رای اولین‌بار و در راستای شفافیت انجام گرفت؛

آغاز رأی‌گیری الکترونیکی در شورای اسلامی شهر کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و اکثر اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ایام شهادت دختر پیغمبر، همسر و یار فداکار حضرت علی(ع)و مادر 11 امام معصوم را تسلیت می‌گوییم.

رییس کمیسون حقوقی و نظارت و نیز منشی اول شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: بعد از مدت‌ها پیگیری، امروز برای اولین‌بار و بنا به الزامی که در شفافیت شورای شهر برای تمام رأی‌گیری‌ها در جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی شورای شهر داشتیم، رأی‌گیری به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

محمد امینی‌زاده در ادامه، به ارائه نامه درخواستی ازسوی شهرداری کرمان به شورای شهر اشاره کرد و گفت: در این نامه آمده است: «با توجه به بند «د» تبصره «5» قانون بودجه سال 1401 کل کشور، شهرداری‌ها می‌توانند برای احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی پس از اخذ مجوزهای لازم، اوراق مالی اخذ کنند و با توجه به اینکه در بودجه 1401 شهرداری کرمان، مبلغ یکصد میلیارد تومان برای اخذ اوراق مشارکت مصوب شده است و به‌دلیل اینکه طبق اعلام سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، جهت اخذ این اوراق نیاز به موافقت شورای شهر کرمان است، با این امر موافقت نمایید.»

وی ادامه داد: در کمیسیون بودجه با این پیشنهاد شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت موافقت و مقرر شد پس از طی‌کردن مراحل قانونی، شهرداری جهت هزینه‌کرد در این خصوص، از شورا مجوزهای لازم را اخذ کند.

این مصوبه با رأی اعضای حاضر در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: همچنین با توجه به درخواست شهرداری کرمان جهت تهیه هدایایی برای تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران پارالمپیک شهر کرمان که به مناسبت روز پارالمپیک، انجام شده بود، موافقت شد از محل ردیف بودجه 410 و 52304 به مبلغ 27 میلیون و 500 هزار تومان تحت عنوان هدایا تشویقی برداشته شود که این مصوبه کمیسیون نیز با موافقت اعضای حاضر در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید.

امینی‌زاده در ادامه، به مصوبات کمیسیون فرهنگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون با پیشنهادهای شهرداری کرمان برای نامگذاری معبر حدفاصل تقاطع خیابان خواجو و بلوار آیت‌الله صدوقی به نام «شهید محسن موسوی جعفرآبادی»، معبر 16 متری واقع در بلوار 22 بهمن به بلوار ساوه جنب سازمان آب به نام «شهیده زهرا حسنی سعدی» (این اولین خیابانی است که به نام یک شهیده خانم در کرمان نامگذاری می‌شود)، معبر 12 متری واقع در خیابان 17 شهریور که مجاور امام‌زاده محمد (ع) است، به نام «امام‌زاده محمد(ع)»، کوچه 26 خیابان عماد کرمانی واقع در شهرک خواجو به نام «شهید نادعلی شمس‌الدین‌نژاد»، کوچه 26 خیابان ابوحامد به نام «شهید محمدرضا اشرف‌زاده فرسنگی» کوچه شماره 9 خیابان شریعتی به نام «شهید رضا صمدانی» و کوچه شماره هفت خیابان آیت‌الله صالحی به نام «شهید علی‌اکبر انجم‌شعاع» موافقت شد. 

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده بود معبر فاقد نام واقع در شهرک شهید مطهری، بلوار هزار، بین کوچه‌های 37 و 39 به نام خیابان «حضرت خدیجه(س)» و تقاطع خیابان فیروزآباد و خیابان شهدای کارگر به نام تقاطع «کارآفرینی» نامگذاری شود که موافقت شد و در صورت موافقت در صحن علنی امروز، تصویب شود.

در ادامه این نشست، با نامگذاری این معابر موافقت شد، با این تغییر که به‌جای تقاطع «کارآفرینی»، نام «کارآفرین» گذاشته شود.

امینی‌زاده، در بخش دیگر صحبت‌های خود، به نامه دیگر شهرداری کرمان به کمیسیون بودجه برای اصلاحیه بودجه 1401 پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: به پیوست این نامه، درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها به تفکیک مناطق و همچنین عملکرد این پروژه‌ها به این کمیسیون فرستاده شده است.

منشی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در این نامه، 102 میلیارد تومان از برخی از ردیف‌های عمرانی کاهش پیدا کرده و 102 میلیارد و 340 میلیون به برخی از ردیف‌ها افزوده شده است.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز در این خصوص گفت: شهرداری تاکنون، در مورد اجرای بودجه سال 1401، دو سه مورد اصلاح بودجه به شورا فرستاده؛ به همین جهت تأکید شد با بررسی جامع‌تر و اخذ نظرات همه رده‌های شهرداری، اگر قرار است قبل از پایان سال برای اجرای پروژه عمرانی اصلاح بودجه آورده شود، به‌صورت یک اصلاح کلی باشد؛ چراکه زمان کافی تا پایان سال وجود ندارد.

حسین چناریان افزود: درخصوص اصلاح بودجه ارایه‌شده برای پروژه‌های عمرانی، امروز جلسه فوق‌العاده‌ای در زمینه تعداد ردیف‌ها و مبلغی که پیشنهاد شده، گذاشته شد و موارد درخواستی اصلاح بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: توجیه همکاران شهرداری برای اصلاح بودجه این بود که یک‌سری از مجموعه فعالیت‌های عمرانی شهرداری که در بودجه سال 1401 آورده شده، بنا به‌دلایلی که عمدتاً تأمین منابع بوده، شروع نشده و یک بخشی هم که شروع شده، با توجه به شرایط فعلی اقتصادی جامعه، نیاز به ترمیم یا افزایش بودجه دارد.

چناریان بیان کرد: به غیر از دوسه مورد که مربوط به خرید تجهیزات و امکانات بود، عمدتاً مربوط به پروژه‌های عمرانیِ نیمه‌تمام بود که در دست اجراست و با این اصلاح بودجه، به نتیجه خواهند رسید.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا افزود: در کمیسیون با اصلاح بودجه 102 میلیارد تومان موافقت کرد و مقرر شد برخی از ردیف‌ها که تاکنون شهرداری موفق به اجرای آن‌ها نشده و یا تا پایان سال موفق به اجرای آن‌ها نخواهد شد، کاهش یافته و در برخی از موضوعات با پیش‌بینی‌هایی که شهرداری انجام داده، افزایش بودجه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از شهرداری می‌خواهیم با توجه به مدت کمی که تا پایان سال مانده و حجم کاری که وجود دارد، اصلاحیه بودجه نهایی و کلی را به شورا ارایه دهد، گفت: امیدواریم با این حُسن نیت و همراهی که شورا دارد و تلاشی که شهرداری می‌کند، پروژه‌ها به‌سرعت و به‌خوبی پیش برود و نتایج آن‌ها را مردم ببینند.

گفتنی است در ادامه، با کاهش 102 میلیارد و 340 میلیون تومان از ردیف‌های به پیوست ارایه‌شده توسط شهرداری کرمان، و افزایش به دیگر ردیف‌های مصوب‌شده، موافقت و این درخواست شهرداری، مصوب شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا