استاندار کرمان: رشد ورود مسافران نوروزی به این استان بیش از میانگین کشور است

استاندار کرمان: رشد ورود مسافران نوروزی به این استان بیش از میانگین کشور است

کرمان – ایرنا – استاندار کرمان گفت: امسال افزایش ۲۰ درصدی ورود مسافران نوروزی را در این استان داشتیم در حالی که این آمار هشت درصد از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در نشست شورای اداری کرمان افزود: افزایش آمار ورود مسافران نوروزی به این استان به برکت وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان است و گردشگران علاوه بر سفرهای نوروزی، زائر این شهید والامقام هستند.

وی اظهار داشت: آموزش پرورش استان کرمان نیز ۳۰۰ مدرسه را برای اسکان مسافران تدارک دیده و این آمادگی وجود دارد که تعداد کلاس های محل اسکان را افزایش دهیم.

استاندار کرمان همچنین ضمن تبریک حلول ماه رمضان، بهار قرآن و عید نوروز اظهار داشت: امیدوارم تقارن این ۲ بهار نویدبخش سالی پربرکت باشد.

وی ادامه داد: خدمت به خلق خدا از بزرگترین نعمات الهی است و امیدوارم خداوند توفیق دهد که فرصت خدمت گذاری را قدر بدانیم و حداکثر استفاده را از آن را داشته باشیم.

فداکار با بیان اینکه سالی پرکار را گذراندیم، تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی، سیل، سفر هیات دولت و حوادث پاییز را در سال جاری داشتیم که دستگاه های اجرایی باید ضمن مقابله با حوادث کارهای خود را در اعتبارات و پرداخت ها و سایر موارد انجام داده که از زحمات این دستگاه ها بویژه هلال احمر، راهداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، اورژانس و علوم پزشکی که در راس خدمات نوروزی قرار دارد، قدردانی می شود.

استاندار کرمان افزود: دستگاه‌های اجرایی به فضاسازی نوروزی شهر کمک کنند و باید آمادگی داشته باشیم به زوار مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی کمک کنیم و مهمانسرای دستگاه ها را در اختیار زائران قرار دهیم.

وی یادآور شد: لیست کشیک دستگاه های اجرایی به سرعت پیگیری شود و در این زمینه برخی مدیران با بازرسی همکاری ندارند و کار مردم گره خورده است.

فداکار در ادامه با بیان اینکه باید جلوی ظلم در تصمیم گیری را بگیریم تصریح کرد: مدیران شیفت بندی شدند و تقسیم بندی کارها باید بگونه ای باشد که کار مردم زمین نماند و در پایان نیز بازرسی استانداری این اقدامات را جمع بندی و ارزیابی می کند.

وی تاکید کرد: فرمانداران و مدیران حتی در سفرهای شهرستانی، دستگاه های خدمات رسان را ارزیابی کنند و به آنان خسته نباشید بگویند.

استاندار کرمان بیان کرد: دستگاه های امنیتی و انتظامی رصد کنند مسافران نوروزی و زوار مشکلی نداشته باشند و طی این ایام مراقبت امنیتی شود.

وی گفت: بازار در ایام نوروز توسط بخش دولتی و غیردولتی از جمله صمت و جهاد کشاورزی رصد شود و نیاز بازار را به سرعت پیگیری کنید و سایر دستگاه ها نیز در کنار اورژانس و آتش نشانی که طی این ایام آمادگی لازم را دارند، مراقبت کنند و مراکز گردشگری رصد شود.

فداکار افزود: دستگاه های برتر سال ۱۴۰۰ در جشنواره شهید رجایی استان کرمان انتخاب شدند که این دستگاه ها امروز معرفی و قدردانی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران، سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان را به ویژه در حوزه فعالیت خود حتما طی ایام نوروز انجام دهند.

استاندار کرمان ابراز داشت: مدیران در برنامه های فرهنگی و مذهبی حتما حضور داشته باشند و به اجرای آنها کمک کنند تا این برنامه ها را با رونق خوبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما خدمت رسانی است و باید باری از دوش مردم طی این ایام برداشت و حضور مدیران در کنار مردم شیرینی عید را افزایش می دهد.

امکان بازدید مجازی از اماکن گردشگری کرمان فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان نیز با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی در این استان گفت: اسفندماه امسال یکهزار تخت به تاسیسات گردشگری کرمان اضافه و ضمن نورپردازی، امکان بازدید از ارگ بم و باغ شازده در شب فراهم شد.

فریدون فعالی افزود: علاوه بر توزیع پوستر و بروشور، مجله الکترونیکی به هشت زبان زنده تهیه شده و امکان بازدید از جاذبه های گردشگری ۲۳ شهرستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: مسافران در این مجله امکان بازدید مجازی از جاذبه های استان کرمان را داشته و در این زمینه حق انتخاب از جاذبه های گردشگری را نیز دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا