دکتر پور ابراهیمی در نشست مشترک با اساتید؟

📍دکتر پورابراهیمی در نشست مشترک با اساتید، هیئت علمی و پژوهشگران شرکت های دانش بنیان دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور مدیرعامل شرکت ملی مس عنوان کرد:

📌ظرفیت علم را نیز در جهت ارتقاء کشور در اختیار شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی قرار دهید

🔻نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان این ظرفیت باید در جهت ارتقا کشور در اختیار شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی استان کرمان قرار گیرد

🔻دکتر محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با اساتید، هیئت علمی و پژوهشگران شرکت های دانش بنیان دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اظهار کرد: نزدیک یک سال و نیم است که 50 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری برای شهر کرمان تعریف کردیم

🔻وی تأکید کرد: الکترود گرافیتی یکی از پروژهای برگی سرمایه گذاری در کرمان است که از نیازهای اساسی استان و کشور در صنعت فولاد است اما در این‌جا نیاز به دانش فنی داریم که اروپایی‌ها و شرقی‌ها تا به امروز اجازه آن را ندادند؛ و همه الکترود گرافیتی کشورمان، وارداتی است و 1.2 میلیارد دلار الکترود به کشور وارد می‌شود که عدد سنگینی است.

🔻وی اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در
دولت سیزدهم با نگاه جدید باید به دانشگاهی برتر تبدیل شود و اعلام کند که بودجه دولتی برای اداره‌ دانشگاه نیاز ندارد، کمااینکه دانشگاه‌های معتبر دنیا هم همین کار را می‌کنند و از منابع خودشان استفاده می‌کنند لذا بزرگ‌ترین ظرفیت‌هایشان توانمندی علمی است.

🔻دکتر پورابراهیمی بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای 14 هزار دانشجو و 600 عضو هیئت‌علمی است که از ذخایر نظام مقدس اسلامی هستند این ظرفیت از ده‌ ها چاه نفت هم بالاتر است شرط آن این است که توان علمی را از معبر تجاری‌سازی به خلق ثروت برسانیم تا اثر آن را در بهبود معیشت زندگی مردم، گره‌گشایی کلان کشور و نیز اثر آن را در اقتصاد کشور ببینیم.

🔻وی گفت: ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان را ایجاد کردیم و هم‌زمان شده با سال جاری و شعار مقام‌معظم رهبری؛ درخواست داریم که این ظرفیت فوق‌العاده به شرکت های فناور کمک کند.

🔻پورابراهیمی تصرح کرد: 2 پیشنهاد دارم یکی اینکه شرکت مس کلیه اقلام وارداتی اش را در اختیار دانشگاه شهید باهنر بگذارد تا با کمک توانمندی علمی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید آن ها صورت گیرد و از واردات جلوگیری به عمل آید.

🔻وی ادامه داد: دیگر این‌که معضلات و مشکلات شرکت مس مثلاً پایین بودن بهره‌وری، مشکلات زیست‌محیطی و دیگر مشکلات نیز به دانشگاه ارائه شود تا راهکارهای علمی برای رفع معضلات و مشکلات ارائه شود و ما شاهد این باشیم در نیمه دوم امسال اقدامات عملیاتی در راستای تحقق فرمان رهبری در استانی که انباشت علمی و ظرفیت بزرگ معدنی مس را دارد داشته‌باشیم.

🔻پورابراهیمی ادامه داد: دانشگاه شهید باهنر کرمان یکی از دانشگاه‌های بسیار توانمند در کشور است امّا با وجود 27 شرکت فناور فعال و مستقر در پارک علم و فناوری هایتک؛ در مجموع با وجود این مهم، نسبت‌به ظرفیت دانشگاه عقب هستیم.

🔻نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: سوال اینجاست ما از سهم غالب تولید و سودآوری مس در کرمان، چه شرایطی با این رویکرد داریم؟

🔻وی خطاب به اساتید و پژوهشگران دانشگاهی حاضر در جلسه گفت: که امروز ظرفیت علمی را در اختیار دارید و 25 سال است که در این دانشگاه دانشجوی دکترا تربیت می‌شود لذا مأموریت‌های دانشگاهی را هم دارد و ما در کنار مس؛ ظرفیت گل‌گهر، گهر زمین، لاستیک بارز و دیگر موارد صنعتی را داریم پس وقتی صنعت عظیم مس دست کمک به سوی شما دراز کرده ظرفیت علم نیز در جهت ارتقاء کشور پا به میدان بگذارد.
——————————————

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا