روزهای تلخ «تخت درگاه قلی بیگ» کرمان/ بنای تاریخی ‌دوره صفویه این روزها حال خوشی ندارد

روزهای خوب «تخت درگاه قلی بیگ» کرمان دوام چندانی نداشت و در سایه غفلت متولیان و مسئولان استان کرمان به روزگار تلخ ویرانی خود بازگشته است.

“تخت درگاه قلی بیگ” بنایی تاریخی به جای مانده از دوره صفویه در استان کرمان است، بنایی زیبا و پر شکوه در جنوب شرقی شهر کرمان که در جنوب کوه قلعه دختر خودنمایی می‌کند؛ بنایی که در گذر سال‌ها از بلایای طبیعی و حمله قوم‌های مختلف، حتی از یورش افغان‌ها به کرمان در امان مانده اما این روزها حال خوشی ندارد.

اگر این روزها سری به این بنای تاریخی بزنید تا احوالش را جویا شوید مشاهده می‌کنید که نه تنها پیکره این بنای تاریخی از یادگاری‌نویسی در امان نمانده که در و پنجره آن نیز به سرقت رفته و به محلی برای تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است.

رسانه‌های استان کرمان در طول سال‌های گذشته بارها وضعیت اسفبار این بنای تاریخی را فریاد زدند و سال‌ها پیش با پیگیری‌های رسانه این بنای به جای مانده از دوره صفویه جانی دوباره گرفت اما وضعیت این روزهای این میراث به جای مانده از گذشتگان ما نشان از بی‌توجهی و غفلت دوباره متولیان دارد.

در این شرایط چه کسی پاسخگوی این بی‌توجهی، ترک فعل، کوتاهی و هزینه‌های برباد رفته در این میراث فرهنگی است و چرا باید پس از این همه هزینه و پیگیری باز هم این اثر تاریخی به حال خود رها شده و به روزگار تلخ چند سال گذشته خود برگردد؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا