شهرداری کرمان نیازمند تجهیزات خط‌کشی معابر است

گزارش از نشست علنی شورای مرکز دیار کریمان

شهرداری کرمان نیازمند تجهیزات خط‌کشی معابر است

ضرورت خرید دستگاه‌های جدید برای خط کشی معابر یکی از موضوعات مطرح در هفتادودومین نشست عمومی شورا شهر کرمان بود؛ موضوعی که اعضای شورا تاثیر آن را در ارتقای فرهنگ ترافیکی و افزایش ایمنی تردد شهروندان قابل توجه می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار خط‌کشی نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در کنترل ترافیک و سوانح جاده‌ای و شهری دارد؛ مسیر بدون خط کشی، راهی آشفته است که هر لحظه امکان تصادف در آن وجود دارد. با این وجود بعضی معابر شهر کرمان بویژه در حومه این شهر فاقد این خط کشی‌هاست و در بعضی مواقع نیز خط کشی های موجود بسیار کم رنگ و بی کیفیت شده و بعد از گذر زمان جز هاله‌ای سفید از آنها چیزی باقی نمانده است.

حسین چناریان عضو شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به اهمیت خرید دستگاه‌های جدید خط‌کشی با توجه به وضعیت سطح بعضی از معابر در شهر افزود: معابر پیرامونی در شهر واقعا خط کشی نمی شود که در ایجاد حوادث، نوع رانندگی، نظم و انضباط ترافیک شهر موثر است؛ از این رو به نظر می‌رسد خرید دستگاه جدید خط کشی معابر نیاز شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت دستگاه‌های خط‌کشی، کیفیت رنگ مورد استفاده برای خط‌کشی و ریزگردهای موجود در هوا بر کیفیت و میزان ماندگاری خط‌کشی‌های معابر شهر کرمان اثر می‌گذارد، ادامه داد: ضرورت دستگاه‌های جدید برای خط‌‍ کشی وجود دارد و هرچه دستگاه‌ها پیشرفته‌تر باشد فناوری آنها نیز جدیدتر است که در نتیجه در کیفیت خط‌کشی‌ها موثر خواهد بود.

علیرضا نادری رییس شورا نیز گفت: گیر خط کشی در معابر شهر کرمان موضوع خرید ماشین‌های جدید نیست بلکه کیفیت رنگ استفاده شده است که باید مد نظر قرار گیرد.

سد معبر

شهرداری کرمان نیازمند تجهیزات خط‌کشی معابر است

به گزارشخبرنگار نکته مهم دیگری که بخشی از جلسه امروز شورای کرمان را به خود اختصاص داد موضوع تکراری سد معبر بود؛ فتح الله مویدی عضو شورا بیان کرد: در زمینه سد معبر گفته‌اند از ساعت ۱۲:۳۰ به بعد در بازار سد معبر آزاد گذاشته می‌شود که این موضوع دُرست نیست.

محمدرضا کمساری دیگر عضو شورا نیز بیان کرد: متاسفانه تا ۲ ماه پیش وضعیت بازار اسفناک بود؛ به این معنی که ۲ نفر آدم از کنار هم نمی‌توانستند در معابر رد شوند.

وی افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری در موضع سد معبرها برنامه‌ای را پیش گرفته و بیشتر هم تعاملی جلو می‌رود به طوری که کمتر از قوه قهریه استفاده می‌کند؛ البته یکسری اخطارهایی داده و در این بحث تعاملی گفته شده که طی سه ماه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۵، امکان پهن کردن بساط داشته باشند و دوباره عصر این موارد را جمع و از ۹ شب به بعد دوباره پهن کنند.

چناریان در این زمینه با بیان ناهماهنگی های شهری پاسخ داد: در حوزه سد معبر، مجموعه خدمات شهری تلاش می‌کند ساماندهی و نظم و انضباط در حوزه فضای کسب و کار و اصناف ایجاد شود، اما از طرف دیگر می‌بینیم بعضی قسمت‌ها مثل سازمان مشاغل شهری یکسری مجوزها در ارتباط با اشغال فضاهای پیاده‌راه‌ها می‌دهد و اینها در جهت اجرای یک سیاست واحد حرکت نمی‌کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا