معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تشریح کرد:

اقدامات مناطق پنج‌گانه جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، اقدامات شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه کرمان طی یک سال گذشته با هدف جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر و جمع‌آوری آب‌های سطحی در زمان بارندگی و همچنین اقدامات مناطق در بارندگی اخیر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار، محمود ایرانمنش، به اقدامات شهرداری منطقه یک جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی و آمادگی برای بارندگی اخیر شهر کرمان اشاره کرد و گفت: نصب پنج دستگاه پمپ لجن‌کش در نقاط مختلف منطقه، لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی، حفر ۵۵ حلقه چاه، خرید یک دستگاه موتوربرق، لایروبی مسیر کانال‌ها و جوهای سطح منطقه در چند نوبت، آماده کردن ۶۰۰ گونی شن، آماده‌باش کامل وسایل نقلیه سبک و سنگین ازجمله یک دستگاه لودر، یک دستگاه بیل بکهو، چهار دستگاه کامیون و آماده‌باش ۵۲ نیروی واحد خدمات‌شهری در سه شیفت کاری، از فعالیت‌های انجام‌شده در منطقه یک شهرداری کرمان بوده است.

وی افزود: بخشی از اقدامات انجام‌شده جهت جمع‌آوری روان‌آب‌ها در منطقه دو شهرداری کرمان، شامل خرید تعدادی پمپ بنزینی و کفکش، احداث حوضچه و نصب پمپ جهت هدایت روان‌آب‌های تقاطع کشاورز و تقاطع فرهنگیان، لایروبی جو‌های بلوار جمهوری‌اسلامی حد فاصل چهارراه امام جمعه تا دانشکده فنی در دوطرف، نصب پمپ و لوله‌گذاری انتهای بلوار رضوان جهت هدایت روان‌آب‌ها به سمت باغ‌های زنگی‌آباد، لایروبی کانال هدایت آب بزرگراه شمالی و لایروبی جوهای بزرگراه شمالی در دوطرف بوده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان ادامه داد: دپوی مخلوط شن و نمک، نبش کوچه ۱۳ بلوار امام رضا(ع)، نصب پمپ و لوله‌گذاری خیابان یاسین جهت هدایت روان‌آب‌ها، لایروبی جوهای بلوار رضوان و هوانیروز، نصب گاری شن و نمک در ورودی پل‌های سطح منطقه، اجرای جدول‌گذاری و کانیو جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی و اجرای دو منهول در تقاطع بلوار کشاورز به بلوار جمهوری‌اسلامی و مقابل هتل پارس نیز با هدف جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در سطح منطقه دو انجام شده است.

ایرانمنش در ادامه، به اقدامات شهرداری منطقه سه درخصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: حفر ۶۷ حلقه چاه جذبی، ایجاد هشت منهول و نصب پنج پمپ ثابت و لوله‌گذاری به طول ۱۰۰۰ متر جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه سه شهر کرمان انجام شده است.

وی، همچنین به اقدامات شهرداری منطقه چهار کرمان جهت آمادگی زمان بارندگی و مدیریت روان‌آب‌های سطحی اشاره کرد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر به میزان ۱۵ هزار مترمربع، احداث جو به طول ۸۰۰ متر، لایروبی کانال‌ها و جوها، حوضچه‌های پمپ‌های ثابت و مسیرهای روان‌آب‌های سطحی، تست و سرویس تمام پمپ‌های آب‌کشی ثابت و سیار، استقرار مخازن شن و نمک در معابر با حساسیت بالا در زمان یخ‌بندان و حفر ۳۶ حلقه چاه جذبی در سال گذشته و پیش‌بینی ۱۰ حلقه چاه در سال‌جاری، از اقدامات شهرداری منطقه چهار برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی بوده است.

ایرانمنش، با اشاره به آب‌کشی سیار در منطقه چهار با به‌کارگیری ۵۰ نیروی انسانی در بارندگی اخیر، افزود: با استفاده از ۳۱ دستگاه تانکر آب‌کشی حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب آب جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: در آب‌کشی با پمپ‌های ثابت نیز با استفاده از ۱۰ پمپ ثابت حدود دو میلیون لیتر آب جمع آوری شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، در پایان به عملکرد شهرداری منطقه پنج کرمان جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر اشاره کرد و گفت: حفر ۵۰ حلقه چاه جذبی، تهیه سه عدد پمپ و اتصالات و حفر بیش از ۱۳۰۰ متر کانال جهت هدایت آب‌های سطحی در منطقه پنج شهری انجام شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا