سردار سلامی: شهید سلیمانی نمایه یک انسان کامل است

سردار سلامی: شهید سلیمانی نمایه یک انسان کامل است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی را باید از چند زاویه نگاه کرد، ایشان از هر زاویه‌ای جامع و نمایه یک انسان کامل است.

به گزارش خبرنگار ، سردار حسین سلامی روز یکشنبه در اجلاسیه بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی کرمان با اشاره به سالروز شهادت سردار دلها افزود: در این روز بزرگترین رویداد عاطفی در کرمان شکل گرفت، همه چشم‌ها چشمه سار اشک بود و همه مردم از خانه هجرت کردند تا در عروج آسمانی حاج قاسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: در آن روز همه از خود بی خود بودند، احساس آن لحظات غم انگیز را نمی توان ترسیم کرد و کلمات از بیان عمق عواطف و روح های غم دیده مردم استان کرمان عاجز بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کلمات کم می آورند و من که در میانه آن دریای بی کران و سرشار از عشق و ارادت و دلدادگی همچون قطره ای گیر کردم با خود می اندیشیدم که چطور خداوند به یک انسان این اندازه عظمت و وسعت وجود می بخشد.

وی ادامه داد: این چه حکمتی است که یک نفر این اندازه نزد خداوند عزیز می شود که همه قلب ها، دل ها و چشم ها برای او بگریند البته خداوند پاسخ این سئوالات را داده است؛ اگر کسی عمل صالح انجام دهد خداوند او را محبوب دلها قرار می دهد.

سردار سلامی بیان کرد: هرگز شعله های این عشق خاموش نمی شود و حرارت دلها هرگز فرو نمی نشیند و این خورشید درخشان هرساله طلوع می کند و هرگز غروب نمی کند بلکه هرچه به میانه آسمان نزدیک می شود خوش رخسارتر، دیدنی، جذاب تر و دلنوازتر ظاهر می شود و این تصویر معنوی قاسم عزیز ما است.

وی تصریح کرد: قاسم شهید شد زیرا هلال شخصیت او کامل شده بود، ابوالفضل و حسین انقلاب ما به مرحله ای رسید که باید دستانش مانند حضرت عباس(ع) از پیکر جدا می شد تا با این دست ها امروز از انقلاب دفاع کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: او به مرزی رسید که باید با شهادتش راه را بپیماید و این یک حیات جدید است که خداوند به او بخشید، قدرت به میدان آوردن همه جوانان در همه جغرافیا، حجت پایان ناپذیر و عشق بی انتها و انگیزه مستمر در حال رویش بود و قاسم باید با این شکل جدید از اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری دفاع و حمایت می کرد.

وی ادامه داد: بری توصیف عظمت کار او در زمان حیات و هندسه ای که او در جهان سیاست آفرید باید به نقشه ذهنی دشمنان رجوع کنیم زیرا آنها می خواستند آنجا را در سیطره بگیرند و او تمامی این نقشه ها را باطل کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها می خواستند تمامی منطقه و مساحت جغرافیای جهان اسلام را با لشکرکشی و هیمنه نظامی در اشغال خود بگیرند، آنها آمدند تا با صف آرایی قدرت تمام اسلام را تسخیر کنند تا بر انقلاب ایران یورش بیاورند و موجودیت و استقلال مسلمانان را از آنان بگیرند، در عراق، سوریه، یمن، بحرین و افغانستان و سرانجام برای ایران نقشه داشتند.

سردار سلامی ادامه داد: اما قاسم شمشیر از میان کشید، او پیش از دشمن ظاهر می‌شد و با شمشیر آنان ملاقات می کرد و دشمن ضربات شمشیر او را خوب می‌چشید و شاید در مقطعی بهتر از ما قاسم را می‌شناخت.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی اجازه نداد مسلمانان آواره شوند و از نوامیس مسلمین با غیرت علوی دفاع کرد، اینگونه ایستاد و جهاد برای او بابی از بهشت بود که به روی بندگان خاص باز می شود، شهید سلیمانی در میدان جهاد زینتی از ولایت داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: او ذوب در ولایت و از آن تفکیک ناپذیر بود، قاسم یک راهنما نبود بلکه خود راه بود، خود راه را می ساخت و می پیمود و امروز اگر به او نگاه کنیم راه را می‌آموزیم و این راه و مکتب ما است.

وی گفت: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام بود هر فرصتی می‌یافت قرآن می خواند می‌توان با واژه قرآن شخصیت او را ترسیم کرد و رخسار زیبایی قرآنی را می توان با آهنگ وحی نگاشت.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: انگار شیطان با تمامی قدرت در پیکره دشمن حلول کرده و آنها تمامی صفت های شیطانی را دارند و شهید سلیمانی نور بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت ها برای حاج قاسم این اندازه مهم بودند که نمی توانند حتی یک پشه بیافرینند، او مومن بود و کسی که از خدا می ترسد از هیچ قدرتی نمی هراسد.

وی ادامه داد: او (شهید سلیمانی) تقوایی الهی داشت لذا در امور با صدق وارد و خارج می‌شد و هیچ کار نیمه تمامی نداشت و این به واسطه تقوای الهی بود.

سردار سلامی بیان کرد: حاج قاسم خاضع بود و با همان روحیات کودکانه دلها را می ربود و به بزرگترها فوق العاده احترام می گذاشت.

وی گفت: تربیت ولایی چنین عظمتی به شهید سلیمانی بخشید که دشمن نمی‌توانست او را تحمل کند و اکنون قاسم یک الگو است و استثنا نیست بلکه شخصیتی قابل تکثیر است که در قلب جوانان این سرزمین مشاهده می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی هم پاک، هم پاک‌کننده و هم متحد بود از اینرو خداوند او را دوست داشت، چقدر دشمن در فضای مجازی دروغ پراکند تا قلب و ذهن جوانان ما را برباید و آنان را نسبت به انقلاب بدبین کند و آنها را در مقابل انقلاب قرار دهد.

وی بیان کرد: تمام زور و گفتارهای فریب دشمن با ۱۰ روز دلدادگی جوانان این سرزمین به این شخصیتی عظیم شست‌وشو شد و انگار جامعه از شایعه پراکنی دشمن غسل داده شد.

سردار سلامی بیان کرد: شهادت حاج قاسم برای این بود که امروز این حجت نورانی در مقابل چشمان نوجوانان و جوانان بدرخشد و همه مانند یک ستاره از او هدایت بگیرند و این فلسفه شهادت او است.

وی با بیان اینکه به دشمنان گفته بودیم با همین جوانان به سراغ شما می‌آییم، گفت: دختری نوجوان تقاضای انتقام از دشمن داشت، آنها در شهادت سلیمانی خطایی کردند که قابل بازگشت نیست و انتقام ما باقیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: درست است که هر روز انتقام می‌گیریم اما برای عاملان این صحنه هولناک داستان انتقام باقیست، دیر یا زود انتقام خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب متوقف نمی شود، بی جهت دچار محاسبات اشتباه نشوید، دستاوردهای انقلاب ما پابرجا هستند و ما هنوز در آغاز راه هستیم، مشکلات را حل می کنیم هرگز سازش و تسلیم در برابر اراده دشمن در منطق مومنان جایگاهی ندارد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این مملکت به خدا و شهدای بزرگ پیوست داده شده است و این حجت‌های الهی ما را در پیمودن قله ها آماده می کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا