در سال‌جاری بالغ بر 55 میلیارد تومان در آرامستان جدید هزینه شده است

شهردار کرمان:

در سال‌جاری بالغ بر 55 میلیارد تومان در آرامستان جدید هزینه شده است

شهردار کرمان گفت: امسال بالغ بر 55 میلیارد تومان برای آرامستان جدید هزینه شده و بالغ بر 100 میلیارد تومان دیگر باید برای ایجاد زیرساخت‌هایی ازجمله واحدهای تجاری، غسالخانه، سالن مراسم و گلبرگ‌های جدید هزینه شود.

سعید شعرباف، در مورد آرامستان «بهشت کریمان»، با بیان اینکه این آرامستان در هنگام افتتاح، زیرساخت‌های لازم را نداشته، افزود: امسال بودجۀ قابل توجهی در شهرداری برای تأمین زیرساخت‌های آرامستان جدید گذاشته شد، مسیر دسترسی به آرامستان برق‌کشی شد که رو به پایان است و تا یک ماه آینده، تمام مسیر روشن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینۀ ناایمن بودن جاده، به‌خاطر شیبی که دارد، نیاز به احداث خط دوم برگشت داریم که حدود 40 تا 50 میلیارد تومان فقط برای ساخت مسیر دوم نیاز است.

شهردار کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز مشکلات زیرساختی ازجمله در تأمین روشنایی مجموعۀ آرامستان و مسیر دسترسی به آن وجود دارد، ساخت مسیر دوم را در اولویت سال آینده قرار داده‌ایم؛ البته در برخی نقاط حادثه‌خیز آرامستان، شیب عرضی اصلاح شده و روشنایی آن اصلاح می‌شود.

شعرباف با اشاره به انعقاد قرارداد درخصوص ساخت مراکز خدماتی و تجاری در آرامستان جدید، افزود: گلبرگ‌های جدید در حال افتتاح است؛ فضای سبز بهبود یافته و پارکینگ آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه آب آرامستان هنوز لوله‌کشی نشده و آب شرب به این مجموعه منتقل می‌شود، یادآور شد: به‌دلیل وجود کوه‌ها در بالادست آرامستان و شکل کاسه‌ای که محل آرامستان دارد، خطر سیلاب وجود دارد که هزینۀ قابل توجهی برای مقابله با سیلاب شده اما هنوز ناکافی است.

شهردار کرمان یادآور شد: در زمان افتتاح آرامستان جدید، شرایط به‌گونه‌ای بود که ناگزیر به جابه‌جایی بودند، اصل این تصمیم قابل دفاع است، اما می‌شد مکان مناسب‌تری انتخاب شود و به نظر می‌رسد باید کارشناسی بیشتری صورت می‌گرفت و در حال حاضر، وظیفۀ ما این است که این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

شعرباف ادامه داد: با توجه به اینکه پیمانکار چند بار تغییر کرده، ساخت مجموعۀ غسالخانه و مجتمع‌های تجاری به تعویق افتاد که ساخت آن طبق طراحی، بین شش تا هفت ماه طول می‌کشد.

وی بیان  کرد: فعلاً غسالخانۀ موجود در جاده جوپاری را بهسازی کرده‌ایم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا