معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان خبر داد:

صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای در شهرداری کرمان

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان، از آمادگی شهرداری کرمان برای صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار، محسن پوراسماعیلی، در حاشیه نشست امروز با نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری و مدیر شهرسازی و طرح‌های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرمان، با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای، پس از تصویب شورای اسلامی شهر کرمان قابل اجرا خواهد بود، در تشریح این سیستم گفت: سیستم جدید شهرسازی، این قابلیت را دارد که فرایندنویسی کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته اگر یک فرایند جدید مثل صدور شناسنامه فنی ساختمان طبق قوانین مربوط، در سیستم اجرا می‌شد؛ چون سیستم قبلی انعطاف‌پذیر نبود، این امکان وجود نداشت و غیر از فرایند صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار، نمی‌توانستیم فرایند جدیدی را به آن اضافه کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان، با بیان اینکه در سیستم جدید شهرسازی، این قابلیت وجود دارد و می‌توانیم فرایندنویسی کنیم، گفت: بنابراین، یک موضوع که قرار است فرایند آن را از صفر تا صد در شهرداری انجام دهیم تا منجر به یک جوابیه، گواهی یا مجوز شود، می‌توانیم در سیستم اجرا کنیم.

پوراسماعیلی، با اشاره به اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی درخصوص صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای گفت: در شهرداری سال‌هاست اشخاص با پرداخت‌های علی‌الحساب، با یک نقشه خام معماری و یا یک جدول متراژ از ملک، درخواست پروانه ساختمانی دارند، اما چون می‌خواهند از فرصت تخفیف‌های پایان سال عوارض پروانه ساختمانی استفاده کنند، نیازمند تعیین دقیق قیمت عوارض هستند.

وی افزود: این اشخاص تعهد می‌دهند که در زمان تعین‌شده توسط شهرداری، مراحل ادامه کار خود را با ارایه نقشه‌های معماری و تعیین مهندسان ناظر، انجام دهند، اما شهرداری نمی‌توانست هیچ مدرکی بابت پرداخت به ارباب‌رجوع بدهد و فقط یک فیش پرداخت برای آن‌ها صادر می‌شد؛ به همین دلیل، فرایندی به نام «صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای» تعریف کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای دو حالت دارد، گفت: در حالت نخست، در مرحله اول، فرد متراژ پیشنهادی خود را در سیستم ثبت کرده و به‌صورت سیستمی برای وی یک فیش صادر می‌شود و درنهایت، یک گواهی به او داده می‌شود که پروانه مرحله اول شهرسازی است.

پوراسماعیلی بیان کرد: در این مرحله، تمام اطلاعات ملک از لحاظ طرح تفصیلی، کاربری، برگ‌های اصلاحی، اطلاعات مربوط به ضوابط ملک، متراژ پیشنهادی و مبلغی که باید پرداخت شود، درج می‌شود و از آنجاکه شخص در این مرحله عوارض را پرداخت می‌کند، دیگر نباید نگران افزایش میزان عوارض و تورم باشد.

وی ادامه داد: از این مرحله به بعد، شخص فرصت دارد برای تهیه نقشه‌های اصلی و تعیین‌تکلیف تیم مهندسی خود اقدام کند و در مرحله دوم، پروانه ساختمانی صادر و براساس آن مجوز ساخت‌وساز داده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه براساس پروانه شهرسازی که همان مرحله اول صدور پروانه ساختمانی است، هیچ مجوز ساخت‌وسازی داده نمی‌شود، گفت: در مرحله اول، فقط وضعیت عوارضی ملک و متراژی که شخص برای صدور پروانه ساختمانی پیش‌بینی کرده، مشخص می‌شود.

پوراسماعیلی افزود: حالت دوم صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای این است که متقاضی، نقشه‌های معماری را آماده می‌کند و فرایند صدور پروانه ساختمانی تا مرحله تهیه نقشه‌های معماری و تعیین‌تکلیف نظام مهندسی درخصوص مهندسان طراح انجام می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا