بنیه ضعیف فرهنگ‌سازان جنوب کرمان و راهکار وام کم‌بهره

بنیه ضعیف فرهنگ‌سازان جنوب کرمان و راهکار وام کم‌بهره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان می‌گوید در وصف ضعف‌های زیرساخت فرهنگی این منطقه همین بس که غیر از یک موسسه، سایر موسسه های فرهنگی در منازل شخصی خود فعالیت می کنند.

بهرام مسلمی مِهنی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ضمن تاکید بر این نکته که فرصت تسهیلات کم بهره دولت که از طریق سامانه کارا ایجاد شده برای این موسسه ها و هنرمندان بسیار اثربخش است اظهارداشت: فعالان فرهنگی با بهره از تسهیلاتی که از طریق این سامانه ارائه می شود در توسعه کسب و کار خود و تقویت زیرساخت های جنوب کرمان می توانند ایفای نقش کنند.

وی اظهارکرد: زیرساخت های فرهنگی جنوب کرمان در هر هفت شهرستان ضعیف است و هنرمندان، مسئولان آموزشگاه ها یا فعالان فرهنگی و موسسه های دارای مجوز می توانند با کسب تسهیلات با کارمزد کم به توسعه زیرساخت ها کمک کنند.

مسلمی مهنی با تشریح وضعیت بنیه ضعیف موسسه های فرهنگی جنوب کرمان اضافه کرد: تنها موسسه یادمان ولایت در جنوب استان از ساختمان بهره مند است و دیگر موسسه ها از منازل شخصی خود برای فعالیت های فرهنگی استفاده می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان ادامه داد: در این شرایط که طی سال های اخیر شکل گرفته، فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جنوب استان کرمان که دارای کسب و کار مجوزدار هستند می توانند تا ۱۲ دی ماه جاری با ثبت نام در سامانه کارا از تسهیلات بهره مند شوند.

جزییات شرایط استفاده از تسهیلات

وی افزود: طبق دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کسب و کارهای دارای مجوز بخش فرهنگ و هنر اعم از چاپخانه، کانون های تبلیغات، موسسه های مختلف فرهنگی و هنری، انتشارات، خانه های مد و لباس و آموزشگاه های آزاد هنری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مسلمی مهنی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست و ثبت نام خود را که شامل طرح توجیهی در سامانه کارا قسمت تسهیلات تبصره ۱۸ به نشانی اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir ثبت و پس از آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برای پر کردن بقیه فرم ها، تحویل طرح توجیهی و کپی مجوز به همراه اصل مجوز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مجوز افراد باید دارای زمان و ابطال نشده باشد و در صورت داشتن چک برگشتی یا سایر مشکلات، حساب شخص در همان مرحله اول توسط بانک مردود می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه جذب تسهیلات رقابتی و طرح‌ها باید بررسی شود گفت: ثبت‌نام صرف، تعهدی برای دستگاه اجرایی و بانک برای پرداخت تسهیلات ایجاد نمی کند.

خدمات رسانی در بخش های فرهنگی و هنری در جنوب استان در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، منوجان، قلعه گنج و رودبارجنوب ازطریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر در این منطقه انجام می شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا