پای صندوق حامی بیماران خاص بیمه سلامت به کرمان هم رسید

“باید کاری کرد بیماران جز رنج بیماری، درد و دغدغه دیگری نداشته باشند”، این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی آنقدر نصب‌العین بخش سلامت کشور قرار گرفته که اکنون نیز بیمه سلامت با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص خود را تکیه‌گاه بیماران خاص و سخت درمان قرار داده است.

به گزارش ، وجود بیش از ۱۰ هزار بیمار خاص و سخت‌درمان که فقط تحت پوشش یکی از موسسات خیریه استان کرمان قرار دارند، گواه بر وجود تعداد زیاد این بیماران و هزینه های هنگفت دارویی و درمانی آنها است.

با وجود تامین نسبی هزینه های دارویی و درمانی بیماران خاص توسط بیمه ها، اکنون بیمه سلامت با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، توانسته گامی خداپسندانه در راستای تحقق هر چه بیشتر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر کاستن درد و رنج بیماران، بردارد.

هر چند بیمه سلامت قبل از این نیز با پوشش یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معادل بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان کرمان و در کنار آن تامین هزینه های درمان بیماری هایی چون نازایی، کرونا، تقبل هزینه درمان بیماران گرفتار اعتیاد و … توانسته بود بخش عظیمی از درد و رنج بیماران را بکاهد اما اکنون با راه اندازی صندوقی برای حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، برگ زرین دیگری به کارنامه خود اضافه کرده است.

اما بیمه سلامت استان کرمان که در اجرای طرح های مهمی چون نسخه الکترونیک پیشتاز و موفق بوده با بیش از هزار و ۴۰۰ موسسه درمانی طرف قرارداد، ماهانه بیش از ۷۵ میلیارد تومان تعهد مالی در قبال بیمه شدگان دارد و روزانه ۲ و نیم میلیارد تومان خرج درمان بیمه شدگان می کنند، اکنون پنج هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و سخت درمان را به گفته مدیرکل این نهاد زیر پوشش قرار داده و معتقد است، تعداد این بیماران بیش از آمار نام نویسی شده در صندوق حمایتی است.

محمد جعفری که روز چهارشنبه به منظور اطلاع رسانی از راه اندازی صندوق حمایتی بیماران خاص و سخت درمان در بیمه سلامت در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن دعوت از بیماران خاص و سخت درمان به منظور نام نویسی در این صندوق حمایتی، می گوید، بیماران گرفتار یکی از ۱۰۷ بیماری خاص مانند سرطان، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و … می‌توانند در سامانه شهروندی ‌Bimehsalamatiranian.ir نام ‌نویسی کرده و مورد حمایت این صندوق قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار و ۲۰۰ بیمار خاص استان کرمان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نام نویسی کرده اند اظهار داشت: تعداد بیماران خاص و سخت درمان کرمان بیش از این تعداد است.

پای صندوق "حمایت از بیماران خاص" بیمه سلامت به کرمان رسید

کد ملی بیماران خاص نام نویسی شده در صندوق حمایتی نشان‌دار می شود

وی با تاکید بر اینکه افراد با دارا بودن پوش بیمه ای و یا حتی بدون بیمه می ‌توانند در صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان نام نویسی کرده و عضو شوند تصریح کرد: کد ملی بیماران خاص نام نویسی شده در صندوق حمایتی نشان‌دار می شود و این افراد از تخفیف ویژه در بخش تامین دارو یا درمان بهره مند خواهد شد.

وی به پزشکان نیز توصیه کرد با درج نشان بیماران خاص در کنار کد ملی این بیماران، امکان بهره مندی آنها را از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان فراهم کنند.

وی به تامین دارو و روند درمان برخی بیماری های خاص توسط صندوق حمایتی از این بیماران اشاره کرد و افزود: این صندوق بار بزرگی را از دوش بیماران بر می دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان را زیر پوشش دارد تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید خدمات درمانی از طرف بیماران به موسسات درمانی این استان پرداخت می شود.

پای صندوق "حمایت از بیماران خاص" بیمه سلامت به کرمان رسید

افراد فاقد بیمه با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ بلافاصله بیمه می شوند.

دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به حوزه سلامت و خدمات درمانی عموم مردم در همه رده‌های سازمانی این بخش دارد و تلاش می‌شود تا به فرموده رهبر معظم انقلاب، بیماران رنجی غیر از بیماری نداشته‌ باشند.

شرایط سهولت بیمه اقشار مختلف جامعه مانند ایران در هیچ کشور دیگری وجود ندارد و حمایت های دولتی برای خانواده ها بخصوص گروه های آسیب پذیر برقرار نیست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا