توانمندسازی مددجویان بهزیستی کرمان در مسیر برنامه

توانمندسازی مددجویان بهزیستی کرمان در مسیر برنامه

مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به اینکه امسال قرار بوده پنج هزارو ۵۵ نفر از افراد تحت حمایت این مجموعه در استان توانمند شوند، گفت: از این میزان حدود ۸۰ درصد از ابتدای امسال با ایجادموقعیت شغلی توانمند شده‌اند.

علیرضا وحیدزاده روز سنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: ایجاد زمینه‌های تامین استقلال و فراهم‌سازی بیمه اجتماعی و درمانی معلولان زیرپوشش،‌ تشکیل گروه‌های خودیار افراد معلول و خانواده آنان از جمله اقدامات توانمندسازی است.

به گفته وی همچنین فعالیت‌های هنری، مذهبی، ورزشی و اوقات فراغت برای معلولان، آموزش مهارت‌های شغلی و پیگیری اجرای قوانین مرتبط با حقوق معلولان از جمله دیگر اقدامات توانمندسازی معلولان در کرمان به شمار می‌رود.

وحیدزاده ادامه داد: افراد دارای معلولیت کسانی هستند که در دسته قابل توانمندسازی قرار می‌گیرند، اگر ما این دسته از افراد را مشمول برنامه‌های آموزش، حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی قرار دهیم می‌توانند از یک زندگی مستقل همراه با کرامت برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: به صورت اصولی باید سالی ۱۰ درصد از افراد تحت حمایت بهزیستی با استفاده از ظرفیت‌های این سازمان با برخورداری از امکانات بیمه‌ای، تسهیلاتی و آموزشی توانمند شوند.

وی با اشاره به اینکه توانمند شدن افراد به‌سادگی نیست و برای ایجاد هر شرایط شغلی ممکن است حدود سه یا چهار سال طول بکشد، ادامه داد: توانمندسازی شغلی افراد زیرپوشش بهزیستی با کاریابی، خوداشتغالی و مراجعه به کارفرماها فراهم شده است.

وحیدزاده با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این توانمندسازی‌ها با پرداخت تسهیلات به کارفرماها و ایجاد شرایط برای خود اشتغالی افراد زیر پوشش بهزیستی بوده، اظهارداشت:توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های بهزیستی کرمان است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت وام خوداشتغالی کم بهره برای مددجویان این نهاد در نظر گرفته شده تا برای بیش‌ از پنج هزار و ۵۰ نفر در این استان اشتغال ایجاد شود، بیان کرد:سقف تسهیلات قابل پرداخت اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی ۱۰۰ میلیون تومان است که بسته به نوع شغل و شرایط این میزان گاهی به ۱۵۰ میلیون تومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا