انحصارشکنی-توزیع-سیلندر-گاز-در-جنوب-کرمان-کلید-خورد-استاندار اعلام کرد:

انحصارشکنی توزیع سیلندر گاز در جنوب کرمان کلید خورد

انحصارشکنی توزیع سیلندر گاز در جنوب کرمان کلید خورد

همزمان با تشدید سرما، به‌دنبال افزایش نارضایتی‌ها و نیز تشکیل صف مقابل جایگاه‌های عرضه سیلندر گاز در جنوب استان کرمان، مسئولان تلاش برای راه‌اندازی شرکت دیگری در کنار تنها توزیع کننده سیلندر موجود را کلید زده‌اند و امیدوارند که این مهم زودتر عملیاتی شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار تاکید کرد که زیرساخت ها و هماهنگی ها برای فعالیت شرکت توزیع کننده دیگر در کنار تنها شرکت موجود فراهم آمده است و متقاضیان دارای صلاحیت می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش طی روزهای اخیر تشکیل صف شهروندان برای دریافت سیلندر گاز در حالی در بیشتر نقاط جنوب استان کرمان گزارش شده است که مسئولان می‌گویند زیرساخت‌های عرضه الکترونیک گاز از چندسال پیش آماده شده اما چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد تا هم عرضه این محصول به صورت شفاف انجام شود و هم شاهد مشکلاتی مثل تشکیل صف یا قاچاق سیلندر گاز نباشیم.

این درحالی است که برخی مسئولان ضمن اشاره به اینکه انحصار موجود در عرضه سیلندر گاز نیز از عوامل تشدید مشکلات است تاکید می کنند که اگر شهروندان از طریق سامانه الکترونیکی به نشانی Newtejaratasan.niopdc.ir که از سال ۹۹ ایجاد شده برای ثبت نام و سایر فرآیندها اقدام کنند زمینه قاچاق کپسول گاز نیز از بین می رود و گاز بدرستی و عادلانه در بین شهروندان توزیع خواهد شد.

برخی مسئولان همچنین معتقدند افرادی هستند که در فصل زمستان درخواست سهمیه گازوئیل می کنند اما آن را پس از تحویل می فروشند و مجدد برای سهمیه گاز و دریافت سیلندر اقدام می کنند، خود سبب ساز افزایش مصرف و بروز مشکلات می شود؛ البته این نافی ضعف نظارت ها و مشکلاتی که در عرضه وجود دارد نیست.

از جمله مشکلات موجود در جنوب کرمان این است که همان سیلندر گاز نیز در برخی نقاط به قیمت مصوب فروخته نمی شود بلکه بعضی عاملان توزیع دستگاه های کارتخوان خود که قیمت مصوب روی آنها تثبیت شده را از کار انداخته اند و شهروندان راهی جز خریدن سیلندر گاز به قیمت بیشتر از نرخ مصوب ندارند؛ بگذریم که برخی دلالان از طریق رانتی که پیدا می کنند تعداد زیادی کپسول تهیه می کنند و در دیگر نقاط مانند سوپرمارکت ها با قیمت های چندبرابری به شهروندان می فروشند.

انحصارشکنی توزیع سیلندر گاز در جنوب کرمان کلید خورد

وقتی استان چوب قاچاق سوخت را می خورد

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه استان، چوب قاچاق سوخت را می خورد و در نتیجه دچار مشکلاتی شده است تاکید می کند که از جمله مشکلات دیگر در زمینه عرضه سیلندر گاز در جنوب کرمان، وجود تنها یک شرکت عرضه سیلندرگاز (انحصار) است.

وی توضیح داد: استفاده از سوخت گازوئیل در برخی مراکز محدود شده زیرا بخشی از گازوئیل این بخش ها نیز به حوزه قاچاق می رفت لذا با حذف گازوئیل، این مراکز از جمله گلخانه ها نیز برای گرمایش از کپسول گاز استفاده می کنند که سبب افزایش مصرف می شود.

فداکار افزود: ضمنا بخشی از کپسول های گاز استان کرمان به شهرهای مناطق همجوار استان منتقل می شود،از طرفی وجود فقط یک شرکت در جنوب کرمان موجب شده این شرکت مدیریت مناسب و لازم را نداشته باشد.

استاندار کرمان البته در ادامه به نکته دیگری در این زمینه اشاره می کند و آن هم بهره برداری از خط انتقال و شبکه گاز در منطقه است و معتقد است که مناطق جنوب کرمان از گاز شهری از طریق شبکه برخوردار خواهند شد.

وی اظهارامیدواری می کند که با گازکشی در منازل این مشکلات حل شود و در عین حال می گوید که هماهنگی ها برای فعالیت شرکت دیگری در کنار تنها شرکت توزیع کننده سیلندر گاز در جنوب کرمان به انجام رسیده و زیرساخت ها مهیای این کار است.

به گزارش متقاضیان دارای صلاحیت راه اندازی شرکت عرضه سیلندر گاز در جنوب کرمان باید مجوز خود را از شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان دریافت کنند اما آنطور که گزارش شده در صورت احراز شرایط این شرکت ها، امکان واگذاری زمین از طریق ادارات متولی در استان به این متقاضیان فراهم است و سایر هماهنگی ها نیز برای این مهم در جنوب کرمان تسهیل می شود تا افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه دارند اقدام کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا