آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟

با کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم سوالی که در ذهن برخی ایجاد شده این است که آیا کسانی که دور اول انتخابات شرکت نکرده‌اند می‌توانند در دور دوم به نامزد مورد نظر خود رای دهند یا خیر؟ پاسخ این سوال را باید در ماده ۲۹ قانون انتخابات کشور جستجو کرد.

مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت قریب به ۲۵ میلیونی مردم برگزار و مسعود پزشکیان با اخذ ۴۲ درصد آرا و سعید جلیلی با کسب ۳۸ درصد آرا راهی مرحله دوم شدند که قرار است جمعه این هفته پانزدهم تیرماه برگزار شود.

حال سوال اینجاست که در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی قادر به رأی دادن هستند؟ آیا کسانی که در دور اول در انتخابات شرکت نکرده‌اند می‌توانند در دور دوم به نامزد مورد نظر خود رأی دهند یا خیر؟

پاسخ این سوال را ماده ۲۹ (اصلاحی ۱/ ۲/ ۱۳۷۲) روشن کرده است؛ براساس این قانون برنامۀ اخذ رأی در مرحله دوم به شرح زیر است:

۱- شناسنامۀ مراجعه‌کنندگان به دو مهر انتخاباتی مرحله اول و مرحله دوم ممهور خواهد شد. 

۲- چنانچه شناسنامۀ رأی‌دهنده دارای مهر مرحله‌اول انتخابات باشد، به مهر مرحله‌دوم نیز ممهور می‌شود.

۳- چنانچه شناسنامۀ رأی‌دهنده فاقد مهر مرحله‌اول انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، هنگام رأی‌گیری مرحله‌دوم، دو بار به مهر مرحله‌دوم ممهور می‌شود تا رأی‌دهنده نتواند برای بار دوم رأی دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا