مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: بهمنظور تسریع در انجام امور و افزایش سطح رضایتمندی مؤدیان، کلیه اوراق مالیاتی صادره در سامانههای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای شهریور سال 1401 بهصورت الکترونیکی ابلاغ میشود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، حمید زینل پور اظهار داشت: در فاز جدید و تکمیلی طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی که از ابتدای شهریور 1401 به اجرا درآمده، برای اوراق سیستمی، ابلاغ الکترونیکی جایگزین ابلاغ دستی اوراق مالیاتی شده است.
وی افزود : مؤدیان مالیاتی میتوانند با فعالسازی ابلاغ الکترونیکی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی gov.ir.my.tax اوراق مالیاتی خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی دریافت و مشاهده نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: اوراق مالیاتی این مؤدیان، بهصورت خودکار بر روی حساب کاربری آنان بارگذاری شده و پیامک اطلاعرسانی نیز ارسال میشود.
زینل پور خاطرنشان کرد: مؤدیان، پس از بارگذاری اوراق، ده روز فرصت دارند با مراجعه بهحساب کاربری خود، اوراق مذکور را مشاهده نمایند و رؤیت برگه در حکم ابلاغ میباشد و مهلت مؤدیان برای اقدامات قانونی مربوط، از این تاریخ آغاز میشود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد : چنانچه مؤدی ظرف ده روز جهت مشاهده برگه، بهحساب کاربری خود مراجعه ننماید، روز یازدهم بهعنوان تاریخ ابلاغ به مؤدی در نظر گرفته میشود.در صورتی که روز یازدهم با تعطیل/تعطیلات رسمی/عمومی مصادف شود، اولین روز کاری بعد از تعطیل/تعطیلات مزبور بهعنوان روز ابلاغ محسوب خواهد شد و مهلتهای قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته میشود.