سؤال استاندار کرمان از گزینه‌های فرمانداری لو رفت

استاندار کرمان در مصاحبه با افرادی که گزینه‌های جدید فرمانداری و بخشداری در استان هستند یک سؤال می‌پرسد، سؤالی که در انتخاب و یا رد آن فرد تأثیر دارد.

محمدعلی طالبی صبح امروز در اولین شورای آموزش‌وپرورش استان در سال جاری در محل سالن پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: بعضی از افرادی که داوطلب مسؤولیت هستند فقط به پشت‌میزنشینی و قبول آن مسؤولیت فکر می‌کنند و هیچ چشم‌اندازی برای دوره مدیریتی خود ندارند و من در مصاحبه‌هایی که با گزینه‌های فرمانداری و بخشداری دارم از آنها این سؤال را می‌پرسم که آیا چشم‌اندازی از دوران مسؤولیت خود دارد یا خیر.وی با اشاره به اینکه در انتخاب فرمانداران و بخشداران به این نکته توجه کرده‌ایم که آیا این فرد چشم‌اندازی از دوران مسؤولیت خود دارد یا خیر، بیان کرد: سؤالی که در مصاحبه با گزینه‌ها می‌پرسیدم این بود که با حضور شما بعد از سه یا چهار سال چه اتفاقی قرار است در بخش یا شهرستان بیفتد.استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما نباید از بیان و ارائه گزارش‌هایی پرهیز کنیم که نقاط ضعف را نشان می‌دهد و اگر این روحیه را داشته باشیم و بیان واقعیت‌ها و نقاط ضعف را بگوییم، این امر مقدمه تغییروتحول است و می‌توانیم به رشد و تغییر وضع موجود امیدوار باشیم.طالبی همچنین متذکر شد: باید پذیرش واقعیت را به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار دهیم زیرا تا روزی که بر واقعیت‌ها پرده بپوشانیم، تغییروتحول صورت نمی‌گیرد.وی از سند تحرک‌بخشی توسعه در استان با عنوان «کرمان برفراز» هم سخن به میان آورد که قرار است به‌زودی رونمایی شود و ابراز داشت: توسعه عدالت آموزشی در این سند پیگیری می‌شود تا فضایی را فراهم کنیم که افراد در نقطه‌نقطه استان احساس کنند از شرایط یکسانی برخوردار هستند.استاندار کرمان همچنین توانمندسازی معلمان و مدیران حوزه آموزش‌وپرورش، افزایش کیفیت تحصیل، هم‌سویی آموزش با نیازهای توسعه‌ای استان و ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط با رشته‌های کشاورزی، دامپروری و صنعتی باهدف تربیت نیروی موردنیاز را از دیگر راهبردها در سند کرمان برفراز برشمرد.طالبی اضافه کرد: تقویت مشارکت اجتماعی با حضور خیران برای کمک به آموزش‌وپرورش و هوشمندسازی آموزش‌وپرورش یکی دیگر از اولویت‌هایی است که در سند «کرمان برفراز» بر آن تأکید شده است.وی اظهار داشت: امروز وضعیت آموزش‌وپرورش به‌گونه‌ای است که نیاز داریم ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی را به خدمت بگیریم و نیازمند طرح ویژه و مدونی هستیم که بتواند توجیه لازم را برای بخش دولتی و خصوصی داشته باشد.استاندار کرمان ادامه داد: در این طرح باید مسؤولیت همه مشخص شود و وظیفه معلم، مدیر مدرسه، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان را به طور کامل ببینیم و باید بدانیم افرادی که برای قبول مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها دست‌و‌پا می‌شکنند چه تعهدی برای ارتقای کیفیت آموزشی می‌توانند بدهند.طالبی به مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان این را تأکید کرد که در انتخاب مدیران شهرستانی به این موارد توجه کند که آیا برنامه‌ای برای ارتقای کیفیت آموزشی دارند یا ندارند و آیا تمرکز روی موضوعات اصلی و نقاط ضعف شهرستان وجود دارد.وی تصریح کرد: افرادی که به‌عنوان مدیران آموزش‌وپرورش در شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند را باید متعهد کنیم که وضعیت آموزش را ارتقا دهند.طالبی تصریح کرد: برای تدوین این طرح ملاحظه پول را نداشته باشید و هرچه می‌تواند به تعهد شما به شورای آموزش و پرورش برای افزایش معدل نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان کرمانی در سه سال آینده کمک می‌کند را در این طرح بیاورید و ما از اعتبارات دولتی و اعتبارات بخش خصوصی استفاده می‌کنیم تا این اتفاق مبارک در استان بیفتد.وی ادامه داد: یک عنوان خوب برای طرح افزایش معدل نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان کرمانی مشخص شود که بتواند همه را نسبت به این طرح حساس کند و هم‌نوایی به‌وجود آورد.استاندار کرمان ابراز کرد: طرح دیگری برای ارتقای آموزش در هنرستان‌ها به‌صورت جداگانه داشته باشیم تا مشخص شود، راهبردها در بحث ارتقای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای چه هست و کجا نیاز هست بخش دولتی و یا بخش خصوصی و خیران را پای کار آوریم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
مدیر3

مدیر3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا