ضرورت بازنگری جدی در ارقام بودجه فرهنگی سال آینده شهرداری کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت بازنگری جدی در ارقام بودجه فرهنگی سال آینده شهرداری کرمان

مدیرعامل و برخی از مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، جهت هم‌اندیشی و تبادل نظر، به کرمان سفر کردند.

معاون فرهنگی شهردار کرمان، در حاشیه سفر مدیرعامل و برخی از مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، گفت: یزد و کرمان، دو شهر همجوار با تشابهات فرهنگی و تاریخی زیادی هستند و تجربیات قابل استفاده‌ای برای یکدیگر دارند.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، افزود: پیرو سفری که با برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار و معاون خدمات‌شهری شهردار، به شهر یزد داشتیم، از همکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یزد دعوت کردیم برای تبادل نظر بیشتر و انتقال تجربیات، به کرمان سفر کنند.

وی ادامه داد: در سفر کوتاه یک روزه مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به کرمان، در یک فضای دوستانه، تبادل نظر و انتقال تجربیات خوبی در قالب جلسات مختلف انجام گرفت

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مهمترین دستاورد این سفر را انتقال تجربیات دانست و گفت: کرمان و یزد به لحاظ بافت فرهنگی، اقلیم، بوم فرهنگی، وسعت و جمعیت، بسیار به هم نزدیک هستند و این موضوعات باعث می‌شود تجربیات دوطرف قابل انتقال و قابل استفاده باشد.

شیخ‌شعاعی افزود: این فرصت را غنیمت شمردیم و سعی کردیم با مدیران حوزه‌های مختلف این سازمان، گفت‌وگوهای مفصلی داشته باشیم که بسیار خوب و راه‌گشا بود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در یک فرصت دیگر، با مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، به یزد سفر کنیم تا در جریان فعالیت‌های همکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یزدی قرار بگیریم.

معاون فرهنگی شهردار کرمان، با بیان اینکه همکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در سفر به کرمان، از برخی پروژه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بازدید کردند، گفت: همچنین در گفت‌وگوهایی که داشتیم، در یزد برون‌سپاری خوبی شده و تجربه خوبی در این خصوص داشتند که ما هم در شهرداری کرمان، به این سمت می‌رویم.

شیخ‌شعاعی، از برون‌سپاری فرهنگسرای کوثر شهرداری کرمان خبر داد و با اشاره به تفاوت بودجه فرهنگی شهرداری‌های کرمان و یزد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری یزد، تقریباً شش برابر بودجه فرهنگی شهرداری کرمان است که این مسأله نشان می‌دهد باید با توجه به توقعات مردم شهر کرمان، بازنگری جدی در ارقام بودجه فرهنگی سال 1402 داشته باشیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز، در نشست مشترک مدیران فرهنگی شهرداری یزد و کرمان گفت: از آنجاکه یزد و کرمان، همجواری و تشابهات فرهنگی، اجتماعی، میراثی و اقلیمی زیادی با یکدیگر دارند، می‌توانند تبادلات و تعاملات خوبی در زمینه‌های متعدد با یکدیگر داشته باشند.

محمد فکر، با تشکر از میزبانی شهرداری کرمان افزود: موضوعات اجتماعی، گسترده‌اند که امیدواریم با همگرایی، هم‌اندیشی و هم‌فکری و استفاده از تجارب یکدیگر، بتوانیم گام‌های روبه‌جلویی برای حل مسایل و خلاقیت و نوآوری در سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی یزد و کرمان برداریم.

مسئول امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: امیدواریم به خروجی‌های خوبی برسیم و این همکاری‌ها به‌طور مداوم ادامه داشته باشد.

علیرضا ثواچه افزود: چند اتفاق خوب در کرمان افتاده که «اکونوموزه بانو حیاتی» از آن جمله است.

وی ادامه داد: شهرداری کرمان با تجمیع صنایع دستی بومی و حمایت از آن‌ها، در حفظ و فروش این صنایع، تجربه و کار خوبی رقم زده که ما هم می‌توانیم در یزد آن را انجام دهیم.

حسین حاتمی، مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست، در خصوص اقدامات آموزش شهروندی در یزد، توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در فضاسازی شهری، از تیم‌های پژوهشی به‌خصوص دانشجویان و مشاوران خبره کمک می‌گیریم و سپس با پژوهش‌های دقیق، محتوایی را تهیه کرده و در اختیار طراح فضای شهری قرار می‌دهیم و تیمی از طراح، تیم پژوهشی و گرافیست تشکیل و طرح نهایی ارایه می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: در زمینۀ آموزش شهروندی، شهرداری کرمان در برخی زمینه‌ها، قوی‌تر از شهرداری یزد پیش رفته است.

حمید زارع افزود: درخصوص موضوعات فرهنگی هم در شهرداری کرمان برون‌سپاری‌های خوبی صورت گرفته که در این زمینه می‌توان به واگذاری برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها به مؤسسات فرهنگی هنری اشاره کرد.

وی ادامه داد: اما در مورد فرهنگسراها، یزد موفق‌تر عمل کرده و با واگذاری فرهنگسراها به متقاضیان، از توان نیروهای خودمان در سایر بخش‌های شهرداری استفاده کرده‌ایم.

شیخ‌شعاعی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این خصوص گفت: در کرمان مدیریت دو فرهنگسرا به این دلیل که در مناطق محروم شهر قرار گرفته‌اند، بر عهده خودمان است؛ چراکه درآمدزایی ندارند و ما نیز ترجیح می‌دهیم به مردم مناطق کم‌برخوردار خدمت‌رسانی کنیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا