رییس‌کل دادگستری کرمان: قومیت و مذهب افراد در اجرای عدالت تاثیری ندارد

رییس‌کل دادگستری کرمان: قومیت و مذهب افراد در اجرای عدالت تاثیری ندارد

رییس‌کل دادگستری استان کرمان از دستگاه قضایی به عنوان مرجع عدل و عدالت یاد کرد و گفت: قوه قضاییه حق زرتشتیان را به رسمیت می‌شناسد و در اجرای عدالت؛ نگاه به دین، قومیت و مذهب افراد ندارد و بر اساس مستندات پرونده افراد اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان افزود: جامعه زرتشتیان ایران پس از پیروزی انقلاب همراهی و همخوانی خوبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند.

وی ادامه داد: در اصل ۱۳ قانون اساسی، علاوه بر دین اسلام و مذهب شیعه که دین و مذهب رسمی کشور به شمارمی روند، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی نیز جزء ادیان به رسمیت شناخته شده اند که مشروعیت دارند و در انجام وظایف و فعالیت های خود آزاد هستند و در محاکم قضایی نیز آنچه در این ادیان مطرح شده به رسمیت شناخته می شود.

حجت الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر اینکه از گذشته موضوع فعالیت زرتشتیان در کشور و استان کرمان وجود داشته و این قشر از جامعه در حوزه های مختلف به صورت قانونی فعالیت دارند، تصریح کرد: همواره ذکر خیر جامعه زرتشتیان استان کرمان مطرح بوده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: تمام ایرانیان در سراسر کشور در سایه اتحاد و همدلی؛ با هر مذهب و اعتقادی؛ در زیر پرچم نظام برای اعتلای جمهوری اسلامی گام برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان برای حل و فصل اختلافات ایجاد شده است، تاکید کرد: همواره آمادگی داریم که به این شورا کمک کنیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان تمامی اختیارات شوراهای حل اختلاف را داراست، تصریح کرد: این شورا را بازویی برای رفع مشکلات جامعه زرتشتیان می دانیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه عدالت در اسلام بسیار مورد تاکید است و پیشوایان دینی ما نیز همواره این اصل را رعایت کرده اند و توصیه کرده اند که رعایت شود، گفت: همه افراد جامعه با هر دین و اعتقادی، شهروند جمهوری اسلامی هستند و طعم شیرین عدالت را خواهند چشید و از جمله جامعه زرتشتیان از این حلاوت بهره مند خواهند شد.

همچنین سیروس نیکبخش رییس انجمن زرتشتیان کرمان نیز حمایت دستگاه قضایی استان از شورای حل اختلاف زرتشتیان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: این شورا در دوره ریاست سابق دادگستری کل استان کرمان تشکیل شده و در دوره جدید مدیریتی مجموعه قضایی استان نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا