شهردار کرمان:

اجرای پروژه‌های کوچک پُرتعداد در محله‌های مختلف به عدالت نزدیک‌تر است

شهردار کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ اجرای پروژه‌های زیرساختی با بیشترین اثر اجتماعی و کمترین هزینه مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار، سعید شعرباف، در جلسه شورای اداری مدیران شهرداری کرمان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، به نامه معروف حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و خطاب به مدیران شهرداری، از آن‌ها خواست نکات این نامه را مدنظر قرار دهند.

وی با تأکید بر خدمت به مردم و حمایت از محرومان و مستضعفان گفت: در این راستا تلاش کردیم خدمات شهری را در تمام نقاط شهر به‌ویژه نقاط محروم به‌طور مطلوب ارایه کنیم.

شهردار کرمان، به اجرای ۲۵ پروژۀ زیرساختیِ مهم در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این تعداد پروژه با تلاش همکاران شهرداری در حال اجراست.

شعرباف، کار جهادی در شهرداری کرمان را جهت خدمت به مردم ضروری دانست و با انتقاد از معطل‌ماندن برخی پروژه‌ها و اقدامات به‌دلیل بروکراسی اداری تصریح کرد: نگاه کارمندی با کار جهادی سازگار نیست و معطل‌ماندن برخی پروژه‌ها و اقدامات در بروکراسی اداری، کاهلی محسوب می‌شود و به‌نوعی آسیب است.

با موارد فساد بدون مسامحه برخورد خواهیم کرد

شهردار کرمان، بر مقابله با فساد و حفظ و حراست از بیت‌المال در شهرداری کرمان نیز تأکید کرد.

شعرباف، با بیان اینکه بر خلاف تصوراتی که از شهرداری وجود دارد، سیستم اداری شهرداری کرمان بسیار سالم است، تصریح کرد: البته در صورت مشاهده موارد فساد ازسوی کارکنان شهرداری، بدون مسامحه برخورد خواهیم کرد.

وی، با تأکید بر اینکه در جایگاه مدیریت شهری برای خدمت به مردم آمده‌ایم، نه رسیدن به پُست و جایگاه بالاتر گفت: هر خدمتی که در شهرداری‌ها ارایه می‌شود، به‌طور مستقیم با مردم در ارتباط است و هر اقدامی در راستای خدمت به مردم، قابل مقایسه با گرفتن پُست و مقام نیست.

شهردار کرمان افزود: کارهایی که برای مردم انجام می‌دهیم، تأثیر زیادی بر روحیه آن‌ها دارد؛ بنابراین، شهرداری‌ها می‌توانند با اقدامات مطلوب خود، در جامعه امید ایجاد کنند یا با عملکرد بد، موجب ترویج ناامیدی نسبت به نظام حاکمیتی شوند و در نگاه مردم به انقلاب و نظام تأثیر بگذارند.

شعرباف در ادامه، به رویکردهای اصلی در پروژه‌های ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی که در سال‌جاری شروع شده، باید در سال آینده در اولویت قرار گیرد و قبل از شروع پروژه جدید، تکمیل شود.

وی رویکرد دیگر را مبتنی بر پروژه‌های زیرساختی با بیشترین اثر اجتماعی و کمترین هزینه عنوان کرد و یادآور شد: در پروژه‌های جدید، اثر اجتماعی و هزینه اهمیت دارد.

اجرای پروژه‌های کوچک در محله‌های مختلف شهر به عدالت نزدیک‌تر است

شهردار کرمان، با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ و نمایشی را که به‌دلیل هزینۀ بالا تنها در یکی‌دو نقطه شهر امکان‌پذیر است، به صلاح شهر نمی‌دانم، گفت: اجرای پروژه‌های کوچک به‌صورت پراکنده و پُرتعداد در محله‌های مختلف شهر، هرچند کمتر دیده می‌شود، اما به عدالت نزدیک‌تر است؛ بنابراین، ریزپروژه‌هایی که اثر اجتماعی دارد، باید مدنظر قرار گیرد.

شعرباف افزود: با حضور در مساجد مختلف شهر و دیدار با اهالی محله‌ها نیز از مردم خواسته‌ایم دو پروژه اولویت‌دار هر محله را به شهرداری پیشنهاد دهند.

وی، حرکت به سمت خودکفایی سازمان‌ها و مناطق را ازجمله دیگر رویکردهای مدنظر ذکر کرد و گفت: هرچند این مورد در بودجه گنجانده نشده، اما مقرر شده به اندازه‌ای که سازمان‌ها در تحقق درآمدها خودکفا شوند، منابع درآمدی برای آن‌ها تضمین شود.

شهردار کرمان، نگاه بودجه‌ای مسئله‌محور و ارایه برش مسئله‌ای در بودجه را رویکرد چهارم ذکر کرد و گفت: اجرای هر پروژه باید در راستای یک مسئله در شهر باشد؛ ضمن اینکه یک مسئله ممکن است به چند ریزپروژه تقسیم شود؛ مثلاً خرید چند دستگاه اتوبوس، در راستای توسعه و رفع مشکل حمل‌و‌نقل عمومی است که ممکن است اصلاح هندسی معابر و تعریض را هم شامل شود.

شعرباف، بر تکمیل هرچه زودتر پروژه‌ها و رفع موانع موجود نیز تأکید کرد و ادامه داد: برای تحقق درآمد سال‌جاری نیز به پیگیری بیشتر نیازمندیم.

وی همچنین به شأن نظارتی شورای اسلامی شهر اشاره کرد و حضور سیدمحمدصادق تقوی را به‌عنوان ناظر شورا بر حوزه‌های اجرایی شهرداری، موجب ارسال اطلاعات دسته اول به شورا و کمک به رفع مسئله‌های پیشِ روی شهرداری در شورا اعلام کرد.

ممنوعیت کار سیاسی در شهرداری؛ برخورد با افراد خاطی

شهردار کرمان در ادامه، با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، کار سیاسی در شهرداری را خط قرمز دانست و تصریح کرد: در این خصوص اگر برای من ثابت شود از امکانات، فرصت و ساعات اداری برای کار سیاسی استفاده می‌شود، لحظه‌ای تأمل نکرده و با فرد خاطی برخورد خواهم کرد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مواردی ازجمله لزوم پیگیری مشکلات مردم و پاسخ صحیح به آن‌ها، ثبت اقدامات انجام‌شده در سامانه ۱۳۷ و لزوم هم‌سویی همه واحد‌های شهرداری در راستای حل مسئله و پروژه‌های شهری، ازسوی برخی مدیران مطرح شد

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا