رونمایی از سه کتاب داستان کودک با موضوع سردار سلیمانی

رونمایی از سه کتاب داستان کودک با موضوع سردار سلیمانی

سه کتاب کودک با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و جمعی از مسئولان فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ، در این آیین از سه کتاب داستان با موضوع زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله «سیب آخر»، «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست» و «قهرمان به شکل خودم» رونمایی شد.

مجتبی همتی‌فر رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شامگاه شنبه در آیین رونمایی از سه کتاب داستان حاج قاسم در محل حسینیه ثارالله استان کرمان افزود: حاج قاسم می تواند نمادی برای کرمان، ایران و کل شیعیان و مستضعفان باشد لذا باید یاد او را زنده نگهداریم.
وی اظهار داشت: در دومین گام انقلاب اسلامی قرار داریم که این گام از جهتی سهل و از جهتی دشوارتر از گذشته می شود، ما برای طی کردن این مسیر نیاز به الگو داریم.
همتی‌فر با اشاره به دستاورد و نمونه بارز گام نخست انقلاب اظهار داشت: حاج قاسم بهترین نمونه بارز از دستاورد انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و مردمی است لذا باید خروجی آن نیز همینگونه باشد.
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: توجه به ابعاد شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی برای چله دوم انقلاب اسلامی ضروری است و حاج قاسم به عنوان انسانی که در تمامی طول عمر خود، پای انقلاب ماند، در تاریخ کشور کم نظیر است.
وی تاکید کرد: حاج قاسم از ابتدا تا انتها به پای هدف خود استوار می ماند لذا او نه یک فرد، بلکه یک مکتب تربیتی است.
همتی فر یادآور شد: حاج قاسم نمونه دین داری انقلاب اسلامی است که معنویت و جامعه داری اسلامی را در خود جمع کرده است.
وی افزود: حاج قاسم به عنوان یادگار و تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، بروزو ظهور ویژه ای دارد که می تواند برای کودکان و نوجوانان و بزرگسال به عنوان یک الگو مطرح شود؛ الگویی که تربیت شده انقلاب اسلامی است.
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ویژگی های حاج قاسم در کمتر کسی دیده می شود زیرا او مجاهد جهان وطن و یک مبارز بدون مرز بود که در یک ملیت نمی گنجد.
وی ادامه داد: حاج قاسم یک چهره بین المللی در جبهه مقاومت است لذا بایستی در مورد این وجه شخصیتی او اندیشیده شود. ویژگی دیگر حاج قاسم خدمت به مردم است که جلوه ای از جهاد بدون مرز این شهید محسوب می شود. حاج قاسم فقط در میدان جبهه و جنگ قرار ندارد بلکه او مرد خدمت به مردم در تمامی میادین است، هرجا کسی تحت ظلم و سختی قرار می گیرد حاج قاسم آنجا دیده می شود لذا این شهید را در سیل و زلزله می بینم.
همتی‌فر با بیان اینکه فعالیت های سردار شهید سلیمانی فقط در جبهه خلاصه نمی شود افزود: باید پرسید که آیا ما نیز نسل جدید را در همین میدان تربیت می کنیم؟ حاج قاسم همزمان با حضور در جبهه نبرد با دشمن در عراق و سوریه، زمانی که در داخل هم سیل یا زلزله رخ می‌دهد، پرچم دار و پیشرو کمک به مردم است.
وی با بیان اینکه نباید فقط تصویر حاج قاسم را در میدان نبردهای سخت نشان دهیم، تاکید کرد: فقط وجه نظامی سردار دلها را دیده‌ایم، باید وجه فرهنگی و کتاب های که او می نویسد و می خواند نیز ببینیم.
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه شهید سلیمانی در یک تصویر همچون یک مربی، هنگام نماز گلی را از کودکی می گیرد افزود: ما یک چشمه از این شهید را ثبت و ضبط کردیم در حالی که ویژگی‌های او یک دریا است.
وی ادامه داد: حاج قاسم به عنوان نیروی فرهنگی، یک قهرمان برای نسل امروز است. نسلی تشنه قهرمانان واقعی که قهرمانان پوشالی آنان را احاطه کرده اند.
همتی‌فر خاطر نشان کرد: بین مردها و زن هایی که به عنوان قهرمان معرفی می شوند چه کسی را می توانیم قهرمان بدانیم؟ قطعا حاج قاسم با جلوه های مختلف مبارزه با انسان‌های بَد، مشکلات مردم را نیز گره گشایی می کند و مهربان و اخلاق مدار است.
وی افزود: انگار که شهید سلیمانی ذیل مکتب امام خمینی(ره) تعریف می شود زیرا مجموعه ای از سیاست، جهاد، فقه، عرفان، معنویت و امور اجتماعی در مکتب این شهید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کتاب «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست» برای گروه سنی ب و ج کاری از خانه همبازی، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی، نوشته نازنین صابری بهداد یکی از این کتاب‌ها بود که امشب رونمایی شد.
نویسنده در این کتاب سعی دارد که ابعاد فراملی شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به زبانی قابل تامل برای کودکان و نوجوانان نمایش دهد شخصیتی که متعلق به همه مردم و آزادگان جهان است.
کتاب دیگر که امشب رونمایی شد با عنوان «قهرمان به شکل خودم» به تالیف کلر ژوبرت کتابی برای کودکان و نوجوانان است.
این کتاب در واقع مسیر قهرمان شدن سپهبد شهید سلیمانی را به زبانی شیوا بیان می کند و چگونگی طی مسیر راهی که توانست سردار دل‌ها را به قهرمان واقعی برای مردم تبدیل کند، گریزی می‌زند.
سیب آخر نوشته محمد خسروی راد سومین کتابی بود که امشب در حضور مردم و مسوولان کرمان رونمایی و معرفی شد، نویسنده در این کتاب یکی از متفاوت ترین ابعاد شخصیتی حاج قاسم را نشان می دهد، زمانی که سردار دل‌ها در میدان نبرد بود و وقتی سیل خوزستان اتفاق افتاد، شتابان به این استان سفر کرد و تلاش کرد باری از دوش مردم بردارد که به زبانی گویا و شیوا برای کودکان و نوجوانان در کتاب بیان می‌شود.
محمد خسروی راد نویسنده کتاب سیب آخر در آیین رونمایی از این کتاب‌ها گفت: حدود ۳۰ سال است که می نویسم و هفت کتاب در این مدت نوشتم که ۲۵ جلد آن مربوط به بزرگسالان است.
وی نوشتن برای کودکان کاری را دشوار می‌داند  و می‌گوید: زیرا کودکان حساس، ذوق مند، دقیق و سخت گیر هستند که اگر با زبان آنان سخن نگوییم کار نوشتن دشوار می شود.
این نویسنده کرمانی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای انسان‌های بزرگ و بزرگسالان بنویسیم نمی توانیم آن را ظرفی کوچک جای دهیم اما اگر بخواهیم در مورد حاج قاسم برای کودکان بنویسیم کار بسیار دشوارتر می شود، آنقدر سخت که نوشتن گاهی جرات می خواهد.
وی یادآور شد: نخستین کتاب های من در سال ۱۳۷۰ چاپ شده و در این مدت همواره دست و دلم می لرزید و موضوعاتی می نوشتم که بتوانم آنها را به زبان کودکان بازگردانم، جرات نوشتن را زمانی یافتم که به زندگی انسان های بزرگ وارد شدم.
خسروی راد با اشاره به اینکه با همکاری موسسه خانه همبازی مشهد موفق شدم که به برخی موضوعات نظامی و تصویر آن برای کودکان ورود کنم افزود: پس از آن به ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ورود کردم و بخشی از زندگی انسانی بزرگ را به زبان نمایشی به تصویر کشیدم و اکنون مسیر نوشتن برای شهید سلیمانی را طی می کنم و امیدوارم در این حوزه آثار دیگری برای کودکان و نوجوانان منتشر کنم.
وی عنوان کرد: اصرارم برای ورود به ابعاد سیل خوزستان در زندگی شهید سلیمانی این بود که زبان داستان زبان انجام دادن است و این بخش، شرایطی درام از زندگی شهید سلیمانی بود که احساس می‌کردم، که مغفول مانده است.

اکران مستند ۵۰ سالگی

به گزارش خبرنگار همچنین عصر امروز مستند پاییز پنجاه سالگی به کارگردانی محسن اسلام زاده، به عنوان مستندی برای معرفی بخشی از زندگی شهید سلیمانی با حضور علاقه مندان و مردم اکران شد، این مستند به ویژه بخش های از زندگی سردار دل ها را در مقابله با اشرار در جنوب شرق کشور نمایش می‌دهد و مستند پاییز پنجاه سالگی در عین نمایش رشادت‌ها، سعی دارد که تلاش‌های شهید سلیمانی را برای نجات اشرار به تصویر بکشد.
همچنین در این آیین از دست اندرکاران ساخت فیلم پاییز پنجاه سالگی و سه کتاب یاد شده، توسط شهرداری کرمان قدردانی شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا