آشفته‌بازار پایانه مسافری کرمان؛ پاسخ شهرداری به راهداری و لزوم ورود نهاد نظارتی

آشفته‌بازار پایانه مسافری کرمان؛ پاسخ شهرداری به راهداری و لزوم ورود نهاد نظارتی

شهرداری کرمان در حالی به انتقادهای مدیرکل راهداری استان در زمینه کم‌کاری‌ها در پایانه مسافری مرکز استان پاسخ می‌دهد که به نظر می‌رسد ۲ دستگاه همدیگر را متهم می‌کنند و ضرورت دارد دستگاه نظارتی ورود و مقصر یا مقصران را برای افکارعمومی مشخص و اعلام کند.

به گزارش خبرنگار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان یکشنبه ۲۷ آذرماه جاری در نشست خبری گفت: شهرداری مرکز استان قول اصلاح پایانه مسافری را داده بود اما این وعده تاکنون عملیاتی نشده است.

احسان عراقی‌زاده افزود: باوجود ورود دادستانی و اینکه ما اعلام آمادگی برای همکاری داشتیم، هنوز حرکتی از سوی شهرداری برای رفع مشکلات این پایانه ندیده‌ایم.

آشفته‌بازار پایانه مسافری کرمان؛ پاسخ شهرداری به راهداری و لزوم ورود نهاد نظارتی

وی اظهارداشت: باید تمهیدات لازم برای سفرهای مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مسافربری کرمان اندیشیده شود اما همچنان بسیاری از مسافران از وضعیت پایانه کرمان نارضایتی دارند و رسیدگی به آن در وظیفه شهرداری است.

عراقی زاده تاکید کرد: در حالی که ویترین شهر کرمان پایانه مسافربری است، وضعیت خدمات بهداشتی، محوطه فضای سبز و نظافت این پایانه در شأن این استان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نیست.

پایانه مسافری موسوم به آدینه در شهر کرمان در حالی سال ۹۳ پس از حدود ۶ سال از کلنگ زنی افتتاح شد که همان زمان از آن به عنوان مدرن ترین پایانه مسافری جنوب شرق کشور توسط مدیران یاد می شد اما مشکلات آن طی چندسال اخیر هربار خبرساز بوده و حل نشده است.

حال و در واکنش به اظهارات مدیرکل راهداری کرمان، شهرداری به این انتقادها پاسخ داده که البته بیشتر راهداری یا دستگاه های دیگر را متهم کرده چون تقصیری را بر گردن نگرفته و ضمن تشریح اقدامات خود، به مسئولیت های طرف مقابل نیز در حوزه مصداق، اشاره واضحی نکرده است.

اقداماتی که شهرداری آن را تشریح و از خود دفاع کرده اتفاقا بیشتر، همان مواردی است که مدیرکل راهداری آنها را دستمایه انتقاد قرار داده و گفته قبلا دادستانی نیز به موضوع ورود داشته است.

باتوجه به اینکه طی سال های اخیر بارها رسانه ها از وضعیت نامناسب خدمات‌دهی در این ترمینال گلایه کرده‌اند و آنطور که مدیرکل راهداری گفته، پیشتر هم دادستانی به موضوع ورود کرده و از آنجا که شهروندان همچنان از وضعیت این مکان نارضایتی دارند، مردم معتقدند ضروری است نهاد ناظر ورود و مقصر یا مقصران احتمالی را معرفی کند تا تکلیف روشن و مشخص باشد.

جزییات پاسخ شهرداری

آنطور که مدیر بازرسی شهرداری کرمان به مدیرکل راهداری استان پاسخ داده است: شهرداری کرمان، برای انجام وظایف محوله در پایانه این شهر ماهانه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند.

به گزارش به نقل از شهرداری کرمان، مرتضی هوش هویدا تاکید کرده است: اقدامات شهرداری کرمان در پایانه مسافربری، چندین برابر وظایف قانونی است.

هوش هویدا ادامه داد: شهرداری کرمان در بخش نیروی انسانی و آورده مالی، بیش از وظایف محوله هزینه می‌کند اما متأسفانه برخی از ارگان‌هایی که نقشی در «حفظ و نگهداری» پایانه کرمان دارند، کم‌کاری می‌کنند و در این بخش هم‌افزایی وجود ندارد.

آشفته‌بازار پایانه مسافری کرمان؛ پاسخ شهرداری به راهداری و لزوم ورود نهاد نظارتی

مدیر بازرسی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان شهرداری کرمان از مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان که در خبری از شهرداری کرمان در این خصوص انتقاد کرده، دعوت می‌کنیم به محل پایانه بیاید و با حضور خبرنگاران وظایفی را که بر عهده شهرداری کرمان است، رصد کنیم تا در صورتی که توسط شهرداری کرمان کم‌کاری شده، مشخص شود و هرجا هم که بقیه ارگان‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند، مشخص و به مردم اعلام شود که آیا شهرداری در این خصوص به وظایف خود عمل می‌کند یا خیر و دیگر ارگان‌ها در خصوص وظایف‌شان چگونه عملکردی دارند؟

هوش‌هویدا بیان کرد: شهرداری کرمان ماهانه با ۳۰ نفر نیرو و هزینه‌کرد مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای فضای سبز، جمع‌آوری زباله، امنیت این مکان و تنظیف سرویس‌های بهداشتی و بهداشت پایانه و دیگر موارد، بیش از وظایف و کارهایی که قانون بر عهده او گذاشته، اقدام می‌کند.

وی اظهارداشت: بنابراین هر نهاد یا شخصی اگر شهرداری را در این خصوص کم‌کار می‌داند، حوزه کم‌کاری را مشخص کند تا با حضور خبرنگاران این موارد را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار آنطور که اعلام شده پایانه مسافری مذکور توسط بخش خصوصی ساخته و بهره برداری و مدیریت آن برعهده شهرداری قرار دارد که به علت فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده ای در آن، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در آنجا به ایفای وظایف و نقش می پردازد.

اینکه براساس قانون نقش و سهم هرکدام از این ادارات متولی کجاست و مشکلات مربوط به کدامیک می شود که اینک همدیگر را متهم می کنند، موضوع مهمی است که به نظر می رسد نیاز است برای روشن شدن افکارعمومی و ابهام های موجود، ابعاد موضوع مشخص و اطلاع رسانی شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا