ضرورت هم‌افزایی کلان‌شهرهای سراسر کشور در برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها

در نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در کرمان تأکید شد:

چهل‌و‌هفتمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، و معاونان فرهنگی کلان‌شهرهای ایران، به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، برگزار شد.

حرکت فرهنگی نباید ساکن بماند

به گزارش خبرنگار، رییس شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، خنثی‌کننده توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

مهدی چمران افزود: شهید سلیمانی، متعلق به همه مردم کشور و امت اسلامی است و امیدواریم همگی بتوانیم در برگزاری مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت این سردار اسلام، موفق و مؤید باشیم.

وی با بیان اینکه از حرکت خوبی که همه معاونان فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور برای بهتر برگزار شدن این مراسم انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم، گفت: اگر کاری هماهنگ و با همکاری انجام شود، تأثیرات بیشتری دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با این اقدام، هم‌افزایی به‌وجود می‌آید که می‌تواند در کل کشور و حتی کشورهای همسایه تأثیرات خوبی به‌جا بگذارد.

چمران ادامه داد: حرکت ما با سال گذشته متفاوت است؛ چراکه کشور الان در یک شرایط حمله و جنگ است که رییس جمهور، از آن، به نام «جنگ احزاب» نام بردند و به عقیده من هم درست است؛ چراکه همه علیه جمهوری‌اسلامی جمع شده‌اند و به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که انقلاب تمام شده است.

وی با بیان اینکه حرکت شهدای ما، استمرار حرکت امام حسین علیه‌السلام است، گفت: به همین دلیل امسال باید به‌گونه‌ای دیگر و با حضور مردمیِ وسیع‌تر در این برنامه‌ها شرکت کنیم تا بتوانیم یک خنثی‌کننده بسیار قوی و پادزهری برای زهرهای دشمن باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: متأسفانه جاهایی کار نکردیم، ولی دشمنان کار کردند و با برنامه، در ذهن و فکر جوانان ما و در هر خانه‌ای رسوخ کردند که بخشی از بهره و میوه آن را نیز چیدند؛ حتماً خودشان را برای حرکت‌های بعدی هم آماده می‌کنند تا با توان و برنامه‌ریزی بیشتری به میدان بیایند.

چمران ادامه داد: دشمن، میدان را خالی نخواهد کرد و نباید فکر کنیم حمله او تمام شد یا تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که امام حسین علیه‌السلام به برنامه‌های محرم نیازی ندارد، شهدا هم به ما و این نشست‌ها، برنامه‌ها، شعارها و همایش‌ها نیازی ندارند، گفت: اما ما به امام حسین علیه‌السلام و شهدا احتیاج داریم؛ انقلاب‌مان را از محرم آغاز کرده‌ایم و در همان محرم هم، به آن پیروزی بزرگ رسیدیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه حضور مردم در برنامه‌ها بسیار مؤثر است، گفت: همانگونه که دشمنان کشور اقداماتی انجام داده و فیلم و تصویر آن را پخش می‌کنند، حضور میلیونی، پرشور و گسترده مردم در چنین صحنه‌های فرهنگی هم می‌تواند مؤثر و پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی باشد.

چمران، با تأکید بر عمق‌بخشیدن به این حرکت‌ها گفت: حرکت فرهنگی، نباید ساکن بماند.

وی با بیان اینکه فرهنگ در یک جامعه، یک روزه و دو روزه به‌وجود نمی‌آید، گفت: فرهنگ‌هایی که سریع به‌وجود می‌آید، سریع هم از بین می‌رود؛ بنابراین، فرهنگ باید عمیق و مستمر باشد تا بتواند جا بیفتد و مقبول شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: مثل فرهنگ عاشورا و محرم که عده‌ای می‌خواستند به زیارت امام حسین (ع) بروند، اما حاکمان ظالم وقت نمی‌گذاشتند و می‌گفتند دست شما قطع می‌شود و برخی بودند که هر دو دست‌شان برای رفتن به زیارت قطع می‌شد، اما آن فرهنگ استمرار پیدا کرد تا به اربعین کنونی رسید و الان، بیش از 20 میلیون نفر، به زیارت امام حسین (ع) می‌روند.

چمران تصریح کرد: اگر ما کار و حرکت فرهنگی نکنیم، انقلاب و همه‌چیز را از دست خواهیم داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مبنای همه حرکت‌های دیگر ما، حرکت فرهنگی است؛ چراکه اگر مبنا فرهنگ نباشد، در دل مردم جای نگیرد و عمق بخشیده نشود، باقی نخواهد ماند.

چمران افزود: این حرکت، باید حرکت اصلی ما باشد و برگزاری سالگرد و بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در طول سال و البته برای همه شهدای عزیز استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شهدا ماندگار شوند، باید از کارهای ماندگار هنری استفاده کنیم و به‌ویژه شهرداری‌ها به این کار کمک کنند، گفت: در مورد تاسوعا و عاشورا هم همین اتفاق افتاده و تعزیه و مداحی‌ها باعث زنده ماندن این ایام شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: خوشحالم که چنین حرکتی را شهرداری‌ها آغاز کردند و امیدوارم این حرکت‌ها با هم منسجم شوند و کشور ما با چنین حرکت‌های فرهنگی همیشه در اوج باشد.

سردار دل‌ها نماد پیوند دو قطب ایرانی و انقلابی بود

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز در این نشست، با اشاره به مأنوس‌بودن حاج‌قاسم سلیمانی با حضرت زهرا(س)، ویژگی‎های خاص سردار دل‌ها را تشریح کرد و وقف خانه‌ای در کرمان را نشان از علاقه ایشان به دختر پیامبر دانست.

حمیدرضا مقدم‌فر، شهادت او را شبیه شهادت حضرت زهرا(س) و آن را سندی مبتنی بر حقانیت این شهید دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند که  شهادت سردار بزرگ و مکتب او، سند و درسی بزرگ در تاریخ است؛ چراکه قاتل این شهید، از شنیع‌ترین افراد در دنیا محسوب می‌شود و شیوه شهادت و وفاداری او از ولایت، مانند وفاداری دختر پیامبر از ولایت است که این خود دلیلی بر مظلومیت و حقانیت اوست.

وی با تأکید بر اینکه امروز بیش از گذشته به حاج‌قاسم سلیمانی نیاز داریم و دلیل آن این است که این شهید بزرگوار به‌عنوان نماد درهم‌تنیدگی انقلاب اسلامی و ایرانی معرفی می‌شود، ادامه داد: او برای ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ایران جهاد می‌کرد؛ بنابراین، به‌نوعی نماد پیوند دو قطب ایرانی و انقلابی بود.

مقدم‌فر، با اشاره به حوادث اخیر در کشور و بی‌هویتی فرهنگی عده‌ای که در مسابقات جام جهانی فوتبال، جانب تیم رقیب را گرفته‌اند، ادامه داد: در نقطه مقابل این عده، قاسم سلیمانی قرار دارد که در ارزش‌های خود، فداشدن برای ملت را می‌بینید و در وصیت‌نامه‌اش صدهاهزاربار، فداشدن برای ملت را مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اثربخشی شهادت او هم‌اکنون، بیش از حیات او است و در شرایطی که سرمایه اجتماعی ما آسیب دیده است، احتیاج بیشتری به او داریم.

مقدم‌فر، قاسم سلیمانی را سرمایه و نعمت الهی در دوران حیات و بعد از شهادت دانست و او را قله‌ای برای فتح ارزش‌های فرهنگی معرفی کرد.

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در ادامه، با تأکید بر اینکه غفلت از این سرمایه، تقصیر بزرگی است؛ چراکه می‌‎توان با این سرمایه بزرگ، به ارتقای فرهنگی جامعه کمک کرد، ادامه داد: سه سال از شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گذشته است، اما رهبر بزرگ انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، همواره او را یاد کرده و تأکید کردند که  قاسم سلیمانی، باید در ذهن جامعه مانایی داشته باشد و ماندگار شود.

مقدم‌فر افزود: با ماندگاری مکتب قاسم سلیمانی می‌توان جامعه را تکان داد و از این ذخیره الهی کمک گرفت.

وی، این شهید بزرگ را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: باید از نام قاسم سلیمانی، مراقبت، و او را در شخصیت و مکتبش پیدا کرد.

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سوء‌استفاده از مکتب قاسم سلیمانی برای مسایل جناحی و صنفی را منفور دانست و یادآور شد: مردم، انگیزه بالایی برای دنبال‌کردن مکتب حاج‌قاسم دارند؛ بنابراین، نباید اثری را که مکتب و منش این شهید بر قلب‌ها گذاشته، نادیده گرفت و آن را بی‌اثر کرد.

مقدم‌فر، با اشاره به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دو‌ صفت اخلاص و صداقت عملی در قاسم سلیمانی وجود دارد و در کمتر کسی دیده می‎شود، گفت: قاسم سلیمانی، باید مردمی بماند و هر کاری که دستگاه‌ها می‌کنند، باید مبتنی بر ظرفیت مردمی باشد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید در ذیل ستاد مردمی قرار گیرند و نباید از حالت مردمی خارج شود.

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، با تأکید بر اینکه اولین سیاست رهبر معظم انقلاب، حرکت مردمی و پرهیز از کارهای نمایشی و انجام کار با نیت خدایی است، خاطرنشان کرد: اثرگذاری و ماندگاری مکتب قاسم سلیمانی مهم است؛ بنابراین، نیاز داریم تا این مکتب ترویج و تبیین شود.

مقدم‌فر افزود: هرچند سمینارهایی در این خصوص برگزار شده، اما کافی نیست و ما در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار بزرگ، به کار شورانگیز نیازداریم.

وی افزود: ترور شهید قاسم سلیمانی هنوز ادامه دارد؛ چراکه می‌بینیم قاسم سلیمانی را به‌گونه دیگری معرفی می‌کنند و سعی دارند تصویر او را مخدوش کنند.

ضرورت حضور افراد خوش‌فکر در ستاد مردمی بزرگداشت حاج‌قاسم سلیمانی

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از حضور افراد خوش‌فکر در ستاد مردمی بزرگداشت حاج‌قاسم سلیمانی و از تدارک‌دیدن برنامه‌های خوب و مؤثر در شهرداری تهران خبر داد و گفت: برگزاری همایش‌ها، مراسم متعدد، برپایی رویدادهای فرهنگی، ورزشی و پویش‌های مردمی، انجام کارهای خیر توسط مردم و کمک‌های مؤمنانه، خدمات اجتماعی و فضاسازی تبلیغاتی و محیطی، ازجمله موارد است.

مقدم‌فر، با بیان اینکه فضاسازی محیطی با اجتناب از افراط و تفریط باید در حد متعادل قرار گیرد، افزود: به‌خوبی می‎‌توان از ظرفیت‌های مردمی در این راستا استفاده کرد.

وی، دو صفت بزرگ قاسم سلیمانی از زبان رهبر معظم انقلاب را شجاعت و عقلانیت ذکر کرد و یادآور شد: قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی شجاعی بود که در عین شجاعت، اهل تطبیق، تدبیر، عقلانیت و مقید به دیانت بود.

مقدم‌فر، با اشاره به گفته قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه شهدا قبل از شهادت شهید بودند، ادامه داد: همان‌طورکه شرط عالم‌بودن علم‌آموزی است، نگاه قاسم نیز فرا‌دنیایی بود و این دیدگاه او را به شهادت نزدیک‌تر کرد.

وی با تأکید بر اینکه قاسم سلیمانی باید به الگویی برای جوانان تبدیل شود و وظیفه ما این است که این آرمان فرهنگی در شهرداری به‌خوبی معرفی و الگونمایی شود، از حضور پررنگ مردم در سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد.

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی افزود: کاروان‌های زیادی به کرمان آمدند و به‌طور حتم حضور مردم در سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، چندین برابر می‎شود.

مقدم‌فر، به حضور زائران از ۸۵ کشور دنیا در کرمان اشاره و خطاب به معاونان فرهنگی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران تأکید کرد: نیاز است کمک کنید؛ چراکه یک دستگاه و ارگان فرهنگی به‌تنهایی جوابگو نیست.

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، محورهای اصلی و شرح تفصیلی سیاست‌های حاکم بر برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها را تشریح کرد و گفت: مردم‌محوری در طراحی و اجرای برنامه‌ها، جهاد تبیین برای معرفی مکتب حاج‌قاسم و شخصیت ذوابعاد وی، نماد درهم تنیدگی هویت ملی، انقلابی و اسلامی و استفاده از فرصت بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی برای تقویت پیوندهای عاطفی مردم با نظام اسلامی و تقویت سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی، ازجمله این موارد است.

مقدم‌فر، برجسته‌سازی نقش شهادت شهید سلیمانی در شناساندن چهره تروریستی آمریکا و زنده نگاه‌داشتن موضوع انتقام و نام، یاد و راه حاج‌قاسم سلیمانی در جهان را نیز از جمله این سیاست‌ها ذکر کرد.

در ادامه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز، با اشاره به اهمیت آغاز حرکت جمعی فرهنگی در بین کلان‌شهرها، بر شکل‌گیری موضوع دهه کرامت در چهل‌وششمین نشست این کمیسیون در مشهد، اشاره کرد و موضوع بعدی را مربوط به پیاده‌روی اربعین دانست.

محمد‌امین توکلی‌زاده، از تقسیم کار ملی درخصوص پیاده‌روی اربعین در جلسه  کلان‌شهرها در وزارت کشور خبر داد و گفت: به‌نظر می‌رسد که حضور کلان‌شهرها در اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته منسجم‌تر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در چهل‌وهفتمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در کرمان، قصد داریم تا در کنار یکدیگر سالگرد سوم شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در تراز جهانی برگزار کنیم، ادامه داد: در ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی در تهران، کمیته‌های مختلفی از اعضا، نهادها و دسته‎های مختلفی شکل گرفته است.

توکلی‌زاده افزود: در سال گذشته با همیت‎ جمعی، کار قرارگاهی خوبی در مجموعه ستاد و بنیاد شهید حاج‌قاسم سلیمانی شکل گرفت و دستگاه‌های مختلف در کنار هم قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بعد از دوسال کرونا، سال گذشته در واقع اولین مراسم سالگرد محسوب می‌شد، گفت: اتفاق  خوبی در سال گذشته در حوزه مناسبتی رخ داد و مراسم  تشییع شهدا در کشور با  فضای شهادت حاج‌قاسم، قرین شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از شکل‌گیری ستاد مردمی  بزرگداشت مانند سال‌های گذشته خبر داد و به اعلام سیاست‌ها و رویکردهای ستاد و مشخص‌شدن  برنامه‌های اصلی اشاره کرد.

توکلی‌زاده، با تأکید بر اینکه نیاز است تا بعضی از موضوعات را برای فراگیر‌ترشدن و کیفیت‌بخشی مراسم مشخص کنیم، گفت: موضوع دیگر این نشست، مشخص‌کردن کمک‌های ما به شهرداری کرمان است؛ بنابراین، از مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران خواهش می‌کنیم تا در این امر فراملی، به شهرداری کرمان کمک کنند.

وی، به حضور 70  زائر خارجی تا صبح امروز در کرمان اشاره کرد و افزود: در برگزاری این مراسم، وجهه‌ جمهوری‌اسلامی و آبروی جبهه مقاومت مطرح است و هرچند محور برگزاری آن، شهرداری کرمان است، ولی نیاز است تا در کنار شهرداری کرمان باشیم و به آن‌ها کمک کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: در شهرداری تهران، شهردار منطقه ۲۲، معین برگزاری مراسم شده و با ارسال تجهیزات مورد نیاز به کرمان، کمک خواهد کرد.

توکلی‎زاده در ادامه، از معاونان فرهنگی شهرداری‌های کلان‌شهرها خواست سهم خود را در برگزاری این مراسم بزرگ مشخص کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: دو دستور اصلی این نشست، مبتنی بر دریافت سیاست‌های ستاد مردمی بزرگداشت حاج‌قاسم سلیمانی، مشخص‌شدن محورهای کار مشترک بین کلان‌شهرها برای برگزاری مراسم سالگرد و کمک به شهرداری کرمان برای برگزاری سالگرد باشکوه در شهر کرمان است.

توکلی‌زاده افزود: سیاست و رویکرد ستاد مردمی بزرگداشت حاج‌قاسم سلیمانی، مشخص و با شعار «جان فدا» شروع شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با بیان اینکه برای اقشار مختلف مردمی، پویش‌های خاصی در نظر گرفتیم، اما یکی از آن‌ها را باید به اشتراک بگذاریم تا کمک بیشتری به جلو‌ رفتن کارها کنیم، ادامه داد: باید رخداد مشترکی را هم در نظر بگیرم و به‌صورت مشترک آن را انجام دهیم.

توکلی‌زاده، دریافت سیاست‌ها و رویکردهای ستاد را لازم دانست و با تأکید بر اینکه همه ما باید سهمی در برگزاری این رخداد بین‌المللی داشته باشیم، افزود: بنابراین، برای پیشبرد امور، باید شعار، پویش و رخداد مشترکی را درنظر بگیریم و با دسته‌بندی مخاطبان و تأکید بر مخاطب خاص، آن‌ها را انجام دهیم.

وی همچنین تأکید کرد: برای نهادینه‌کردن مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها، به فرهنگ‌سازی در کل کشور نیاز داریم؛ بنابراین، این موضوع باید در شوراهای اسلامی شهر نهادینه شود و در شهرداری‌ها جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

سردار دل‌ها تجسم عینی شجاعت بود

در این نشست، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز، ضمن خیرمقدم به مهمانان کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع کلان‌شهرهای ایران، با اشاره به برگزاری سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و هم‌زمانی آن با نشست کمیسیون  اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، حاج‌قاسم سلیمانی را جوانمردی با ایمان و عطوفت معرفی کرد و وجود این شهید را تجسم عینی شجاعت دانست.

علیرضا نادری، با بیان اینکه این بزرگمرد، چهل سال لباس عشق پوشید و به‌دور از تجملات شهری، در کوه و صحرا در حال تعقیب دشمن و پیگیری اصول بنیادی بود و در این راه به شهادت رسید، گفت: شما میهمانان در سرزمینی قدم گذاشتید که فرهنگ مردمانش به نجابت و شجاعت آغشته است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مسائل اجتماعی و فرهنگی دنبال می‌شود، درخصوص فرهنگ و اصالت مسئولان فرهنگی گفت: هدف نهایی، عبودیت است و مسئولان فرهنگی باید انسان‌ها را به سمت معبود هدایت کنند.

نادری، فرهنگ را تجلی تمام ناگفته‌ها و نانوشته‌های حاکم بر رفتار انسانی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ، ایجاد‌کردنی و آموختنی است، اما وراثتی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی مسئولیت دارند که فرهنگ را برای رسیدن اجتماع مردم به عبودیت، بسازند، فرهنگ را متشکل از خرده‌فرهنگ‌های مختلف دانست و افزود: این خرده‌فرهنگ‌ها، شامل خرده‌فرهنگ سازمانی، شهروندی، اجتماعی، شهروندی و هم‌زیستی است، که فرهنگ کلی را تشکیل می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، شهرداری‌ها را مسئول خرده‌فرهنگ شهروندی و هدایت مردم به سمت هدف اصلی خلقت، دانست و یادآور شد: این خرده‌فرهنگ، شامل نمادها، گفتارها و مسائل پیرامونی آن است و در این راستا مسئولان اجتماعی در شهرداری‌ها این مسئولیت را برعهده دارند.

نادری افزود: امیدوارم معاونان و مسئولان فرهنگی در این راه موفق باشند و از این فرصت در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده کنند.

اجرای پویش «به نیت حاج قاسم»

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران هم در این نشست، از اجرای کارهای مردمی و تمرکز بر مردمی‌کردن و فعالیت‌های داوطلبانه جهت برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد.

مصطفی زیبایی‌نژاد، با تشکر از میزبانی شهرداری کرمان افزود: عنوان محوری پویشی که در ستاد مردمی شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی مورد پذیرش قرار گرفت و محور شد، شعار «جان فدا» است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که با کمک مکتب سردار سلیمانی و صداوسیما شروع شده، پویش «به نیت حاج قاسم» است که هر شب شبکه یک به مدت نیم ساعت به آن می‌پردازد.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه در این پویش، تمرکز روی مردمی‌کردن و فعالیت‌های داوطلبانه مردم است، گفت: پخت و توزیع نان صلواتی، تهیه بسته‌های کمک‌های مؤمنانه، کمک به تهیه جهیزیه، آزادسازی زندانیان، انجام امور خدماتی و تمام اموری که هر شخص و یا خانواده‌ای می‌تواند در زمینه خیرات و کارهای اجتماعی به نیت حاج قاسم انجام دهد، از جمله اقدامات مد نظر این پویش است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان نیز در این نشست گفت: 20 هزار مترمربع زمین برای برگزاری مراسم سالانه سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی برای 20 کلان‌شهر کشور در نزدیکی گلزار شهدای کرمان در نظر گرفته شده است.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، با اشاره به تعداد زیاد زائرانی که از سراسر کشور و خارج از کشور برای زیارت مرقد مطهر سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به کرمان می‌آیند، ادامه داد: برای هر کلان‌شهر، هزار مترمربع زمین جهت ساخت حسینه در نزدیکی گلزار شهدای کرمان در نظر گرفته شده تا مشتاقان سردار هر سال در این حسینه‌ها حضور پیدا کنند و برای عزاداری و پذیرایی از زائران سردار در سال‌های آتی توسط هر کلان‌شهر مهیا شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا