آمار تکان‌دهنده تصادفات جاده‌ای در استان کرمان/ ۷۳۱ نفر جان باختند

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در جاده‌های استان، گفت: ۷۰ درصد فوتی‌های حوادث ترافیکی در جاده‌ها جان می‌بازند.

سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمانح با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در سطح راه‌های استان کرمان، اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده و آماری که داریم 34 درصد مجموع تصادفات در بحث حوادث ترافیکی مربوط به جاده‌هاست.

وی با بیان اینکه متاسفانه 70 درصد جانباختگان حوادث ترافیکی در جاده‌ها جان می‌بازند، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 731 نفر در سوانح رانندگی استان جان باختند که 70 درصد این جانباختگان از قشر جوان بودند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار و 300 نفر نیز در این حوادث جاده‌ای مجروح شدند، افزود: متاسفانه از هر 20 مجروح سوانح رانندگی، یک نفر معلول شده است.

وی با بیان اینکه در بررسی به عمل آمده به نظر می‌رسد یکی از دلایل این اتفاق و آمار بالای سوانح رانندگی در جاده‌ها عدم مهارت رانندگی در جاده‌ها توسط رانندگانی است که به مسافرت می‌روند، افزود: متاسفانه بیشتر رانندگی که به مسافرت می‌روند مهارت رانندگی در جاده‌ها را ندارند.

رضایی با اشاره به اینکه براساس آمار 60 درصد حوادث رانندگی جاده‌ای در 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: وقتی احترام قوانین و رعایت آنها در جامعه نهادینه شود قطعاً این حوادث هم کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نیازمند کمک و همراهی همه افراد جامعه به ویژه همیاران پلییس به عنوان فرهنگیاران ترافیکی، دانش آموزان، سرنشینان خودروها، مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اعضای شورای ترافیک هستیم، گفت: بیش از 30 دستگاهی که در پیشگیری از سوانح رانندگی نقش دارند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه در جاده‌ها عقل باید رانندگی کند نه احساسات و طی هیچ شرایطی در زمان رانندگی نباید احساسات ما مانند خشونت، رقابت، خودبرتربینی، لجاجت و انتقام بر راننده غلبه کند، گفت: در چنین شرایطی تمرکز فرد و امکان کنترل او به شدت کاهش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی در جاده‌ها رانددگی می‌کنند باید تبحر رانندگی در جاده را داشته باشند، افزود: خیلی‌ها گواهینامه دارند اما مهارت و حوصله رانندگی در جاده و اعتقاد به وقوع حوادث رانندگی ندارند و نمی‌دانند که کوچکترین اشتباه در رانندگی، عواقب سخت و غیرقابل جبرانی به دنبال دارد.

رضایی با اشاره به اینکه ریشه اکثر حوادث رانندگی که در سطح راه‌های استان رخ می‌دهد، سرعت غیرمجاز است، بیان کرد: راننده در سرعت‌های بالا و غیر  مجاز توانایی کنترل وسیله نقلیه را از دست داده در نهایت منجر به حوادث مرگباری می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا