چهار طرح عمرانی و درمانی در رفسنجان افتتاح شد

چهار طرح عمرانی و درمانی در رفسنجان افتتاح شد

چهار طرح عمرانی و درمانی، امروز (یکشنبه) در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور برخی از مسئولان رفسنجان با اعتبار بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار، طرح تولید کود کشاورزی در روستای کبوترخان، مرکز جامع سلامت شهری و ۲ خانه بهداشت روستایی از طرح های افتتاح شده در شهرستان رفسنجان محسوب می شود.

چهار طرح عمرانی و درمانی در رفسنجان افتتاح شد

فرماندار رفسنجان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه تولید کود کشاورزی شهرک صنعتی کبوترخان گفت: این طرح تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران است که در شهرک صنعتی کبوترخان به بهره برداری می رسد.

حسین رضایی ادامه داد: برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع تهیه شده و ساخت و ساز سوله ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای توسعه این کارخانه و ایجاد واحد بسته بندی و اجرای طرح تولید اسید آمینه از بقایای حیوانی نیز کمک های لازم انجام می شود.

مدیرعامل کارخانه تولید کود کشاورزی شهرک صنعتی کبوتر خان نیز گفت: این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می کند و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده که برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ارسطو سخایی تصریح کرد: محصولاتی که در این کارخانه تولید می شود شامل کودهای هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی است و بازسازی و تقویت خاک از جمله مزیت هایی است که این کودها نسبت به کودهای شیمیایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: این کودها بر خلاف کودهای شیمیایی دارای عناصر و مواد معدنی هستند و مواد اولیه تولید کودها هم شامل اکسید زغالسنگ است که از معادن زغالسنگ کوهبنان تامین می شود.

در ادامه سه طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رفسنجان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص این طرح ها گفت: یکی از این طرح ها مرکز خدمات جامع سلامت شهری در خیابان مدرس رفسنجان است که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.


وحید محمدی شاهرخی با بیان اینکه این مرکز جامع با کمک خیرین خانواده شهید حسینی پور به یاد برادران مرحومشان سید ابوالقاسم و سید عبدالعظیم احداث شده است افزود: برای احداث این مرکز ۴۰۰ متر مربعی ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که و در این طرح خدمات بهداشتی، مامایی، پزشکی، روانشناسی و بهداشت محیط برای ۱۱ هزار نفر ارائه می شود.

وی اظهار داشت: همچنین ۲ طرح درمانی خانه بهداشت در روستاهای همت آبادعلیا و شاهرخ آباد هم با مبلغ مجموع بیش از ۱۲ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت که هر کدام از این خانه های بهداشت ۱۰۰ متر مربع متراژ دارند.

شهرستان رفسنجان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۵ هزار نفر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا