گزارش خبرنگار از نشست علنی شورای مرکز دیار کریمان

اعتراض‌ها به اقدامات دقیقه نودی شهرداری کرمان

اعتراض‌ها به اقدامات دقیقه نودی شهرداری کرمان

نکته مهمی که بخشی از هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر کرمان را به خود اختصاص داد اصلاح بودجه طرح‌های عمرانی شهرداری بود که بعضی اعضا آن را لازمه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهر دانستند و برخی دیگر نیز به دقیقه ۹۰ عمل کردن شهرداری و مطرح کردن این موضوع در سه ماه پایانی سال اعتراض داشتند.

به گزارش خبرنگار، نشست روز دوشنبه شورای اسلامی شهر کرمان در ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ محل بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اصلاحیه بودجه پروژه‌های عمرانی شهرداری، کاشتن چند درخت در ورودی شهر و نیز نامگذاری چند معبر شهری بود.

حسین چناریان عضو شورا بیان کرد: شهرداری درزمینه اجرای بودجه ۱۴۰۱ تا به حال ۲ مورد اصلاح بودجه به شورا ارائه کرده و تاکید به آنها شده که سعی کنند بررسی جامع‌تری انجام دهند و نظرات همه رده‌های شهرداری در این موارد گرفته شود.

وی ادامه داد: تاکید شهرداری برای اصلاح بودجه به این منظور بوده که بعضی پروژه‌های عمرانی مربوط به امسال شروع نشده و برخی از پروژه‌ها نیز به دلیل شرایط فعلی قیمت‌ها و شرایط اقتصادی آغاز نشده اند؛ از این رو شهرداری احساس کرد اعداد بودجه باید ترمیم شود و افزایش پیدا کند و در نهایت شهرداری پیشنهاد بودجه ۱۰۲ میلیارد تومانی را به شورا ارائه کرد.

این عضو شورا افزود: با بحث‌هایی که در کمیسیون بودجه انجام شد در نهایت ۱۰۲ میلیارد تومان از این ردیف‌ها عمدتا برای پروژه‌های نیمه تمام درنظر گرفته شد که با این اصلاح بودجه این پروژه‌ها به نتیجه خواهند رسید.

وی اظهارامیدواری کرد با همراهی شورا مجموعه شهرداری هم کمک کند تا با اصلاح بودجه، پروژه‌های عمرانی زودتر به نتیجه برسد و مردم نتایج این پروژه‌ها را نیز ببینند.

اعتراض‌ها به اقدامات دقیقه نودی شهرداری کرمان

فتح‌الله مویدی دیگر عضو شورا نیز بیان کرد: در مقابل کار انجام شده‌ای بعد از گذشت ۹ ماه از سال قرار گرفته‌ایم و سه ماه مانده به آخر سال دستور کار یک اصلاح بودجه ۱۰۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومانی برای ما قابل قبول نیست؛ در سال‌های گذشته هم اینگونه نبود.

سید محمد موسوی عضو دیگر شورا نیز گفت: بحث اصلاح بودجه شهرداری بویژه برای سال آینده به این شکل در پایان سال و دقیقه ۹۰ مطرح کردن این موضوع صورت خوبی ندارد؛ ما کارهای عمرانی زیادی داریم و متاسفانه این کارها بلاتکلیف می‌ماند

یک اتفاق در ورودی شهر

مویدی همچنین در مورد مشکل دیگری طزرح مساله و بیان کرد: در جاده تهران( خیابان صدوقی)، بسیار تذکر دادیم که ورودی شهر، مسافران می‌آیند دقیقا وسط بلوار آیت الله صدوقی که موزاییک و کلی برای آن هزینه شد درخت می‌کارند به طوری که ۲ میلیارد تومان نیز برای این موضوع گذاشته‌اند.

اعتراض‌ها به اقدامات دقیقه نودی شهرداری کرمان

علیرضا نادری رییس شورا نیز ادامه داد: قرار بر این بود که بلوار شهید آیت‌الله صدوقی ساماندهی شود و اکنون هم وضعیت نامناسبی ندارد؛ بعد از اینکه رفتند در این محمدوده درخت(سرو شیراز) بکارند دیدند به دلیل اینکه فضای زیرین سخت است اگر درخت بکارند رشد نمی‌کند در نهایت به همین دلیل مجبور شدند این موزاییک‌ها را از بین ببرند تا درختان رشد داشته باشند.

نامگذاری معابر شهر کرمان

اعتراض‌ها به اقدامات دقیقه نودی شهرداری کرمان

به گزارش خبرنگار همچنین در این نشست شورا پیشنهاد شد حد فاصل خیابان خواجو و بلوار آیت‌الله صدوقی به نام شهید “محسن موسی جعفرآبادی”و یک معبر ۱۶ متری به نام شهیده زهرا حسنی سعدی در محدوده بلوار۲۲ بهمن جنب سازمان آب نامگذاری شود.

همچنین معبری ۱۲ متری در خیابان ۱۷ شهریور که مجاور مرقد امام‌زاده محمد است به نام خیابان امام‌زاده محمد نامگذاری شود.

در این نشست همچنین قرار شد کوچه شماره ۲۶ خیابان امام خمینی(ره) کرمان واقع در شهرک خواجو به نام “شهید نادعلی شمس الدینی‌نژاد”، کوچه ۲۶ خیابان ابوحامد به نام “شهید محمد رضا اشرف‌زاده”، کوچه شماره ۹ شریعتی به نام “شهید رضا صمدانی” و کوچه شماره هفت آیت‌الله صالحی به نام “شهید علی اکبر انجم‌شعاع” نامگذاری شود.

اعتراض‌ها به اقدامات دقیقه نودی شهرداری کرمان

همچنین پیشنهاد شد تقاطع خیابان کار و خیابان فیروزآباد کرمان به عنوان تقاطع کارآفرینی نامگذاری شود.

در همین زمینه محمد صادق تقوی عضو شورا بیان کرد: اسامی که برای معابر درنظر گرفته شود مانند خیابانی با عنوان “کارآفرینی” شاید در انتخاب راحت برگزیده می‌شود اما برای اینکه بخواهد در بین مردم جا بیافتد و تلفظ شود مقداری سخت هستند.

عشرت کردستانی عضو شورا نیز گفت: بعضی اسامی که برای معابر و خیابان‌ها انتخاب می‌شود ابلاغ کشوری است مثلا کارآفرینی و صنایع‌دستی از این موارد به شمار می رود.

چناریان عضو شورا نیز تصریح کرد: در کمیته نامگذاری عمدتا اسامی معابر انتخاب می‌شود و این اسامی را یا شهرداری براساس تقاضای مردم یا بنیاد شهید اعلام می‌کند و در آنجا بحث پیرامون این اسامی انجام می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا