با حضور وزیر صمت در سیرجان؛خط 3 کنسانتره گهرزمین به بهره برداری رسید

آیین بهره برداری از خط سوم کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین به ارزش 60میلیون یورو بعنوان یکی از کارخانه های مهم زنجیره فولاد کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، در این آیین که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاور رییس جمهور در مجلس، استاندار کرمان،سرپرست فرمانداری سیرجان،نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گل گهر و گهر زمین و تنی چند از مدیران منطقه گل گهر و جمعی از مسوولان ارشد استانی و شهری برگزار شد، خط 3 کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین به ظرفیت 2 میلیون تن در سال و با ارزش 60 میلیون یورو که یکی از کارخانه های مهم زنجیره فولاد کشور محسوب می شود، به بهره برداری رسید.

دکتر رضا فاطمی امین وزیر صمت در این آیین با بیان اینکه امسال ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به مناطق مربوطه اختصاص داده می‌شود که خبر بسیار خوبی برای مردم منطقه سیرجان است،گفت:بر اساس قانون ۱۵ درصد از درآمد استخراج معادن به نام حقوق دولتی باید به دولت تخصیص داده شود و 15 درصد از این مبلغی که دولت به‌عنوان حقوق دولتی دریافت می‌کند نیز باید در همان منطقه برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها، استفاده شود.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی منطقه گل گهر افزود: باید به جوانان این مرزوبوم افتخار کنیم که با دانش فنی خود در اوج تحریم ها به قله افتخار رسیدیم و با تکیه بر توان بومی بیشتر تجهیزات این کارخانه از تولیدات داخلی تامین شده و در مقایسه با کارخانه‌های مشابه به میزان ۷۵ درصد از توان و ظرفیت داخلی بهره برده است.

دکتر فدایی استاندار کرمان هم با اشاره به اینکه ۶۵ درصد حقوق معادن از استان کرمان گرفته می شود؛ افزود: حقوق معادن در قانون بودجه سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد و امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان است و مالیات استان کرمان امسال حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان شده لذا شیره جان این صنعت و استان گرفته است.
همچنین شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از این طرح که خوراک کارخانه تولید گندله است، از خام فروشی جلوگیری و در توسعه و خودکفایی در تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور نقش بسزایی خواهد داشت و با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال برای 200 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم فراهم می شود.

در حاشیه این مراسم، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان ضمن قدردانی از تلاش و همت متخصصان و کارگران زحمتکش منطقه گل گهر بویژه شرکت سنگ آهن گهرزمین، گفت: این شرکت در راستای نیل به اهداف برنامه بهره برداری از خط سوم تولید کنستانتره شرکت سنگ آهن گهر زمین توسعه فولاد کشور، با وجود دو کارخانه تولید کنسانتره هرکدام با ظرفیت ۲ میلیون تن امروز خط 3 تولید کنسانتره این شرکت با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید.

وی افزود: اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری ارزی به میزان ۶۰ میلیون یورو و ارزش ریالی معادل هزار میلیارد ریال انجام شد که برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.

دکتر علی یعقوبی پور در حاشیه بازدید از دامپتراک ۶۶ تنی گل گهر، که با حضور وزیر صمت انجام شد، اضافه کرد: صبح امروز عملیات اجرایی پروژه سوفورزدایی از گازهای خروجی کارخانه گندله سازی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر آغاز شد.

https://www.instagram.com/divareshahr.ir

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا