کلاس‌های تربیت‌بدنی کرمان همچنان اندر خم یک کوچه

کلاس‌های تربیت‌بدنی کرمان همچنان اندر خم یک کوچه

دانش‌آموزان بخش نوق رفسنجان روز سه‌شنبه در حالی شاهد افتتاح کلاس درس تربیت بدنی با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار و امکانات کامل بودند که شمار این نوع کلاس‌ها در کل استان کرمان تازه به ۲۰ مورد رسیده و ایجاد آن در همه مدارس نیز ضرورت و یک برنامه است.

کلاس های درس تربیت بدنی با اولویت مدارس ابتدایی، تجهیزات کامل از جمله نردبان سوئدی، دیواره سنگ نوردی، چوب موازنه، تخته تعادل، نردبان افقی، نردبان و طناب معلق، نردبان چابکی و وسایل ژیمناستیک را شامل می شود که احداث آنها هزینه بر است و باتوجه به شرایط اعتباری آموزش و پرورش ساخت آنها با سرعت بالا میسر نیست.

هرچند راه اندازی هرکدام از این کلاس ها در هر مدرسه ای خبری نویدبخش و مناسب است و با وضعیت کنونی بودجه بخش آموزش باید قدردان متولیان برای هرکدام از این نوع کلاس ها برای آینده سازان این سرزمین بود اما براساس آمارها شمار مدارسی که از این تجهیزات برخوردارند در استان کرمان تاکنون به عدد ۲۰ رسیده و ضرورت دارد که با تقویت اعتبارات مدارس، بتوان شمار بسیار بیشتری از دانش آموزان این دیار را مشمول آثار و برکات این نوع کلاس ها کرد.

مراسم افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در دبستان پسرانه شهید علی قطب الدینی بخش نوق در رفسنجان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان محلی امروز برگزار شد.

محسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان توضیح داد که امکانات به کار گرفته شده در کلاس درس تربیت بدنی این مدرسه به منظور ارتقای مهارت های بنیادین حرکتی در فضایی به مساحت ۱۸۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

وی افزود: اعتبار تجهیز این کلاس از محل اعتبارات معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان و کمک های مردمی تامین شده است.

منوچهری نژاد گفت: در مجموع ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی تاکنون با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در استان کرمان تجهیز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان مهمترین هدف از اجرای این طرح را ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد.

منوچهری تاکید کرد: معلم تربیت بدنی، فضا و تجهیزات، و محتوای آموزشی چهار عامل مهم در کیفیت بخشی کلاس تربیت بدنی در آموزش و پرورش است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا