اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد؛

سازوکار رای‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند

دبیر ستاد انتخابات درباره نحوه رای‌گیری در شعب اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان توضیحاتی را ارائه کرد.

محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری مانور فناوری انتخابات در ستاد انتخابات کشور گفت: به جهت اینکه فرآیند‌های اجرایی انتخابات پیوند بسیار عمیقی با حوزه فناوری دارد به همین دلیل با برنامه‌ریزی که در ستاد انتخابات صورت گرفت مقرر شد که سه مانور در ماه بهمن داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مانور اول در ۱۲ بهمن برگزار شد و مانور دوم در ۲۳ و مانور سوم در ۲۹ بهمن برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در شبیه‌سازی که در این سه مانور صورت می‌گیرد فرآیند‌های اجرایی و فناوری شعبه اعم از استقرار دستگاه احراز برای احراز هویت رای‌دهندگان یک فرآیند کاملی از رای دادن و استقرار شعب را انجام می‌دهد که مانور اول به خوبی برگزار شد و اشکالات و آسیب‌ها احصا شد.

اسلامی افزود: در مانور دوم آن دسته از اشکالاتی که شکل گرفته بود حتما رفع می‌شود و در مانور سوم هم همین‌طور.

وی گفت: ما در شعب مختلف حوزه‌های انتخابیه به جهت آنتن‌دهی و پوشش سیگنال تست خواهیم داشت و از ناحیه دیگر اگر دستگاه احراز نسبت به اخذ داده یا خروجی و کارکردی که نیازمند دستگاه احراز است به خوبی عمل نکند، شناسایی می‌شوند.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به اهمیت نقش دستگاه‌های احراز در فرآیند انتخابات اظهار کرد: طبق ماده یازده قانون، رای‌دهندگان می‌توانند با یکی از مدارک پنج‌گانه، رای‌دهی داشته باشند و از این حیث دستگاه احراز هم هویت رای‌دهنده را مشخص می‌کند و هم اینکه فرد رای‌دهنده قبلا در شعبه دیگری رای نداده باشد لذا از رای تکراری جلوگیری می‌کند به همین جهت همه این موارد در این سه مانور مورد توجه ما است.

اسلامی تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های احراز و شعب در این سه مانور افزایش پیدا می‌کند و میزان پوشش شعب تست می‌شود و شرایط برای رای‌گیری در روز ۱۱ اسفند و نقاط ضعف و نواقصی که وجود دارد برطرف می‌شود بنابراین مانور سه مرحله‌ای فناوری انتخابات رزمایشی برای عوامل اجرایی است که باید بر سر صندوق حاضر شوند و از لحاظ عملیاتی با چگونگی اخذ رای آشنا می‌شوند. 

دبیر ستاد انتخابات بیان کرد: تفاوتی که در انتخابات امسال با انتخابات گذشته داریم این است که در تعرفه‌های رای‌گیری شاهد تجمیع و ادغام تعرفه‌ها هستیم.

وی گفت: در روز رای‌گیری یک تعرفه واحد به رای‌دهنده تحویل داده می‌شود و بر روی آن پرفراژ خورده و از وسط دو قسمت می‌شود که قسمت بالای تعرفه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و قسمت پایین تعرفه برای انتخابات مجلس خبرگان است که از وسط جدا می‌شود و براساس دو صندوقی که در شعبه قرار گرفته رای‌ها به صندوق‌ها انداخته می‌شود. 

سلامی توضیح داد: صندوق با درب قرمز، ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و صندوق با درب آبی، ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. 

دبیر ستاد انتخابات تاکید کرد: رای‌دهندگان محترم دقت داشته باشند نامزد‌های مدنظر خود برای مجلس شورای اسلامی را بر روی قسمت تعرفه مجلس شورای اسلامی و نامزد‌های مدنظر خود برای مجلس خبرگان را بر روی تعرفه انتخابات مجلس خبرگان بنویسند، اما چنانچه فردی در انداختن تعرفه رای اشتباه کند مثلا تعرفه انتخابات مجلس شورای اسلامی را به داخل صندوق انتخابات مجلس خبرگان بیندازد همکاران ما پس از پایان مهلت رای‌گیری، آرا را تفکیک می‌کنند و آن را به صندوق صحیح منتقل می‌کنند.

اسلامی درباره ادعای برخی افراد مبنی براینکه به‌دلیل پیش‌ثبت‌نام نتوانستند برای انتخابات مجلس نامزد شوند، گفت: فرآیند پیش‌ثبت‌نام جهت صحت‌سنجی مدارک داوطلبان بوده است و در این مرحله نزدیک به پنجاه هزار نفر ثبت‌نام کردند. قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از ناحیه مجلس ابلاغ می‌شود و ما مجری انتخابات هستیم. 

دبیر ستاد انتخابات اظهار کرد: همه طیف‌های سیاسی در پیش‌ثبت‌نام حضور پیدا کردند و ما به‌عنوان مجری انتخابات باید پیش‌ثبت‌نام را عملیاتی می‌کردیم و این کار به خوبی انجام شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا