در راستای تعامل شهرداری کرمان با نهادهای مسئول برای برگزاری مراسم روز درختکاری؛

پنج مکان در شهر برای کاشت درخت پیشنهاد شد

در راستای تعامل شهرداری کرمان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، «آرامستان»، «بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای»، «بلوار سردار سلیمانی»، «لوپ پل ایثار» و «شهربازی کرمان»، برای برگزاری مراسم روز درختکاری پیشنهاد شد.

به گزارش کرنا، شهردار کرمان، در جلسه‌‎ای که با حضور سیدمحمدصادق تقوی، عضو شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهردار، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان و مدیران دیگر نهادها و سازمان‌های مسئول در حوزه فضای سبز برگزار شد، به اهمیت توسعه فضای سبز در شهر کرمان، اشاره کرد و گفت: ایجاد یک پارک بزرگ در محله سراسیاب، به عنوان اقدامی که می‌تواند به توسعه فضای سبز در این منطقه کمک کند، در دستور کار است.

وی از طراحی در حال پایان این پارک خبر داد و به کافی‌نبودن حجم محصول در مجموعهٔ تولید گل و گیاه شهرداری، اشاره کرد و افزود: شهرداری، در مورد نوع، شیوهٔ تهیه و تولید درختان، به مشورت و اظهار نظر ادراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، نیازمند است.

شعرباف، بررسی کلی کمک‌های مردمی و منابع طبیعی را برای روز درختکاری، لازم دانست و تاکید کرد: در خصوص مواردی که می‌توانیم با سازمان آموزش و پرورش برای برگزاری مراسم روز درختکاری، همکاری کنیم نیز لازم است به جمع‌بندی نهایی برسیم.

در این جلسه، معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز، همکاری هر ساله شهرداری کرمان با ادره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را یادآور شد و افزود: امسال، برای همکاری در برگزاری روز درختکاری، گروه‌های مختلف جهادی نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

محمود ایرانمنش، از «آرامستان»، «بزرگ‌راه آیت‌الله خامنه‌ای»، «بلوار سردار سلیمانی»، «لوپ پل ایثار» و «شهربازی» به عنوان پنچ مکان پیشنهادی برای کاشت درخت در روز درختکاری نام برد و بر کاشت درختان مثمر، در مراسم این روز، تاکید کرد.

وی ضمن اعلام همکاری شهرداری با نهادهای مسئول فضای سبز گفت: همکاری‌های چندجانبه قدرت و ظرفیت خوبی را برای توسعه فضای سبز در شهر ایجاد می‌کند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز، با اشاره به دراختیار داشتن سه نهالستان در سطح استان و با بیان اینکه برای تولید و توسعه نهالستان‌ها باید بر بهسازی و تعمیر چاه‎ها و تامین اعتبارات لازم برای آن تمرکز کنیم، گفت: به تبعیت از سیاست‌های بین‌المللی و طبق دستورات مقامات کشوری، باید یک میلیارد درخت در کشور کاشت شود و همه برای تولید و کاشت آنها مشارکت کنند.

مهدی رجبی‌زاده، از رتبه‌بندی و ارزیابی کشورها بر اساس «نهال کاشته‌شده در سال ۲۰۳۰» خبر داد و افزود: متاسفانه از لحاظ تولید نهال در وضعیت خوبی نیستیم و در این خصوص باید تلاش کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی با اشاره به نزدیکی «هفته منابع طبیعی و روز درختکاری» و با تاکید بر اینکه  بر اساس روال هرساله، اداره‌کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری، مجری جشن روز درختکاری است، اظهار داشت: توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان در روز 15 اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق، مراسمی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود که حاصل آن، کاشت درخت «سرو» در «اردوگاه شهید سلیمانی» تا حد تکمیل نیاز این مکان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، در پایان سخن خود، به واگذاری نهال بادام‌کوهی، به شهرداری کرمان اشاره کرد و تاریخ برگزاری جشن روز درخت‌کاری را با همکاری این سازمان، 16 اسفندماه عنوان کرد.

در ادامه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز، بر کاشت گونه‎‌های درختی منطبق با شرایط آب وهوایی کرمان، تاکید کرد و نگاه شهرداری و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری را برای توسعه فضای سبز شهر، مثبت خواند و  و از آغاز عملیات ساخت «اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی» و «کاشت ۶۵۰۰ نهال» به یاد شهدای استان در محدوده این اردوگاه، خبرداد.

رضا رضایی، همچنین، مساحت «اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی» را، ۷۹ هکتار متر مربع دانست و از آن به عنوان یک مجموعه اقامتی و اردویی بی‌نظیر در کشور، نام برد و افزود: این اردوگاه در مسیر آرامستان جدید در حال احداث است و در صورتی که فضای سبز اردوگاه به خوبی اجرا شود، نه‌تنها بر آب و‌هوای شهر، بلکه در افزایش ظرفیت گردشگری نیز، تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

در این جلسه، عباس ارجمند کرمانی، نیز، به ظرفیت  همکاری دانش‌آموزان  برای کاشت درخت‌ در مسیرآرامستان، از طریق و واگذاری مسیر درختکاری به هر مدرسه، با نظارت شهرداری اشاره کرد.

مشاور اجرای مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، همچنین در این نشست، یک پیشنهاد دیگر، مبنی بر کاشت نهال به یاد هر شهید در اردوگاه شهید سلیمانی، ارائه کرد.

در پایان این جلسه، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، با اشاره به مشکل تامین آب در شهر و محدودیت منابع آبی، گفت: فضای سبز شهر کرمان، به‌نحو مطلوب، از  پساب فاضلاب شهر، بهره ندارد و خشک شدن تعدادی از چاه‌های آب در اطراف مسجد صاحب‌الزمان(عج) بر مشکل افزوده است.

یدالله علیزاده، خاک و نخاله‌های موجود در ورودی جاده جوپاری را به عنوان مشکلی دیگر یادآور شد و در خصوص جمع‌آوری آن، مطالبی را مطرح کرد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد: از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حدود 1500 اصله نهال «بادام کوهی» به شهرداری کرمان، واگذار و با انجام هماهنگی‌های لازم با شهرستان ایلام در خصوص واگذاری نهال یا درخت به شهرداری کرمان، اقدامات لازم انجام شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا