مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان اعلام کرد:

۱۰ جایگاه گاز کرمان غیراستاندارد است

۱۰ جایگاه گاز کرمان غیراستاندارد است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ضمن ارائه آمار مربوط به خروجی نظارت‌ها بر جایگاه‌های عرضه گاز سی.ان.جی و غیرفعال شدن برخی از آنها می‌گوید که ۱۰ جایگاه فعال در سطح استان غیراستاندارد هستند.

سیدباقر نورالدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار تشریح کرد: ۶۰ مورد از ۷۷ جایگاه دارای مجوز بهره‌برداری استان کرمان گواهی معتبر استاندارد را کسب کرده‌اند؛ استانداردسازی ۱۰ مورد در حال انجام است و هفت مورد آنها نیز تاکنون به علت نداشتن استاندارد لازم غیرفعال شده‌اند.

وی افزود: جایگاه های سی.ان.جی (CNG) مشمول مقررات استاندارد اجباری تلقی هستند لذا فرآیند استانداردسازی آنها با سرعت و دقت در حال انجام است.

نورالدینی در پاسخ به چرایی غیرفعال نشدن برخی جایگاه های غیراستاندارد اظهارداشت که برخی از آنها در دست تعمیر هستند و برخی نیز مراحل استانداردسازی ها در آنها جریان دارد؛ ضمن اینکه اداره استاندارد متولی موضوع برای ارائه استاندارد یا اعلام غیرفعال شدن است.

وی بیان کرد: جایگاه هایی که استاندارد لازم را دریافت نمی کنند، از طرف اداره استاندارد پرخطر شناسایی و به شرکت گاز معرفی می شوند لذا مشمول قطع گاز خواهند بود.

نورالدینی با بیان اینکه جایگاه های CNG باید استانداردهای لازم را داشته باشند و در این خصوص اداره استاندارد و شرکت های بازرسی زیرمجموعه این اداره به صورت دوره ای از آنها بازدید می کنند گفت: براساس قانون، اداره استاندارد مجاز است دستور قطع گاز هر جایگاهی که استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کند، صادر کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه عمده جایگاه های استان کرمان برای استانداردسازی اقدام کرده اند اظهارداشت: استاندارد سازی مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها در دست اقدام است و اگر جایگاهی اقدام نکند دستور قطع گاز آن صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر جایگاهی استانداردسازی شده باشد، سامانه ها تنظیم و فرآیند قطع اتوماتیک (خودکار) آن فعال می شود لذا جای نگرانی برای سوخت گیری در این جایگاه ها وجود ندارد.

جزییات استانداردسازی ۱۰ جایگاه فعال کرمان

نورالدینی همچنین درباره فرآیندهای استانداردسازی ۱۰ جایگاه فعال موجود توضیح داد: مراحل فرآیند استانداردسازی در ۱۰ جایگاه CNG غیراستاندارد استان کرمان در دست اقدام است و برخی از آنها در حال تعمیرات هستند که پس از تعمیر، استانداردها را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: ما نیز بازدیدهایی از جایگاه های عرضه استان کرمان داریم و تذکرهای لازم را به جایگاه های پرخطر می دهیم اما وظیفه اصلی نظارت با سازمان استاندارد است و صلاحیت بازرسی به شرکت های زیرمجموعه این سازمان سپرده شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان ادامه داد: جایگاه ها پس از انجام اقدامات و رفع پیش نیازها، از سوی استاندارد به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز معرفی می شوند که گاز آنها متصل شود.

وی گفت: ۶۰ جایگاه عرضه CNG استان کرمان که استاندارد جامع را دریافت کردند به معنی این است که در تمامی بخش ها استانداردسازی می شوند و گواهی نامه مربوطه را دریافت می‌کنند.

نورالدینی افزود: اینکه برخی جایگاه ها می گویند تاخیر در استانداردسازی به علت هزینه است را نمی پذیریم زیرا استانداردسازی باید حتما انجام شود و سازمان ملی استاندارد باید در این حوزه ورود کند لذا اگر کسی اقدام نکند حتما دولت نسبت به جمع آوری امکانات و انتقال به مکانی دیگر برخورد می کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا