در آیین جشن پروژه‌های شهری منطقه چهار؛

پارک «بهیار» و میدان «انقلاب» سرآسیاب به بهره‌برداری رسید

در جشن پروژه‌های شهری منطقه چهار، پارک «بهیار» و میدان «انقلاب» سرآسیاب به بهره برداری رسید و اجرای‌ محور تفریحی بلوار «۲۲ بهمن» و پارک روبه‌روی پادگان صفرپنج آغاز شد.

به گزارش خبر نگار ، شهردار کرمان در آیین جشنوارۀ پروژه‌های شهری شهرداری کرمان، «فجر تا مبعث»، و در جشن پروژه‌های شهری منطقه چهار، که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در ابتدای شروع به‌کار شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، درخصوص حرکت به سمت کارهای زیرساختی به مردم قول داده بودیم، گفت: به‌عنوان شهردار و منتخب شورای اسلامی شهر، سعی کردم این تعهد را اجرایی کنم و حرکت به سمت کارهای زیرساختی و پروژه‌‌های محله‌ای را مدنظر قرار دهم.

سعید شعرباف افزود: رویکرد ما به‌جای تأکید و تمرکز بر پروژه‌های بزرگ‌مقیاس، حرکت به سمت پروژه‌های محله‌ای و کوچک‌مقیاس است.

وی، با تأکید بر اینکه علاوه بر اهمیت به پروژه‌های کوچک‌مقیاس، پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را نیز مدنظر قرار داده‌ایم، افزود: پروژه‌هایی که از آغاز دهه مبارک فجر تا عید مبعث افتتاح می‌شود، مصداق خوبی از این رویکرد است.

شهردار کرمان، با اشاره به افتتاح پروژه‌های منطقه سه شهری در شب گذشته و افتتاح دیگر پروژه‌های محله‌ای در روزهای آینده، گفت: امروز نیز شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های کوچک‌مقیاس در منطقه چهار شهری هستیم که هر‌چند، هزینه هنگفتی در بر ندارد، اما رضایتمندی و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

شعرباف افزود: هم‌اکنون، این رویکرد که محله ‌به‌ محله نیازها را شناسایی و از دل آن‌ها، پروژه‌ تعریف کنیم، در شهرداری و شورای شهر رقم خورده است.

وی، از شروع پروژه‌های کوچک‌مقیاس شهری در منطقه چهار شهر کرمان و کلنگ‌زنی محور تفریحی «۲۲ بهمن» خبر داد و افزود: این پروژه شامل شهربازی و محوری کاملاً مناسب برای حضور خانواده‌ها و بچه‌هاست.

شهردار کرمان، با اشاره به مورد غفلت قرار گرفتن محور بلوار «۲۲ بهمن» طی سال‌های گذشته، گفت: با اقدامات زیرساختی در شهربازی کرمان، شاهد اتفاقی بنیادی در این منطقه هستیم.

شعرباف همچنین کلنگ‌زنی پارک خطی بزرگ در کنار شهربازی و پیاده‌رو این منطقه را از اقدامات در دستور کار در منطقه چهار شهری ذکر و خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات، منطقه‌ای پرشور و با نشاط در یکی از نقاط محروم شهر کرمان خواهیم داشت.

وی همچنین به افتتاح پارک «بهیار» در کنار بیمارستان «افضلی‌پور» اشاره کرد و گفت: ایجاد مکانی برای استراحت همراهان بیمار، یک نیاز به زمین مانده بود و بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل بستری بیمار خود در بیمارستان، مجبور بودند در شرایطی بسیار دشوار در این محل سکونت کنند، اما امروز با تلاش شهرداری کرمان، این نیاز پاسخ داده شد.

شهردار کرمان افزود: در محلۀ «سرآسیاب» در فاز اول، اقدامات خوبی رقم خورده که بهسازی میدان اصلی «سرآسیاب»(انقلاب)، ایجاد پارک در نزدیکی پادگان «صفرپنج» و آسفالت معابر، ازجمله این موارد است.

شعرباف، محلۀ «شهید همت» را نیز ازجمله مناطق هدف ذکر کرد و افزود: این منطقه به لحاظ ارائه خدمات اجتماعی، فضای سبز و ایجاد پل عابر پیاده به‌منظور ایمنی عبور و مرور عابران، دچار تغییر شده است.

وی، با تأکید بر اینکه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های افتتاح‌شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی در منطقه چهار شهری پیش‌بینی و برآورد شده است، منطقه چهار و منطقه یک شهری را در متن شهر، اما نسبت به دیگر مناطق، محروم‌تر و از لحاظ درآمدی در مضیقه دانست و گفت: وظیفه داریم به سمت بهبود سرانه‌ها حرکت کنیم.

شهردار کرمان، از پیگیری شهرداری منطقه چهار برای رسیدگی به محله‌های دیگر ازجمله محلۀ «شهید دستغیب»، «سرآسیاب»، «شهید همت»، خیابان «سرباز» و بلوار «۲۲ بهمن» خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون، فرایند خوب عمرانی شروع شده و به‌منظور جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌ها، این اقدامات در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، از اقدامات شهرداری کرمان برای اجرای پروژه‌های عمرانی ابراز خرسندی کرد.

حسین چناریان، ضمن تشکر از اقدامات شهردار و مدیران شهرداری کرمان، بر اینکه در این برهه زمانی هیچ امری مهم‌تر و مقدس‌تر از خدمت به مردم نیست تأکید کرد و گفت: اگر بتوانم در دوران سخت اقتصادی مردم را راضی کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی افزود: هرچند در ارائه سرانه‌ها و نیازهای مردم، عقب‌ماندگی داریم و بخش عمده تأمین سرانه‌ها، اداره و مدیریت شهر برعهده شهرداری است، اما شرایط مردم‌داری ایجاب می‌کند سازمان‌ها و ادارات برای تأمین نیاز مشتریان و مراجعه‌کنندگان خود، مشارکت کنند.

چناریان، ضمن ابراز تأسف از اینکه شاهد عدم انجام وظیفه ازسوی برخی ادارات و ارگان‌ها در قبال مردم هستیم، ادامه داد: دغدغه شورا و شهرداری، توجه به نیازهای مردم است و این نیاز در قالب پروژه‌های محله‌ای اولویت پیدا کرده است.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، با اشاره به اینکه در دوسال اول شورای ششم، توجه به نیازهای مردم در محله‌ها مدنظر قرار گرفته و افتتاح پروژه‌های محله‌ای، نشان‌دهندۀ توجه به این رویکرد است، یادآور شد: در کنار پروژه‌های کوچک و محله‌ای، پروژه‌های بزرگ نیز دیده شده است.

شهردار منطقه چهار شهر کرمان هم، ازجمله پروژه‌های این منطقه، به افتتاح بوستان «بهیار» به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع در کنار بیمارستان «افضلی‌پور» به‌منظور استفاده همراهان بیماران از این فضا برای استراحت اشاره کرد.

محمد‌علی بهرامی همچنین به ۲۵۰۰ مترمربع کف‌سازی و جدول‌گذاری و ساخت تعدادی آلاچیق به این منظور اشاره کرد و طراحی شش چشمه سرویس بهداشتی، دو چشمه حمام و یک آبدارخانه در این محدوده را ازجمله اقدامات به‌منظور رفاه حال همراهان بیمار دانست.

وی، از ساخت فضایی به مساحت ۷۴۰۰ مترمربع در جلوی ندامتگاه زندان با بیش از هزار متر جدول‌گذاری، ایجاد پایه‌روشنایی و سکو با کاربری ایجاد فضایی برای استراحت همراهان بیمار و مردم خبر داد و گفت: این پروژه به متراژ ۱۵ هزار مترمربع، بیش از دو میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

شهردار منطقه چهار شهر کرمان، بهسازی میدان «انقلاب» در محله «سرآسیاب» را ازجمله دیگر اقدامات دانست و ادامه داد: در فضایی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع، کار کف‌سازی، جدول‌گذاری و تعویض جدول‌های سیمانی به سنگی، ایجاد مبلمان شهری و آب‌نما و تأمین روشنایی با هزینه‌ای بالغ بر یک‌و‌نیم میلیارد تومان، انجام شده است.

بهرامی، ساخت و نصب پل عابر پیاده به‌منظور اتصال دو خیابان «شهید محمدی» و «شهید قدوسی» در کمربندی شرقی با ۶۰ متر طول عرشه و هزینه‌کرد بیش از سه میلیارد تومان را ازجمله دیگر اقدامات دانست.

وی، از پیاده‌رو‌سازی خیابان «شهید مصطفی خمینی» با ۲۷۵۰ مترمربع و کف‌سازی، جدول‌گذاری و لکه‌گیری جدول‌ها، به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد و گفت: فاز اول پروژه بلوار «۲۲ بهمن» به‌منظور ایجاد فضای مفرح و شاد برای خانواده‌ها با اعتبار 7.5 میلیارد تومان در دستور کار است که تا شهریور سال آینده، بخش اول این پروژه، به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه چهار شهر کرمان همچنین ساخت پارک در جلوی پادگان «صفرپنج» به‌منظور ایجاد فضایی برای استراحت خانواده‌ها را ازجمله اقدامات در دستور کار دانست و افزود: تا پایان سال ۶۰ هزار مترمربع از معابر محلۀ «سرآسیاب» آسفالت خواهد شد و آسفالت معابر شهرک «شهید همت» نیز به‌زودی به تکمیل می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا