70هزار دانش‌آموز ایران در پویش ضداستعماری «هیس طوری!» کنش داشتند

معاون فرهنگی بخش کودک‌ و نوجوان حوزه هنری گفت: بیش از ۷۰ هزار دانش آموز ۱۱ تا ۱۸ ساله در کشور تاکنون در پویش ضد استعماری «هیس طوری!» کنش داشته‌اند.

به گزارش روز یکشنبه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سجاد عباسی در نشست تبیین پویش دانش آموزی هیس طوری! افزود: نوروز ۱۴۰۱ تعدادی از کتاب های تازه منتشر شده تقدیم رهبری شد که مجموعه ۱۵ جلدی “سرگذشت استعمار” بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و مقرر بود زمینه مطالعه این مجموعه برای دانش آموزان فراهم شود.

وی بیان کرد: داستان های این مجموعه بسیار روان با روایت هایی جذاب هستند که مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت؛ مطالعه این کتاب ها با هدف حرکت از حافظه محوری به مساله محوری توصیه می شود.

معاون فرهنگی بخش کودک‌ و نوجوان حوزه هنری تصریح کرد: ۷۰ هزار نفر در مرحله اول پویش کنش داشته اند، به این شکل که یا کتاب را مطالعه کرده اند یا کتاب را تهیه و در پویش شرکت کرده اند که تا اردیبهشت ۱۴۰۲ دانش آموزان فرصت دارند در این پویش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه توسعه مفهوم استعمار بین نوجوانان از اهداف برگزاری این پویش است گفت: این پویش بدون همراهی آموزش و پرورش عمق پیدا نمی کند لذا این پویش جزو کارهای بی نظیر حوزه نوجوانان است که معاونان پرورشی مدارس هم نقش موثری در پیشبرد و اجرای آن دارند.

عباسی تاکید کرد: دانش آموزان ۱۱ تا ۱۸ ساله سراسر کشور می توانند با مراجعه به نشانی https://ketabno.com/hisstori یا در برنامه شاد به نشانی Hisstory_ir@ در این پویش شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار، پویش کتابخوانی هیس طوری ویژه نوجوانان با هدف مطالعه و کنشگری نسبت به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، سرگذشت جهان غرب و امریکا و تاریخ استعمار به نسل امروز است.

پویش هیس طــوری عنــوان یــک مسابقه ملی کتابخوانی برای دهه هشتادی‌هاست تا با مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی کتاب های مهدی میرکیایی با عنوان سرگذشت استعمار با آنچه در تاریخ استعمار روی داده است آشنا شوند.
این کتاب ها روایتی کامل و خواندنی درباره تاریخچه استعمار در کل جهان اســت؛ اینکه قدرت های بزرگ جهان چه پیشینه ای دارند و دست به غارت چه سرزمین هایی زده اند.
پویش هیس طوری توصیف گر و روایت روانی از تاریخ ۴۰۰ ساله استعمار تا حدود ۸۰ سال اخیر است که در این کتاب ها به ماجراهایی که پدیده شوم استعمارگری در تمام مقاطع جهان رقم زده، اشاره شده است.
انتخاب نام پویش هیس طوری برگرفته از هیستوری در انگلیسی به معنای تاریخ و به فارسی ترکیب دو واژه هیس و طوری است.
در این پویش نوجوانان پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت و اقدام به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس‌نوشت، نقاشی کمیک و تصویر سازی یا ارائه نظر کارشناسی می کنند و اینگونه برداشت خود از این کتاب ها را در قالب هنری به نمایش می گذارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا