هستند که مبلغ قبضشان از حدود ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان یکمرتبه به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان رسیده است.

معاون مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز با بیان اینکه تعرفه برق از سال قبل در کشور افزایش یافته است افزود: مشترکانی که در مناطق جنوبی کرمان زندگی می کنند تاکنون از تخفیف های تعرفه برق استفاده می کرده اند و حال که نرخ برق برای آنان به صورت یکسان با مناطق دیگر محاسبه شده، قبوض با قیمت بالا برایشان غیرمترقبه بوده است.

محسن نوروز زاده تصریح کرد: مشترکان در شمال کرمان زودتر با نرخ جدید آشنا شده اند و همین مساله باعث شده تا الگوی مصرف را بهتر رعایت کنند و میزان بهای کمتری برای برق بپردازند.

وی تاکید کرد: کاهش تعرفه برق برای مناطق جنوبی در فصل گرما به صورت ویژه اتفاق افتاده است و با توجه به عادی شدن تعرفه در فصل سرما برای این مناطق حتما رعایت الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ، گلایه شهروندان بویژه ساکنان جنوب کرمان درحالی است که می گویند نقشی در تغییر شرایط اقلیمی این منطقه ندارند و در برخی ماه های پاییز نیز هوا گرم است؛ لذا باید در بحث نوع تعرفه شاهد نگاه عادلانه تری باشند.

این درحالی است که در بسیاری از مناطق جنوب کرمان هم گازکشی به طور کامل انجام نشده است لذا استفاده از وسایل برقی در سرما تابع شرایط خاصی است.

وظیفه تامین و توزیع برق پایدار و مطمئن برای مشترکان استان کرمان بر عهده ۲ شرکت توزیع برق شمال (هفت شهرستان) و برق جنوب(۱۶ شهرستان) است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا