گلزار شهدای کرمان آماده میزبانی از زائران ۸۰ کشور است

گلزار شهدای کرمان آماده میزبانی از زائران ۸۰ کشور است

نشست هماهنگی سومین مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها روز سه‌شنبه در حالی در بیت الزهرای این شهید برگزار شد که مسئولان گفتند آمادگی برای میزبانی از زائران ۸۰ کشور دنیا در کنار هزاران زائر ایرانی در گلزار شهدای کرمان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگارمراسم سالگرد سومین سال شهادت حاج قاسم سلیمانی امسال دیماه در کرمان و دیگر استان ها برگزار می شود و پیش بینی حاکی از آن است که امسال زائران این مراسم ده ها برابر رشد داشته باشند.

شعار این مراسم امسال برای سردار دل ها «جان فدا» انتخاب شده و همه مقدمات و تمهیدات لازم نیز درحال آماده سازی است.

در این مراسم که امروز در حسینیه بیت الزاهرای کرمان( موقوفه سردار سلیمانی) برگزار شد، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز حضور داشت و گفت: پدیده شهادت که انقلاب را نگه داشته نیاز به روایت دارد و این کار باوجود شهید سلیمانی بایستی در کرمان انجام شود.

به گزارش خبرنگار، روح الله حریزاوی افزود: گلزار شهدای کرمان آنقدر ظرفیت دارد که اگر ساعت ها فقط وصیت نامه شهدا را آنجا بخوانیم هنوز جای کار وجود دارد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲ نفر در کرمان برای گذراندن دوره تخصصی روایت گری اظهار داشت: اهتمامی در این حوزه استان کرمان شکل گرفته اما به نظر می رسد که اینگونه فعالیت ها باید گسترش یابد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این زمینه با اشاره به ظرفیت های متنوع و برکت خون شهدا بویژه شهید سلیمانی برای جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی اتفاقات گذشته نشان می دهد که باید در این حوزه کار کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برای سومین سالگرد شهید سلیمانی مهمان بیشتری نسبت به سال های گذشته داریم گفت: شرایط کرونا بهبود یافته و همچنین حوادث اخیر مسئولیت و تعهدی ایجاد می کند که آمادگی بیشتری برای پذیرایی از زائران داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: سپاه ثارالله میزبان این مراسم است اما دستگاه های اجرایی و غیردولتی نیز همه به برگزاری باشکوه این مراسم کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای مردمی برنامه های سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی تجربه‌ای بزرگ برای ما خواهد بود و خواهشمندیم برنامه ها در روی صحنه تقویت شوند.

استاندار کرمان تاکید کرد: رسانه ها و حوزه های علمیه آموزش های لازم را برای این مراسم ببینند.

فداکار افزود: ضمن مرور تقسیم بندی کارها، آمادگی لازم را در جریان برگزاری مراسم برای جبران نقاطی که احساس می شود دچار عقب افتادگی هستیم، داشته باشیم.

وی به عنوان مثال به یک کار اجرایی در نزدیکی گلزار شهدا اشاره و اضافه کرد: سنگ ۵۰ تنی بالای کوه نزدیک به گلزار شهدا وجود داشت که با لرزش کوچک می توانست به پایین پرت شود و خطرآفرین باشد که با استفاده از همه ظرفیت ها این سنگ تکه و خورد شد.

ضرورت تامین زیرساخت‌ها

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز گفت: اقدامات دستگاه ها در تامین زیرساخت‌های برنامه سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سرعت بیشتر و باکیفیت تر از گذشته دنبال شود تا هرچه زودتر به استقبال این مراسم برویم.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و دبیر شورای سیاستگذاری سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان نیز در این نشست گفت: این ستاد جلسات کارشناسی متعددی در حوزه سخت افزاری، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات برنامه های سالگرد ۲ سال گذشته شهادت شهید سلیمانی آسیب شناسی و خروجی آن منجر به این شد که ساختار این ستاد کاملا با رویکرد تمام مردمی باشد لذا تغییراتی در ساختار ستاد و کمیته های ۱۶ گانه برای آن تعیین شده است.

گلزار شهدای کرمان میزبان زائران خارجی از ۸۰ کشور

همچنین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با بیان اینکه گلزار شهدای کرمان زائران خارجی از بیش از ۸۰ کشور دنیا داشته است گفت: آمادگی ها برای میزبانی از این زائران ایجاد شده و فعالیت های فرهنگی و روایتگری نیز در گلزار شهدا انجام می شود.

سردار محمدعلی نظری ابراز داشت: مردم کرمان با نذر اسکان برای پذیرایی و اسکان زائران شهیدحاج قاسم سلیمانی در منازلشان اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: یکی از کارهای مهمی که امسال انجام شد، ایجاد کمیته عمرانی بود که از بیش از یک ماه پیش فعالیت خود را با هدف تامین زیرساخت ها در گلزار شهدای کرمان آغاز کرده است.

سردار نظری بیان کرد: سال گذشته متقاضیان زیادی از ستادهای مردمی و موکب های سراسر کشور داشتیم که فضا را در اختیار گرفتند و خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به حضور زائران سردار دل ها در طول سال در گلزار شهدای کرمان عنوان کرد: همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی نمایشگاهی در خصوص نظامات فکری، تصاویر و موضوعات مربوط به این شهید در محل گلزار برپا می شود.

سردار نظری ادامه داد: نظامات فکری شهیدحاج قاسم سلیمانی آنقدر زیاد است که سال ها باید برای ترویج آن فعالیت کنیم و هنوز جای کار در این زمینه بسیار است.

به گزارش خبرنگار، بامداد ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ درحمله پهپادهای آمریکایی، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم رییس جمهور آمریکا انجام شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا