ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار زائر در کرمان؛ از ورود روزانه ۲۵ هزار نفر تا شرایط اقامتگاه‌ها

ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار زائر در کرمان؛ از ورود روزانه ۲۵ هزار نفر تا شرایط اقامتگاه‌ها

هرچه به ۱۳ دی – سالروز شهادت سردار سلیمانی- نزدیک‌تر می‌شویم شمار زائران ورودی به استان کرمان نیز افزایش می‌یابد و مسئولان می‌گویند ظرفیت اسکان رایگان روزانه ۱۰۰ هزار نفر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار شهر کرمان این روزها حال و هوای متفاوتی گرفته است؛ از خیل عظیم زائران در گلزار شهدا و همچنین حضور زائران در سطح شهر و خیابان ها؛ آنطور که مسئولان گزارش می کنند از آغاز دهه مقاومت ( هشتم دی) تاکنون روزانه بیش از ۲۵ هزار زائر وارد استان شده اند که کار اسکان آنان که نیاز به شب مانی داشته اند به سرانجام رسیده است.

در این شرایط استاندار کرمان نیز برای سرکشی از وضعیت اسکان و میزبانی از زائرانی که قصد شب مانی داشته اند، به بازدید از چند مکان و اقامتگاه اسکان زائران رفت تا از نزدیک در جریان خدمات رسانی رایگان به این افراد قرار گیرد.

آنطور که روابط عمومی استانداری کرمان اعلام کرده محمدمهدی فداکار استاندار، از نزدیک پیگیر وضعیت اسکان زائران شده است.

براساس این گزارش، شامگاه یکشنبه ۱۱ دی ماه و در چهارمین روز از دهه مقاومت استاندار کرمان به همراه تعدادی از معاونان و مدیران ستادی استانداری، رودررو با زائران سومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در محل های اسکان گفت و گو و وضعیت خدمات رسانی به آنان را پرس‌وجو کرد.

وی در بازدید از محل اسکان واقع در دانشگاه پیام‌نور استان گفت: این دانشگاه محل خوبی برای اسکان زائران ۲ هفته مهیا کرده است و در کنار آن نیز طبخ غذای زوار در همین محل انجام و عرضه می شود.

به گفته فداکار همچنین فعالیت‌های فرهنگی خوبی در دانشگاه در میزبانی از زائران اجرایی شده است.

ظرفیت سه مقطعی اسکان

استاندار کرمان با بیان اینکه ظرفیت سه مقطعی برای اسکان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در فاز اول حدود ۳۰ و ۵۰ هزار نفر اسکان در نظر گرفته شده و آمادگی برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد که تا الان از همه ظرفیت‌های استان برای این منظور استفاده شده است.

استاندار کرمان در بازدید دوم خود از محل اسکان زائران مزار سردار دل ها به مسجد سیدالشهدا واقع در سرآسیاب شهر کرمان در نزدیکی گلزار شهدا رفت و ضمن زیارت و ادای احترام به شهدای این حسینیه، از نزدیک با زائران آنجا گفت‌وگو کرد.

فداکار سپس از محل اسکان و طبخ غذای حسینیه نیز بازدید کرد.

جزییات برنامه اسکان

اما رییس کمیته اسکان زائران مکتب حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان که مسئولیت معاونت پشتیبانی استانداری را نیز برعهده دارد در این زمینه توضیح داد: از ابتدای دهه مقاومت هر روز ۲۵ هزار زائر از سایر استان ها و نیز خارج از کشور به قصد زیارت تربت پاک شهید سلیمانی به این استان سفر کرده‌اند.

علی ‌بیگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارافزود: پیش‌بینی استان برای حضور زائران مزار حاج قاسم در مرکز استان برای هر روز ۱۰۰ هزار نفر است که اسکان این افراد تامین شده است.

رییس کمیته اسکان زائران مکتب حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان تصریح کرد: با دستور استاندار همه مدیران، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، همچنین دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد و تکایا امکانات مورد نیاز برای اسکان زائران حاج قاسم را در دهه مقاومت در اختیار ستاد اسکان قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه زائران تربت پاک شهید سلیمانی به ۲ صورت شب مانی و موقت به کرمان سفر می‌کنند، افزود: تاکنون با وجود ۳۰۰ موکب مردمی در کرمان مهمانان حاج قاسم مورد مهمان‌نوازی شهروندان این استان نیز قرار گرفته اند و غذا نیز برای این افراد تهیه شده است.

بیگ‌زاده تصریح کرد: از مهمانداری و پذیرایی مردم شریف کرمان از زائران حاج قاسم سلیمانی قدردانی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار زائرانی که قصد سفر به کرمان در این ایام دارند می توانند اپلیکیشن دیار مرد میدان را از سایت همین نرم افزار به نشانی dmmk.ir یا برنامه بازار دانلود کنند تا بتوانند محل اسکان مناسب پیدا کنند یا دیگر خدمات و راهنمایی ها بگیرند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا