کلینیک خدمات در منزل بیماران سرطانی کرمان افتتاح شد

کلینیک خدمات در منزل در کرمان به منظور کاهش دردهای بیماران مبتلا به سرطان در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص این استان با حضور استاندار کرمان امروز (سه‌شنبه) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار، کلینیک خدمات در منزل قرار است بعد از انجام شیمی درمانی، به بیماران مبتلا به سرطان با توجه به شرایط جسمانی بیمار، بدون حضور در مراکز پزشکی، خدمات ارائه کند.

در بازدید امروز استاندار کرمان از موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع)، کلینیک خدمات در منزل بیماران سرطانی، مرکز جامع پیشگیری و درمان بیماری‌های خاص و سخت درمان و نادر در حالی افتتاح شد که نیاز به وجود این مرکز در کرمان احساس می شد.

کلینیک خدمات در منزل بیماران سرطانی کرمان افتتاح شد

ظرفیت‌های تخصصی فوق‌العاده‌ای در موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) وجود دارد

به گزارش روز سه‌شنبه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های تخصصی فوق‌العاده‌ای در موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) وجود دارد که در هم‌افزایی با دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متصدی حوزه بهداشت و درمان، علاوه بر انجام کار علمی قوی، ارتقای خدمات مجموعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

محمدمهدی فداکار، خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف موسسه خیریه ثامن الحجج (ع)، وجود تجهیزات و خدمات متفاوت که به همت خیران فراهم شده را قابل تقدیر دانست.

استاندار کرمان، تعریف فرآیند مشترک میان موسسه خیریه ثامن‌الحجج و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توجه به نیاز بیماران خاص و تعرفه پایین را موثرترین کار در ارائه خدمات دانست.

وی ادامه داد: با این کار علاوه بر اینکه بخشی از کار شبکه بهداشت و درمان کاسته می‌شود، از سوی دیگر نیروی متخصص دانشگاه در مجموعه ثامن‌الحجج حضور می‌یابد.

کلینیک خدمات در منزل بیماران سرطانی کرمان افتتاح شد

بیش از ۱۰ هزار بیمار خاص و سخت‌درمان تحت پوشش موسسه خیریه ثامن الحجج

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان نیز در این بازدید گفت: در کنار راه اندازی کلینیک زخم (بیماران دیابتی دچار زخم یا بیماران دچار زخم بستر با کمترین هزینه درمان می شوند) طی ماه گذشته نیاز به راه اندازی کلینیک های مکمل از جمله دیابت و فشار خون بود.

علی شمسی نیا اظهار داشت: با راه اندازی کلینیک خدمات در منزل به بیماران سرطانی که بعد از شیمی درمانی به امکاناتی مانند تخت، تشک مواج و دیگر وسایل و همچنین پرستار و پزشک احتیاج دارند، خدمات رسانی می شود.

وی با اشاره به فعالیت پنج نیرو در کلینیک خدمات در منزل تصریح کرد: این کلینیک به وسایلی چون ویلچر، تخت، دستگاه اکیسژن ساز و سایر ملزومات مورد استفاده بیماران سرطانی تجهیز شده است.

شمسی نیا به وجود ۱۰۰ دستگاه اکیسژن ساز، ۲۰۰ دستگاه کمک تنفسی، ۵۰ ویلچر، ۳۰ تخت، تعدادی تشک مواج و وسایل جانبی در کلینیک خدمات در منزل اشاره کرد و افزود: استاندار کرمان نیز در بازدید از موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) قول مساعد برای همکاری بین بخشی داد.

وی گفت: استاندار کرمان در این بازدید همچنین قول داد، نسبت به تامین مسئول فنی برای آزمایشگاه ژنتیک و راه اندازی کلینیک ام اس اقدام کند.

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار بیمار خاص و سخت‌درمان تحت پوشش این موسسه خیریه قرار دارند گفت: این موسسه خیریه در راستای راه اندازی کلینیک های خاص مانند کلینیک دیالیز، دیابت، درد، زخم، خدمات در منزل و … برای بیماران خاص و سخت درمان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری ها و جایگاه این مهم در کاهش بار مالی دولت در بخش دارو و درمان اظهار داشت: همچنین مرکز جامع پیشگیری از بیماری ها برای نخستین مرتبه در کرمان راه اندازی شده و در حال خدمات دهی به مراجعه کنندگان است.

وی ادامه داد: احداث این مرکز در راستای پیشگیری از بیماری ها و کاهش بار مالی دولت در بخش بهداشت و درمان بسیار موثر است.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) با تاکید بر اینکه زیرساخت های خوبی برای بیماران خاص در کرمان ایجاد شده است گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار تلاسمی، ۳۰۰ بیمار هموفیلی و سه هزار بیمار پیوند، همودیالیز و نارسایی کلیه در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نخستین بنای موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) در کرمان سال ۱۳۷۰ نهاده شده است افزود: آن زمان حتی در کشور نیز چنین موسسه ای وجود نداشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا