کمین مرگ در جاده آرامستان کرمان؛ شهرداری می‌گوید مسئولیت ندارد

ماجرای مشکلات ایمنی جاده آرامستان جدید شهر کرمان و تلفات انسانی متعدد این جاده که از سال گذشته تاکنون آن را به جاده مرگ تبدیل کرده از موضوعاتی بود که در هشتادمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار، تصادف های متعدد در جاده آرامستان جدید شهر کرمان که یک نمونه آن در تاریخ ۲ دی امسال پنج کشته برجا گذاشت موضوع فراموش نشدنی است که هر از چندگاهی مسئولان این شهر به آن اشاره و گاهی رسیدگی به آن را وظیفه خود می‌دانند و گاهی نیز مشکل حل نشدن معضلات جاده را نیز به کم کاری سایر مسئولان ربط می‌دهند و گویا از نظر آنان یا دیگر مدیران استان موضوع تمام می شود.

در هشتادمین نشست علنی شورای شهر کرمان طی روز دوشنبه سوم بهمن در حالی موضوع آرامستان جدید شهر کرمان مطرح شد که بعضی اعضای این شورا و شهردار کرمان تاکید داشتند شهرداری در حوزه سرو سامان دادن به آرامستان تنها مانده و سایر مسئولان از انجام وظایف خود در مورد این مکان شانه خالی می کنند.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه آرامستان جدید کرمان بر اساس نیاز این شهر و با حضور مسئولان استانی افتتاح شده، افزود: من مصاحبه مسئولان استانی درباره با این جاده را دیدم که می‌گفتند این جاده مربوط به شهرداری و وظیفه شهرداری است که به این موضوع رسیدگی کند.

وی با تاکید بر اینکه جاده آرامستان یک جاده عمومی برای مردم است و اصلاح وضعیت آن بر عهده همه ماست، خاطرنشان کرد: مکان‌یابی آرامستان جدید برعهده شهرداری نبوده و تمامی مسئولان در آن دخیل بوده‌اند.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه اداره محیط آرمستان برعهده شهرداری است و ایجاد زیرساخت‌ها وظیفه این مجموعه نیست، بیان کرد: اگر از مسئولیت خودمان فرار کنیم که نمی‌شود؛ دُرست است که مدیریت آرامستان برعهده شهرداری کرمان قرار دارد اما بحث راه و زیرساخت‌هاش وظیفه تمامی مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون چندین تلفات در این جاده ثبت شده است، خاطرنشان کرد اینکه شهرداری یک دستگاه پای کاری است دلیل نمی‌شود وظایف را به عهده شهرداری بیندازیم.

به گزارش خبرنگار آرامستان جدید شهر کرمان در فاصله ۱۰ کیلومتری از این شهر در حالی ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۰ افتتاح شد که حرف و حدیث های زیادی بر سر جانمایی و فاصله آن وجود داشت اما مسئولان می گفتند چاره ای غیر از انتخاب محل کنونی وجود نداشته است.

از جمله مشکلات جاده آرامستان، غیر از نداشتن روشنایی، کم عرض و رخ به رخ بودن اینکه کمترین الزامات و بدیهیات مانند خط کشی مناسب، علائم رانندگی، دست انداز و دیگر نیازها در این جاده تامین نشده است.

کمین مرگ در جاده آرامستان کرمان؛ شهرداری می‌گوید مسئولیت ندارد

شهردار کرمان در ادامه صحبت‌های رییس کمیسیون بودجه شورای شهر با اشاره به اینکه در حوزه آرامستان شهرداری تنهاست، خاطرنشان کرد: برای اطلاع مردم می‌گویم تنها بابت ایجاد دیوارهای حائل در بخش سمت راست جاده این آرمستان که موضوعی امنیتی است شهرداری حدود ۱۱ میلیارد تومان فقط تعهد برای خود ایجاد کرده است.

سعید شعرباف با تاکید بر اینکه مساله جدی آرمستان کرمان عزمی استانی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: با منابع داخلی شهرداری مسیر برق آرمستان کارش به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: سیل‌بند این آرمستان در فاز اول انجام شده و هنوز کار وسیع تری لازم دارد تا با توجه به شکل گودی که این آرمستان دارد در مسیر سیلاب قرار نگیرد.

شهردار کرمان بیان کرد: جاده دوم آرمستان دغدغه جدی است؛ این جاده به قیمت امروز براساس فهرست بها چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که ما می‌دانیم مبلغ بیشتر از این حرف‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آرامستان ما به سمت قراردادهایی می‌رویم که امنیت این مکان را حفظ کند گفت: حدود ۵۰۰ میلیون تجهیزات نور و روشنایی از این آرامستان دزدیده شده است؛ بنابراین در بحث امنیت این مکان هم نیاز به کمک وجود دارد.

شعرباف ادامه داد: تاکنون شهرداری در حوزه آرمستان پای کار بوده و به نظر می‌رسد با این بحث‌های رسانه‌ای در حوزه مسائل آرامستان که اتهام زنی است مشکلی را حل نمی‌کند وگرنه بسیار می‌شود در خصوص اینکه چرا این مکان انتخاب شده و سازوکار این انتخاب چه چیزی بوده است صحبت کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا