غبار محرومیت بر چهره «فهرج» و مهاجرت شهروندان

وقوع طوفان‌های پی‌درپی از سویی امان مردم فهرج را بریده و از سوی دیگر نبود زیرساخت‌های شهری که بتواند مرحمی بر زخم‌های طوفان‌خورده این شهر بگذارد، موجب ناامیدی و مهاجرت مردم فهرج شده است.

شهرستان فهرج در شرق استان کرمان واقع شده است، شهرستانی که از سویی طوفان‌های پی‌درپی امان ساکنان آن را بریده و از سوی دیگر نبود زیرساخت‌های شهری که بتواند مرحمی بر زخم‌های طوفان‌خورده این شهر بگذارد، موجب ناامیدی و در نتیجه مهاجرت شهروندان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج با بیان اینکه 75 درصد معابر شهر فهرج خاکی است، اظهار داشت: در این شهر به پزشک متخصص نیاز داریم، فضای سبز مناسب و پارک نداریم و نبود این امکانات موجب شده تعداد زیادی از مردم از شهر فهرج مهاجرت کنند.

گلایه شهردار از عدم تخصیص اعتبارات لازم برای شهرداری فهرج

حسن فهرجی، شهردار فهرج نیز از آسفالت 16 کوچه در بافت فرسوده فهرج تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در بافت فرسوده شهر فهرج 52 کوچه خاکی داریم که آسفالت معابر بافت فرسوده شهر فهرج براساس نقشه اداره راه و شهرسازی است و باید کوچه‌های بافت‌های فرسوده آسفالت شوند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی پارک‌ها نیاز به اعتبار دارد، اضافه کرد: از سوی دیگر برای آسفالت بلوار آزادگان هم قیر و اعتبار نداریم و در این شرایط از مسئولان استان خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای این شهرستان محروم هستیم.

حمل زباله به شیوه سنتی و با کامیون فرسوده

به گفته شهردار فهرج جمع‌آوری زباله در شهر فهرج به‌صورت سنتی انجام می‌شود و شهرداری فهرج ماشین مخصوص حمل زباله ندارد و زباله‌های این شهر با کامیون فرسوده جمع‌آوری می‌شود.

فهرجی خواستار نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و ماشین‌آلات شهرداری فهرج شد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری فهرج درآمد مناسبی ندارد، بخش زیادی از اعتبار ارزش افزوده برای حقوق و بیمه کارکنان شهرداری هزینه می‌شود.

مردم فهرج برای استفاده از پارک 60 کیلومتر باید طی کنند

محمد عزیزآبادی یکی از شهروندان فهرجی در زمینه توسعه و آبادانی این شهر فهرج به تسنیم، گفت: در شهرستان فهرج از ابتدای انقلاب اسلامی اقدامات و فعالیت‌های عمرانی زیادی انجام شده، اما در شهر فهرج که مرکز شهرستان است، اقدامات مناسبی انجام نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان فهرج همجوار استان سیستان‌ و بلوچستان است باید توجه بیشتری به این شهر شده و برای عمران و آبادانی آن اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود.

عزیزآبادی با گلایه از اینکه ما در شهر فهرج حتی یک پارک مناسب نداریم، گفت: مردم این شهر برای استفاده از پارک مناسب باید فاصله 60 کیلومتری تا بم را طی کنند.

این شهروند فهرجی با بیان اینکه تعداد زیادی از معابر شهر فهرج مشکل آسفالت دارند و خاکی هستند، افزود: با توجه به اینکه این منطقه طوفان‌خیز است وقوع هر طوفان مردم این شهر را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند.

به گفته وی هنگام وقوع طوفان امکان خروج از منزل وجود ندارد و همه‌ جا غرق گردوخاک می‌شود که بیشترین دلیل آن وجود خیابان‌ها و کوچه‌های خاکی است.

عزیزآبادی بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که فکری به حال این شهرستان و مردم آن کنند، چرا که فهرج سابقه دیرینه‌ای دارد و باید توجه ویژه‌ای به این شهر شود.

وی تأکید کرد: مردم فهرج مردمی ولایت‌مدار هستند و در انتخابات حضور خود را در عرصه پشتیبانی از نظام اثبات کردند؛ آنها حضور 98 درصدی در انتخابات گذشته داشتند.

اسماعیل هادیان یکی دیگر از شهروندان فهرج گفت: فهرج قدمتی تاریخی دارد، اما زیرساخت‌های بسیار ضعیفی دارد، بعد از شهرستان شدن فهرج مردم امیدوار بودند زیرساخت‌های فهرج ارتقا پیدا کنند که متاسفانه اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه توقع مردم برآورده نشد و شهر فهرج نسبت به گذشته حتی زمانی که بخش بوده، پیشرفت خیلی کمی داشته است و همین امر موجب شده که مردم فهرج در دیگر شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری کرده و زمین و خانه در شهرهای دیگر خریداری کنند چون به آینده فهرج امیدوار نیستند.

هادیان افزود: فهرجی‌ها فرزندان خود را برای تحصیل به شهرهای دیگر می‌برند و حتی مغازه‌داران این شهر، مغازه‌های بزرگ و خوبی در شهر نمی‌سازند و می‌گویند فهرج آینده ندارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه از سویی شاهد مهاجرت زیاد مردم اصیل فهرج هستیم و از سوی دیگر مهاجرت زیاد افرادی را داریم که هویت مشخصی ندارند و از جاهای دیگر به فهرج آمده‌اند.

این شهروند فهرجی خاطرنشان کرد: ما در 10 سال گذشته آسفالت چشمگیری در معابر فهرج ندیدیم و هیچ پیشرفتی در زمینه زیرسازی، آسفالت، شهرسازی و فضاهای شهری را شاهد نبودیم؛ حتی پارک مناسبی در این شهر وجود ندارد و ما در فهرج با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

به گزارش تسنیم، بر اساس سرشماری سال 1390 شهر فهرج دارای 11 هزار و 939 نفر جمعیت بوده و براساس سرشماری سال 1395 جمعیت فهرج 6 هزار و 876 نفر اعلام شده است که نشان از مهاجرت بالا در این شهر دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا