معرفی هفت بانوی برگزیده کرمان که در کشور نمونه شدند

معرفی هفت بانوی برگزیده کرمان که در کشور نمونه شدند

هفت بانوی تاثیرگذار استان کرمان اخیرا با حضور پررنگ در کنگره بانوان تاثیرگذار کشور دستاوردهای خود را ارائه کردند که در این مجال گوشه‌ای از سوابق و خدمات آنان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار، امروز بانوان با حضور پررنگ و فعال خود در شئون و مراتب مختلف جامعه، همگام و حتی در برخی حوزه ها پیش قدم از مردان حرکت می کنند که نمود آن در دستاوردها و افتخارات سال‌های اخیر به صورت مکرر مشاهده شده است.

بانوان کرمانی هم با استفاده از فراهم شدن ظرفیت ها و امکانات در طول سالیان گذشته در بخش های گوناگون به فعالیت و تلاش مشغول هستند و ضمن اینکه بخش بزرگی از بار زندگی را به دوش می کشند، در حوزه های گوناگون نیز به پیشرفت ها و نو آوری های فراوانی دست پیدا کرده اند.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار که چندی قبل برگزار شد، هفت نفر از بانوان کرمانی که جزو فعالان عرصه های مختلف جامعه بانوان بود، موفق شدند به نمایندگی از هزاران بانوی پرتلاش و کوشای استان کرمان به ارائه دستاوردهای خود بپردازند و تقدیر شوند که بیشتر با سوابق و فعالیت های آنان آشنا می شویم

براساس اطلاعاتی که از دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در اختیار ایرنا قرار گرفته، الهه مصدق دانش آموخته دوره دکتری شیمی آلی، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان جزوبانوان فرهیخته ای است که برای جامعه زنان استان کرمان کسب افتخار کرد.

وی سوابق علمی و پژوهشی متعددی در دوره فعالیت خود از جمله تالیف بیش از ۴۰ مقاله ISI و چهار ثبت اختراع و تولید چند محصول دانش بنیان در حوزه دارو را در کارنامه خود دارد.

مصدق علاوه بر تدریس و پژوهش، ریاست دفتر همکاری های علمی و روابط بین الملل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان و مدیرعاملی یک شرکت دارویی را نیز برعهده دارد.

سعیده خضری پور بانوی دیگر پژوهشگر کرمانی و از برگزیدگان کنگره زنان تأثیرگذار با ارائه ۶ محصول فناورانه خود در حوزه داروهای ضد سرطان، داروهای آنتی‌بیوتیک و ضد سوختگی، نانومواد و نانوکاتالیست در نمایشگاه شرکت کرد.

کریستال مایع از جدیدترین دستاوردهای این عضو هیئت‌علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته است که قابلیت استفاده در ساخت صفحات LCD و در درمان سرطان کاربرد دارد.

دیگر بانوی فرهیخته کرمانی سعیده خضری پور فارغ‌التحصیل دکترای فیزیک اتمی و مولکولی است که با اختراعی با عنوان فرآیند و سیستم آلفارادیوگرافی با استفاده از آشکارساز سه‌طبقه THGEM در مد SQS در این نمایشگاه شرکت کرد.

دستاورد این بانوی پژوهشگر از آنجا حائز اهمیت است که آلفارادیوگرافی کاربرد زیادی در حوزه پزشکی، صنعت، زمین‌شناسی و غیره دارد که به علت نیاز به دستگاه‌های الکترونیکی برای ثبت تصویر، تاکنون پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است.

در این اختراع با بهینه‌سازی یک دستگاه THGEM سه‌طبقه، امکان انجام آلفارادیوگرافی بدون نیاز به مدارات الکترونیکی و تنها با استفاده از یک دوربین CCD فراهم‌شده است.

سمیرا زهرایی دانشجوی نخبه دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و دانشجوی دوره دکترای تخصصی در رشته مهندسی هسته‌ای، از مخترعین و کارآفرینان نمونه دانشگاه از دیگر برگزیدگان این رویداد بود.

وی با ثبت اختراع دستگاه آل ای دی تراپی همراه با ماساژور و دستگاه‌های متعدد تجاری به منظور استفاده صنایع مانند دستگاه وندینگ، ربات بازرس، ربات شست و شوی پنل خورشیدی، دستگاه میوه خشک‌کن، پرینتر سه‌بعدی، دستگاه تولید فیلامنت و پرنده‌های سم‌پاش در این کنگره شرکت کرد که از این بانوی پژوهشگر نیز تقدیر به عمل آمد.

برگزیدگان زن حوزه فرهنگی و اجتماعی

معرفی هفت بانوی برگزیده کرمان که در کشور نمونه شدند

اما زهرا کاظمی پور متولد ۱۳۵۶ نیز از بانوان حوزه فرهنگی کرمان است که سوابق و فعالیت های متعددی در طول سالای متمادی داشته و باعث شده نامش در فهرست زنان برگزیده قرار بگیرد. پژوهشگر اخلاق و تربیت، عضو بسیج اساتید و نخبگان، عضو کارگروه اخلاق و معنویت بیانیه گام دوم، کارشناس خانواده و جمعیت، تاسیس مرکز نیکوکاری حامیان کارآفرینی، حضور در شوراهای مشورتی بسیج جزو کارهای شاخص این بانوی کرمانی محسوب می شود.

وی همچنین در دوران مهاجرت به کشور بوسنی و هرزگوین تدریس زبان فارسی مقدماتی و مترجمی، تشکیل جمعیت بانوان ایرانی، چاپ مقاله در مجلات، ارتباط با مجامع بانوان مسلمان و برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را انجام داده است.

نرگس شیخ اسدی نیز متولد ۱۳۵۴ شهر کرمان در سال ۱۳۷۳ با تحصیل در مرکز تربیت معلم شهر عنبرآباد در یکی از محروم ترین مناطق جنوب کرمان، فعالیت های گسترده فرهنگی، مذهبی و قرآنی از معاونت کانون فرهنگی تربیتی و تدریس در دارالقران و آموزش و پرورش آغاز کرده است.

وی کارشناس علوم تربیتی است و تاسیس مرکز و موسسه فرهنگی قرانی و عترت و نیکوکاری حضرت امیرالمومنین (ع) با سرپرستی ۴۰۰ خانوار نیازمند و یتیم، تاسیس مرکز اشتغال و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار و اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر، تاسیس اولین خانه بازی قرآنی و معرفتی و نیز تاسیس سازمان مردم نهاد تحکیم بنیان خانواده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

محبوبه اسماعیل زاده نوقی متاهل دارای چهار فرزند، کارشناسی دانشگاه امام صادق (ع) در رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی، کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان، دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام از جمله بانوان تاثیر گذار استان معرفی شده است.

تدریس حوزه علمیه خواهران در سطح دو، استاد راهنمای حوزه علمیه خواهران برای دروس فلسفه و مسائل زن و خانواده، همکاری با مرکز پژوهش حوزه علمیه، تدریس دروس معارف، اندیشه اسلامی، دانش خانواده و فعالیت های جهادی در بحث خانواده و جمعیت از جمله فعالیت های این زن کرمانی محسوب می شود.

بانوی کارآفرین برگزیده رفسنجان

مژده سرچشمه‌پور نیز بانوی کارآفرین رفسنجانی است که با ایده کشت گیاهان دارویی و ترویج آن در سراسر کشور لوح و تندیس بانوی نمونه ملی در حوزه کارآفرینی در بخش کشاورزی را از کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار کسب کرد.

وی از سال ۹۲ ترویج کشت جایگزین را آغاز کرده و در یکی از روستاهای رفسنجان به تولید ۴۰ نوع گیاه دارویی با مدیریت مصرف آب پرداخته است که در سال ۱۴۰۰ نیز قهرمان تولید ملی در بحث گیاهان دارویی معرفی شده است.

سرچشمه پور در کنار کارآفرینی در این حوزه، از طریق مرکز مشاوره شغلی و کاریابی که دارد نیز افراد زیادی را مشغول به کار کرده است و توانسته ضمن اشتغال در روستاها، در مناطقی که زنان علاقه‌مند به تولید گیاهان دارویی بودند، اما زمینی برای تولیدات این گیاهان ندارند، آنان را هم مشغول کار کند.

نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار کشور ۳۰ دی‌ماه امسال با حضور مهمانان داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا