<پای آموزش صنایع‌دستی به مدارس جنوب کرمان باز شد

میراث فرهنگی از ارائه آموزش به دانش آموزان در جنوب کرمان خبر می‌دهد، خبری خوشحال کننده که می‌تواند نویدبخش و دارای آثار مثبت فراوانی باشد.

آنطور که مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کهنوج اعلام کرده شمار دانش آموزانی که امسال در مقطع دبیرستان آ»وزش های صنایع دستی را در رشته های مختلف فراگرفته اند به ۸۰ نفر رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، موسی ابراهیمی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۰ متقاضی آموزش رشته‌های صنایع دستی شامل گلابتون‌دوزی، خوس‌بافی، دوخت البسه و نقش‌بندی را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: بیشتر این آموزش‌ها در روستاها و مناطق محروم مانند یدالله‌آباد، سرآباد، سحران، ده پیش و غیره بوده است که امید آن می رود این اقدام زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم این مناطق فراهم کند.

مدیر میراث‌فرهنگی شهرستان کهنوج خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان همکاری خوبی برای آموزش افراد متقاضی دارند زیرا آنها می‌دانند صنایع‌دستی می‌تواند مسیری راهگشا برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت باشد.

به گزارش خبرنگار ، استان کرمان با غنای تاریخی و فرهنگی، اقلیم متنوع و صنایع دستی متعددی دارد که مشهورترین آنها قالی و فرش، گلیم، پته، شال، مصنوعات فلزی و غیره محسوب و به خارج از استان و کشور نیز صادر می شوند.

شهرستان سیرجان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده است و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

غیر از شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ، ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم دیگر آثار ثبت جهانی کرمان هستند.

شهرستان کهنوج در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا