در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرزند آوری و جمعیت؛

قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت از راه اندازی قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت با پیشنهاد وزیر بهداشت و رای قاطع اعضای شورای معاونین این وزارتخانه خبر داد.

دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با وبدا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله خانواده و جوانی جمعیت در بالندگی و نشاط جامعه و ارتقاء مولفه های بنیادین نظام سلامت، پیشرفت کشور و اقتدار ملی و همچنین جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و باروری در سالهای گذشته با پیشنهاد وزیر بهداشت و رای قاطع اعضای شورای معاونین این وزارتخانه تصمیم بر ایفای نقش جدی ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و نظام سلامت در تحقق این آرمان مهم شد.

وی با بیان اینکه فرماندهی این قرارگاه را شخص وزیر بهداشت برعهده گرفته است، از عزم جدی این وزارتخانه برای نیل به فرمایشات رهبر مدبر انقلاب خبر داد و عنوان کرد: اگر مسئله جمعیت را جدی نگیریم در آینده با مشکلات عدیده ای از جمله خطر بزرگ تحدید نسل برای کشور رو برو می شویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: دغدغه های مقام معظم رهبری در این بخش جدی و مهم است در همین راستا همه مسئولین در هر حوزه و جایگاهی که قرار دارند، باید آن را سرلوحه قرار دهند.

ضرورت تقویت عملکرد معاونت های ستادی و دانشگاه های علوم پزشکی در موضوع جمعیت

دکتر حیدری عنوان کرد: در سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله “افزایش جمعیت” تأکید کرده‌اند؛ علاوه بر تذکر مجدد در روزهای اخیر، معظم له از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۴۲ بار نسبت به “مسئله جمعیت و فرزندآوری” تأکید داشته‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تکلیف شرعی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص بحران جمعیت، یکی از مهمترین اهداف تشکیل قرارگاه مذکور را زمینه سازی در جهت افزایش هماهنگی و استفاده از ظرفیت های سایر دستگاهها در موضوع جمعیت، برشمرد و بر تقویت عملکرد معاونت های ستادی و دانشگاه های علوم پزشکی در موضوع جمعیت تاکید کرد.

زمینه سازی تحقق و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و رفع موانع از جمله اهداف دیگری بود که معاون بهداشت وزارت بهداشت آن را در راستای تشکیل قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت ارزیابی کرد.

دکتر حیدری در پایان با بیان اینکه با برنامه ریزی راهبردی، اولویت گذاری و پایش عملکرد کلان نظام سلامت در اجرای قانون فوق می توان اقدامات قابل قبولی در حوزه فرزند آوری و جمعیت داشت، ابراز امیدواری کرد: با اراده محکمی که با نیت برافراشتن پرچم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران پا به میدان نهاده اند بتوان در رفع یکی از مهمترین دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب که همان تحدید نسل است، اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داد.

برای دیدن صفحه ی اینستاگرام ما ،کلیک کنید:

https://www.instagram.com/divareshahr_ir

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا