آغوش سینما سیار به روی مناطق محروم کرمان گشوده شد

آغوش سینما سیار به روی مناطق محروم کرمان گشوده شد

مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اعلام کردند که امکان استقرار سینما سیار در مناطق دورافتاده و محروم این استان فراهم شده است.

به گزارش کرمان از جمله مناطق کم برخوردار بویژه در زیرساخت های فرهنگی و هنری به شمار می رود که در بیشتر مناطق از کمترین زیرساخت ها بی بهره اند و حتی زیرساخت های مرکز استان آن نیز نیازمند تجهیز و نوسازی است.

سخن درباره ضعف و کمبودهای فرهنگی کرمان همین نکته بس که شهرستان بزرگ و مهم بم در شرق این استان حدود ۲۰ سال پس از زلزله سال ۸۲ همچنان یک سالن سینما ندارد و البته نداشتن سینما تنها مربوط به این شهرستان نیست بلکه تعداد قابل توجهی چه در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و چه جنوب استان از این تجهیزات بی بهره اند.

حال مسئولان فرهنگی کرمان می گویند به دنبال اولویت توجه به مناطق محروم در این دولت، امکان کشاندن پای سینما به این مناطق از طریق سینما سیار فراهم شده که نیازمند همکاری مسئولان محلی این مناطق نیز هست؛ زیرا در برخی موارد باید هزینه های تهیه بلیط با استقبال مناسب به منظور تامین حقوق تهیه کنندگان فیلم تامین شود تا امکان انتقال سینما سیار فراهم باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اعلام کرد: در ادامه رویکرد توجه فرهنگی به مناطق محروم، پیش‌بینی سازمان سینمایی وسمعی وبصری برای اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق کمتربرخوردار و فاقد سینما، استقرار سینما سیار است که توسط انجمن سینمای جوانان ایران انجام می‌شود و تقاضا، استقبال مخاطب و تهیه بلیط از شرایط اصلی آن است.

آغوش سینما سیار به روی مناطق محروم کرمان گشوده شد

به گزارش به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وحید محمدی روز شنبه گفت: درصورت وجود داشتن تقاضا و نیز تهیه بلیط که با همکاری مسئولان محلی در شهرستان های محروم استان امکان پذیر است، مسئولان فرهنگ و هنر استان امکان نمایش فیلم های روز کشور را در این مناطق فراهم آورده اند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه عدالت فرهنگی و مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری از سیاست‌های دولت سیزدهم است، گفت: در حوزه نمایش فیلم، عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و تسریع در بهره‌مندی مخاطبان در شهرهای مختلف کشور بویژه مناطقی که فاقد سینما هستند از اکران فیلم‌های روز سینمای ایران همچنان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع استان کرمان ۱۶ سالن نمایش فیلم ( در حوزه شمال استان) وجود دارد که از این تعداد ۱۴ سالن سینما هستند، تصریح کرد: در شهر کرمان چهار سالن رسمی سینما (آسیا، مهتاب، شهرتماشا، تماشاخانه هتل پارس) و در شهرستان‌های انار و رفسنجان ۲ سالن سینما وجود دارد.

به گفته محمدی، در بعضی از شهرستان‌ها همچون بم، بافت و بردسیر نیز از ظرفیت مجتمع‌های فرهنگی هنری برای نمایش فیلم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله اُرزوئیه، فَهرج و نَرماشیر فاقد سینما هستند اظهارداشت: پیش‌بینی دولت برای اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق محروم و فاقد سینما، استقرار سینما سیار است که در خصوص تعیین مکان مناسب اکران باهمکاری مسئولان محلی منطقه مشکلی نداریم.

این مسئول فرهنگی اظهارداشت: هیچ مانعی برای نمایش فیلم های روز سینمای ایران به صورت‌ همزمان در مناطق کمتربرخوردار وجود ندارد و اگر استقبال مردم خوب باشد و هزینه های حداقلی باتهیه بلیط پرداخت شود، سینما سیار در این مناطق مستقر خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: گرچه دربرخی موارد اکران رایگان فیلم نیز دربرخی موارد وجود داشته است اما پرداخت حق مالکیت به تهیه کنندگان و مراکز پخش فیلم الزامی است زیرا هزینه‌های آنها باید تأمین شود.

به گفته وی البته بهای بلیط در مناطق کمتر برخوردار بسیار پایین‌تر است؛ ضمن اینکه در بعضی ایام سال و به مناسبت‌های مختلف فیلم‌های روز سینمای ایران به ویژه فیلم‌های جشنواره عمار به صورت رایگان به نمایش درآمده است.

به گزارش انتظار می رود با افزایش سهم فرهنگ و هنر در سبد زندگی خانوار مناطق دورافتاده و نیز توجه بیشتر مسئولان محلی به منظور اطلاع رسانی و فراهم سازی امکان نمایش فیلم در این مناطق، زمینه توسعه اینگونه فعالیت ها و به دنبال آن، به کارگیری همه ظرفیت های مردمی ، خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی برای توسعه زیرساخت های غیرسیار فرهنگی و هنری نیز در این مناطق دورافتاده باشیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا