🔻رئیس امور نظام فنی، اجرایی، پیمانکاران و مشاوران سازمان برنامه و بودجه:

 🔺️آغاز به کار دوباره سامانه ساجار کمک مؤثری به ایجاد شفافیت و سالم‌سازی است

🔸️قانع‌فر رئیس امور نظام فنی، اجرایی، پیمانکاران و مشاوران سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با راه‌اندازی مجدد سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور «ساجار»، علاوه بر بهبود دسترسی اطلاعات و سهولت فرآیندها، امکان انحصار، تبانی و فساد در قراردادهای مشاوره و پیمانکاری کاهش پیدا می‌کند.

🔹️استعلام از ساجار به‌صورت برخط و دقیق است و این سامانه به صورت یکپارچه در سراسر کشور با جزئیات اعلام می‌کند که هر شرکت در چه رشته‌ای، چه رتبه‌ای و چه تخصصی دارد و احیاناً اگر با شرکت یا شرکت‌های دیگری، سهام‌دار مشترک هم داشته باشد، قابل تشخیص بوده و گواهی‌نامه هر شرکت هم در دسترس قرار می‌گیرد.

🔹️اگر دستگاه‌های اجرایی، امور بخشی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، از عملکرد یک شرکت مشاور، پیمانکار یا انفورماتیک ناراضی باشند و از آن شکایت کنند و ادله خود را ارائه دهند، امور نظام فنی، اجرایی، پیمانکاران و مشاوران سازمان برنامه و بودجه کشور به آن رسیدگی می‌کند.

🔹️اعلام تخلف و شکایت از عملکرد، باید از طریق اعلام به دستگاه‌های اجرایی، امور بخشی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها صورت بگیرد.

🔹️از آنجایی که سامانه ساجار اسامی و اطلاعات و مشخصات مربوط به شرکت‌ها را در دسترس همگان قرار می‌دهد، عذر و بهانه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر دسترسی نداشتن به اطلاعات پذیرفته نیست.

🔹️بیشترین اثربخشی سامانه ساجار، زمانی است که با اطلاعات سامانه‌های دیگر هم مرتبط و تجمیع شود؛ در این صورت، اگر شرکتی هم تخلفی بکند، آن تخلف در کل کشور دیده خواهد شد و نخواهد توانست دستگاه‌های اجرایی را دور بزند و از نقص اطلاعات آنها سوءاستفاده کند.

🔹️امکان اینکه یک شرکت هم پیمانکار باشد و هم در یک شرکت مشاور و ناظر، سهام‌دار باشد، در یک پروژه وجود ندارد و با اطلاعات این سامانه، امکان اجرا و نظارت هم‌زمان از سوی یک شرکت از بین می‌رود و این کمک مؤثری به ایجاد شفافیت و سالم‌سازی در کشور است

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا